Advertenties


Renault Megane Coupe 1998 2.0 16V auto start soms niet

Gestart door nretell, 17 februari 2013, 20:56:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nretell

Hallo,
ik ben nick en heb een renault megane coupe uit 1998.
het is een 2 liter 16V. De auto rijd ook op LGP.
Nu heb ik sinds een paar weken een probleem.

De motor viel soms zomaar uit en ging niet meer aan.
Nu heb ik al even zitten kijken op het forum en kwam daar de BDP sensor tegen, deze heb ik nu vervangen en op het eerste gezicht leek alles verholpen te zijn, het was nu gewoon weer starten en lopen aan de hand.
Nu had ik een paar keer gestart en getest met rondjes rijden enzo en wederom niks aan de hand ik werd al helemaal blij.
Toen wilde ik een volgende dag het weer even testen maar hij ging dus niet meer in een keer aan :(
na een paar keer proberen en me gas pendaal intrappen gaat hij weer aan, als hij loopt blijft hij ook lopen.
Ik zag ook dat het misschien wel een brandstofpomp relait kan zijn, mijn pomp werkt wel want als ik mijn contact aan zet dan hoor je hem even pompen en die ik hoeveel benzine er nog in zit. Ik heb deze tevens nog niet vervangen.

Ik vraag me nu af wat het nog meer kan zijn, de ene keer rijd hij een paar dagen zonder problemen en het volgende moment doet hij het ineens niet meer. Hij heeft zijn eigen willetje lijkt wel  l-

Kan iemand mij helpen of vertellen waar ik nog meer naar kan kijken? ik weet het niet meer  :neen:

Losballos (Ron)

Mn broer heeft een bijna hetzelfde probleem gehad, dat was de temperatuur sensor waardoor deze niet wilden starten.

ik hoop dat je er wat aan heb! succes
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

nretell

#2
Oke bedankt voor je reactie, ik ga het eens onderzoeken.

Losballos (Ron)

Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

nretell

Ja nu wel, voor ik de BDP sensor had vervangen deed hij het alleen als hij koud was, ik la ook dat als de motor warm word de sensor minder goed gaat werken.
Gister had ik de sensor nog eens nageken en de nieuwe draden allemaal goed aan elkaar gemaakt en toen werkte hij gewoon, ik ben toen nog van omgeving alkmaar naar amsterdam gereden zonder problemen, vanmorgen nog een keer getest en het was starten lopen, vanmiddag nog een keer getest en was ook prima, nu dacht ik een uur geleden ik ga het nog even een keer proberen en toen ging hij dus niet aan, ik had de stekker op min boordcomputer even los gemaakt  even een paar keer erop en af gedaan, ik dacht misschien maakt hij soms slecht contact, toen nog een keer proberen 1e keer ging hij niet aan en de 2e keer wel en stuk gereden, ook weer uit gezet en weer aan, hij liep meteen. maar vanavond was de motor gewoon koud dat ik het probeerde dat hij niet aan ging, tot mu toe gaat hij gewoon aan met een warme motor na het vervangen van de BDP sensor

BadEend

Als de koelvloeistoftemperatuur sensor stuk is start de auto nog wel gewoon.
Heb je bij die BDP sensor ook een gemodificeerde stekker gekregen?

nretell

Ja ik heb gewoon een nieuwe gehaald, zo'n blauwe die je er op schroeft en een stekkertje,.
Deze heb ik erop geschroefd en dat stekkertje aan me draden gemaakt, roze en blauw uit me hoofd.
Deze heb ik met zo'n smelt buisje aan elkaar verboden.

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Losballos (Ron)

Citaat van: BadEend op 18 februari 2013, 01:07:07
Als de koelvloeistoftemperatuur sensor stuk is start de auto nog wel gewoon.
Heb je bij die BDP sensor ook een gemodificeerde stekker gekregen?

Niet altijd, vooral bij koude start gaat deze moeilijk lopen doen, en aangezien met gas intrappen deze wel starten lijkt het er aardig op, maar aangezien de bdp sensor eerder gekloot gaf zal ik inderdaad eerder denken dat daar wat mee is, misschien even uitlezen?
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

nretell

Uitlezen heb ik gedaan, daa gaf hij een fout maar geen code dus het is zoeken . Het uitlezen izgebeurd voor dat dde nieuwe sensor er in zat. Ook is hij bij een garage uitgelezen maar weet niet of het een Renault garage was, iemand ging het even voor me regelen, ik weet niet of dat nog uit maakt? Renault garage of geen Renault garage.

nretell

En ja hij is gesoldeerd, zoals bij de beschrijving stond

Roadkill (Michiel)

Als je in de buurt van Alkmaar woont, informeer dan eens bij Garage Kroonenburg in Zwaag, die gasten zijn goed met Renaults (gaat die van mij ook altijd heen)

Btw als de auto niet start, doe je hem dan ook weer ff op slot en weer van het slot af met de afstand bediening?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nretell

Oké dan bedankt, ga ik daar eens even kijken, ik was al eerder bij een Renault dealer geweest en moest daar 35 eurobetalen om uit te laten lezen, is dat daar ook? Ik vind de oofficiële dealers altijd zo belachelijk duur.

En ik zal het is proberen met het slot, reset hij dan weer even ofzo?

Roadkill (Michiel)

Ja uitlezen kost dat daar ook, en van dat op slot doen en weer van het slot afhalen werkt zo, sterker als het goed is en je zet je auto uit stapt uit en zeg 10 minuten stap je weer in start ie waarschijnlijk ook niet (als je hem dus niet op slot zet)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nretell

Oké, zal ik dat eens proberen.
Maar met dat uit lezen werd mij toen verteld er zit een storing (wat misschien de bdp sensor was)
Maar de computer gaf niet aan waar het probleem zat, ik weet ook niet hoe ze het hebben uitgelezen en of een Renault dealer een ander uitlees apparaat gebruikt? Ik vind het namelijk een beetje zonde om 35 eurobetalen betalen en dat ik dan weer te horen krijg er zit een storing maar weten niet waar dat moeten we onderzoeken, dat kan in een uur gevonden zijn maar het kan ook een dag duren, dan word het een duur geintje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev