Advertenties


Koppelings setje met een lichtere vliegwiel ?

Gestart door Rogier, 23 februari 2013, 10:05:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rogier

Goedenmorgen allen,

Weet iemand een site of winkel waar je een koppelings setje kan kopen met een lichtere vliegwiel ?
Mijn koppeling begint op te raken merk ik nu, en ik wil hem dus vervangen en dacht dit lijkt me best een leuke optie :P

Als het te duur wordt dan haal ik een normaal setje.

En wat is een goed merk om te halen ?

Mvg Rogier

Benjamin Renon

Je zou een set van Helix kunnen pakken. Weet alleen niet of deze een lichter vliegwiel heeft. Dacht dat biesheuvel deze kon leveren.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roadkill (Michiel)

Zeker een goede optie, maar geen goedkope... (Vliegwiel zou je ook kunnen laten afdraaien, maar dan wel door een goed bedrijf)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rogier

Afdraaien vindt ik geen optie, ik heb gelezen wat er kan gebeuren (schijnt vaak voor te komen) met een afgedraaide vliegwiel, dat wil ik never niet mee maken.

Dacht dat josje een adresje had in duitsland voor een setje incl een lichtere vliegwiel.

Jacques

#4
Een aantal mensen van RTC rijden rond met een door Patrik Biggelaar afgedraaid (eigenlijk gefreesd) en gebalanceerd vliegwiel. En dat zijn altijd blokken van minimaal 150 krukaspk's (vaak F7R). Nog nooit een verhaal gelezen over een ge-explodeerd vliegwiel.  Maar hoe dan ook. Het levert je geen extra vermogen op. Alleen stijgt en daalt je motor wat sneller in toeren en schakelt de boel wat gemakelijker.

Rogier

Ik weet dat het me niks oplevert, het lijkt me fijner als de auto sneller op touren is en dan rij je ook een stuk makkelijker door als ik een keer het gas in trap als ik iemand in wil halen :P.

Maar als het te duur wordt dan doe ik het niet hoor ;)

RobScénic

Maar een lichter vliegwiel betekend ook slechter stationair draaien....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Rogier

Ik heb het gelezen inderdaad, de auto gaat onregelmatig stationair lopen.

Roadkill (Michiel)

Daarom gewoon laten doen bij een bedrijf die weet wat te doen, en die de boel ook uitbalanceert, en geen beun de haas die maar wat doet,maar dat geld eigenlijk voor alles wat je aan je auto wilt veranderen ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

-Jo-

ik krijg boebels van sommige uitspraken. Als je zelf niks getest hebt met dergelijke zaken, waarom dan zomaar zaken posten die helemaal nergens op slaan ??? Van een verlicht vliegwiel gaat er helemaal niks onregelmatig lopen. Ik ben ondertussen de tel kwijt hoeveel ik er rondrijden heb.



Roadkill (Michiel)

Daarom zei ik al ga wel naar iemand die verstand van zaken heeft, ik heb ook genoeg slecht lopende auto's gezien of compleet uit elkaar gespatte vliegwielen omdat er een beun "gewoon" ff wat afgedraaid had...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dirk Kuipers

Tja, je zou Patrick Biggelaar inderdaad eens kunnen vragen Rogier. Die heeft er volgens mij wel ervaring mee en dan weet je meteen wat het eventueel kosten moet. Of misschien kan Jo je ook een voorstel doen, dat weet ik niet.

-Jo-

125 € + inruil (Megane vliegwielen kom je niet zo vaak tegen tov clio/19/5)

Rogier

@ jo ik vertel alleen maar wat ik lees he ;) ik las namelijk op een site dat je auto onregelmatig kan gaan lopen, en dat een afgedraaide vliegwiel kapot kunnen gaan tijdens het vol uit rijden.

En ik denk dat je bedrag alleen voor het vliegwiel is, het is natuurlijk niet duur maar het wordt wel prijziger als je ook de koppeling moet vervangen, had namelijk gehoopt dat het 1 was en dat je het niet los hoefde te kopen. Maar daar heb ik me dus in vergist.

Wat zijn een beetje goeie koppelings platen dan ? want op internet vindt je veel voor 100,- voor de 1.6 8v

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev