Advertenties


iemand ervaring met ontsteking vervroegen?

Gestart door René „♂≈♂™, 22 februari 2013, 17:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

René „♂≈♂™

hallo mede meganers,

ik zat te denken aan het vervroegen van de ontsteking, ik riid op lpg, dat brand langzamer als benzine en word heter, dan kan ik dan ietsjes compenseren door de ontsteking een paar graden te vervroegen toch?
ik heb dat vaker gehoord, maar ik ben een keer naar de renault dealer geweest, en die deden net alsof ik het over iets had waar hun nog nooit over gehoord hebben, en toch heb ik vaker gelezen dat mensen het wel hebben.

is het iemand gelukt om de ontsteking te laten vervroegen, hoe, waar en hoe duur?
en zijn het verbruik en de prestaties beter geworden?
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

mark

Bij nieuwere auto's kan dit wel gewoon want die ecu's zijn gewoon programeerbaar en is het gewoon een kwestie van de computer er aan hangen. (bij een tuner, niet bij de renault dealert)

Maar bij die van jou (neem aan dat het een meg 1 is) zit er een niet programmeerbare chip in de ecu.
Dan zul je waarschijnlijk een programeerbare ecu moeten kopen, want de originele is niet programeerbaar.

Of je zou er een programmeerbare chip in kunnen solderen maar dan kan de dealer er niet meer in met de software van renault. (want hij is immers niet meer voorgeprogrammeerd voor de renault software)  ;)


Roadkill (Michiel)

Dat ik je stukje las had ik het zelfde als de dealer..... Misschien dit het met oude auto's lukt maar ik ga er bijna vanuit dat jou auto een G3 installatie heeft. En dacht G3 zelf al communiceerde met de ECU. Maar mijn grote vraag is eigenlijk: WAAROM?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Felix

Volgens mij moet je dan gewoon die gascomputer (of hoe dat ook mag heten) anders programmeren. Even langs een gasboer gaan, die weet waarschijnlijk wel hoe dat moet. Die computer communiceerrt, zoals Michiel ook zegt, met je ECU. (Die regelt zo toch ook dat de benzinetoevoer stopt? 8)7)

Roadkill (Michiel)

Maar zie er nog steeds het nut er niet van in, tenminste als het hier om een G3 installatie gaat. Misschien dat het scheelt als je een echt ouderwetse instal hebt, maar met G3 scheelt het toch al bijna niets qua vermogen met benzine. Sterker ik ben bang dat je rap je kleppen verbrand als je gaat vervroegen, maar ik kan het mis hebben ben er al ff uit.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

dennis1985

Ik heb zelf ook een g3 installatie.
Ik wilde mijn installatie armer zetten maar g3 in mijn auto regelt zelf alles. Als je er zelf aan gaat zitten gaat dit tenkoste van je motor!!!

Zou het zo laten als het is

Gr
dag CC....
halloTCe!!!

René „♂≈♂™

bedankt voor alle reacties !

mark,
ik heb idd een megane `16e 8v met k7m motor van 1998, maar dan zou ik dus op de sloop een ecu kunnen halen, daar een programmeerbare chip opzetten en dan kan ik wanneer nodig wisselen.

Roadkill, het is inderdaad g3, ik wil het graag doen omdat ik de motor na bijna een jaar bezig te zijn nu goed heb, nu wil ik de nadelen van gas wat wegnemen (vroegere ontsteking = minder brandstof nodig = minder hitte en iets betere prestaties, maar met name het verbruik en bijkomende hitte wat te verminderen.
het zou ook kunnen dat g3 automatisch vervroegd, ik merk eig geen verschil tussen benzine of gas, mijn vaders volvo op g3 heeft dit ook niet en met een ouder systeem heb ik nog nooit gereden

Felix,
ik heb eigenlijk nog nooit een gascomputer erop zien zitten, ik dacht altijd dat het bij g3 aangestuurd werd door de gewone ecu

dennis, mengsel kun je op gas beter niks doen , ik had de gasklepsensor verstelbaar gemaakt , en kreeg gelijk backfires, en dat heb ik na het vervangen van de koppakking niet meer gehad
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Roadkill (Michiel)

Bij onsteking houd je gewoon natuurlijk dezelfde hitte die vrij komt (logisch gezien dan, je krijgt niet ineens een "koudere"explosie) en je zegt zelf al dat je geen verschil merkt tussen gas en benzine, dus waarom zou je het dan willen? Dit is geen kritiek, maar ik probeer het gewoon te begrijpen wat jij bedoelt, wil je zuiniger gaan rijden? Zorg dan dat je auto gewicht verliest, lagere rolweerstand krijgt, bouw een cruise control in, en pomp je banden wat harder op, dat werkt allemaal, en je hoeft niet in een ECU te gaan klooien (wat bij de Meg1 ph1 toch al niet schijnt te kunnen ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

-Jo-

vergeet ook niet dat lpg zowieso een hogere pingelwaarde heeft dan benzine. Als ik het goed heb werkt G3 gewoon op de std ecu. Ik heb een 2.0-16v staan op G3, zal aanstaand weekend even kijken hoe dat erop geknutselt zit.

BadEend

#9
Pas vanaf ongeveer 2002 maken LPG systemen gebruik van het master slave principe. Dat houd in dat de waarden van de std ecu omgerekend worden naar LPG waarden. En de std ecu ook tijdens het rijden op LPG volledig operationeel blijft.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev