Advertenties


Totale Koprevisie of anders, wat is wijsheid?!

Gestart door Roy (Coup a One), 27 februari 2013, 23:44:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Karin

Nou Jo, dan kom ik volgende keer naar jou toe als de mijne weer vervangen moeten worden haha. Ik was toch aardig wat geld kwijt.

-Jo-

Als jij de riem-set en waterpomp meebrengt wil ik dat voor jou doen.

Karin

Doe ik tegen die tijd maar dan hoor je nog van me.

Kamyar

650!! Dat bestaat niet toch niet!? Bij een erkende monteur ook nog? Klinkt te mooi om waar te zijn, helemaal als je nagaat dat ik 3 jaar geleden 625 had betaald voor enkel een kop revisie bij arrows.

Christian de Vriend

Soms moet je het geluk hebben dat je mensen kent met goude handen op dit gebied.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

juul

Ik had een kapotte distributieriem. Kosten mij toen €650,- dit was incl koprevisie en hele distributieriem-set. Kop is toen weggebracht de
rest is toen gedaan door een oud-renault monteur.


Jacques

Klinkt goed. Ik zou voor die 500 euro dan de hele auto opkopen, dan heb je altijd nog wat extra dingen als een bak of aandrijfassen.  De verkoper hoeft de boel niet te demonteren en jij hebt nog extra onderdelen. Die je kunt houden of verkopen.

Christian de Vriend

als je dit blok koopt,zou ik wel naar de notas vragen,en kijken wat er is gedaan,wat ik me
afvraag is tot hoever de motor gereviseerd is,bij mn 16v was het de kop die compleet gereviseerd
is,maar niet het onderblok (waar de krukas en zuiger zich bevinden) op de fotos zie je wel
dat de krukas open ligt,dus wellicht zijn de krukas en drijfstang lagers ook vervangen,als dat zo
is,is 500€ geen geld.

Lang geleden heb ik een 2e motor willen hebben voor mn NOS project,echter was ik 900€ kwijt
voor een motor zonder revisie,dus ik hoop dat je dit blok ook daadwerkelijk gereviseerd is.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

#24
Volgens de beschrijving zijn ook de lagers vervangen en de krukas

"We hebben het vrak terug gekocht ivm. de pas (3000km) gelopen nieuwe motor met nieuwe koppelingsset, lagers, krukas, oliepomp, alle sensoren, etc. etc.."

Staat overigens ook dat het factuur van 1.100 euro aanwezig is.

Christian de Vriend

het neer zetten,en ook gedaan hebben zijn 2 dingen,daarom ook de tip om de notas te
bekijken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

-Jo-

Ik vind het persoonlijk vrij bizarre foto's. Een revisie bedrijf gebruikt steeds een motorbok want op deze manier, op een werkbank, kan je nooit de juiste aandraaimomenten hanteren. De peilstok zit er nog in en de kop vertoont nog steeds afdrukken van de koppakking. Het dek en zuigers lijken geschuurd met een wetsteen. De db riem ligt op de krukaspoulie, met de poulie van multi reeds bevestigd, zonder dat deze op tijd gezet is ... (???). Voor mij zijn het echt vage fotos.

Als ik wat reviseer dan ziet het er zo uit:


Jacques

Hurry Boys, de prijs staat inmiddels op 250 euri!!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev