Advertenties


Renault megane coupe 1.6 koelvloeistof spuit eruit

Gestart door sander-301, 27 februari 2013, 14:23:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sander-301

Hallo,

Ik ben eigenaar van een renault megane coupe 1.6 uit 1995.
Gisteravond onder het rijden zag ik dat het metertje van de tempratuur bijna tot de max stond.
Auto direct aan de kant gezet motorkap opengedaan en allemaal koelvloeistof spoot eruit.
Motor af laten koelen koelvloeistof zat nu onder het minimum, bijgevuld en rustig naar huis gereden (aangezien ik er bijna was).
Nu koelvloeistof weer bijgevuld stationair laten draaien gebeurt er niet veel, kachel volop op gezet en beetje gas gegeven, metertje van tempratuur gaat langzaam omhoog en koelvloeistof begint te stijgen.
Kachel word niet warm blaast alleen koude lucht.
Wat kan dit zijn??

Alvast bedankt,

Sander

Dante

Je KVS was bijna op & die heb je bijgevuld !-!
Het verwarmingselement van je kachel lijkt me kapot Y
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

sander-301

#2
koelvloeistof had ik 2 week geleden bijgevuld dus lijkt me niet dat dit het geval is?

tempratuur stijgt trouwens ook als de kachel uit is

BadEend

Koelsysteem onder druk laten zetten.
Als je daarmee geen lek vind ligt de koppakking eruit.

Roadkill (Michiel)

Ik lees dacht ik echt dat je de KVS eruit zag spuiten, dan weet je toch waar het vandaan komt????
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

sander-301

Ja spoot uit het tankje zelf (gewoon bij de dop), ik vermoed dat de radiator kapot is.
Heb net weer een rondje gereden kachel word wel warm, alle slangen worden warm maar de radiator blijft ijskoud.
Dus net maar een nieuwe besteld en hopen dat dit het probleem oplost.

Roadkill (Michiel)

Ehm thermostaat al eens gechecked, lijkt erop of die dicht blijft staan... (stuk goedkoper dan een waarschijnlijk niet lekke radiateur)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

sander-301


juul

Eruit halen en dan in een pan water leggen.Dit op hetgas en dan laten koken. als het goed gaat ie op
een gegeven moment open(beweegt uit elkaar). Doet ie het niet dan laat ie de koelvloeistof niet doorstromen en dan moet er een nieuwe in.

Jacques

Thermostaat eruit halen. Een pannetje water op het vuur zetten. Als je de thermostaat in kokend of bijna kokent water stopt zie je de thermostaat open gaan. Dat gebeurt meestal tussen de 80 en 90 °C.

We waren tegelijk aan het antwoorden.

sander-301

Top  !-! Ga dit morgen gelijk even uitproberen.
Hopen dat dit dan het geval is!

BadEend

#11
Je kan ook proberen om de radiator goed door te spoelen, eventueel met een speciaal reinigingsmiddel.
De drukopbouw kan niet veroorzaakt worden door een slecht werkende thermostaat, maar wel door een verstopping of een lekke koppakking.


Roadkill (Michiel)

Leg mij eens uit waarom je geen druk opbouw kan krijgen door een slecht werkende thermostaat?????? Als je thermosstaat niet open gaat dan gaat je kvs koken, en koken betekent toch echt dat er druk opbouw is....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

#13
Ik zei het misschien wat onduidelijk.
Alle koelslangen worden gewoon warm dus de thermostaat gaat in ieder geval wel open.
Dan blijft er dus nog de koppakking of een verstopping/lekkage over.

Gaat de koelventilator wel gewoon draaien?

sander-301

Ik ga nu de thermostaat eruit halen.
Nee de koelventilator draait niet

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev