Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 56

Gestart door Dennis Postma, 16 februari 2013, 19:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Roadkill (Michiel)

Weer top Tedo, dit is wel iets om ook bij mijn Meg te proberen (al kan ik nu maar net zo op die plek geparkeerd staan denk ik, raak ik net het stoeprandje niet :D) Maar is dit een beetje makkelijk te snijden??? Jouw RS bumper loopt namelijk mooi vlak aan de onderkant maar een normale Meg bumper niet.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)


Tedo

Dank allen!  _o_
@Michiel: het is heel stevig/dik rubber, wat met een scherp mes prima op maat te snijden is.
Het klopt dat de RS bumper aan de onderzijde recht loopt, en bovendien zit er een klein opstaand randje op het voorste deel onder de grote grille, waar je de "lip" precies tegenaan kunt monteren.
Bij een normale Megane zal het wat meer passen en meten zijn, maar het is zeker mogelijk.
Tussen lip en dat stopblok zit maar een paar cm, dus als jij ook zo'n lip wil kan je op dergelijke plaatsen alleen nog achteruit inparkeren (ervan uitgaande dat jij veel meer verlaagd bent dan dat een RS bumper lager is dan een gewone).
Voor het geld hoef je het niet te laten: totale kosten (lip en RVS schroeven) € 12,20  ;)
Ik ben er (met opwarmpauze's) 1 tot 1,5 uur mee zoet geweest.

J to the H (Jeroen)

Zeer netjes Tedo,
Ik ben niet zo erg van de uiterlijke veranderingen, maar dit is toch wel 'sweeeet'.

Ik denk dat ik dit van de zomer ook ga toepassen  :9~

Tedo

@Jeroen: ik hou ook niet zo van extreme veranderingen, maar zocht al een poos naar een subtiele lip. Een Espace III of Laguna I lip (zoals vaak toegepast) werkt niet bij een Megane II.
Ik heb zelfs een Espace IV lip (door Michiel op de sloop gevonden) geprobeerd, maar dat was het ook niet.
Een Cupra lip is op zich leuk, maar past toch eigenlijk ook niet. Een originele RS phase 2 lip vond ik wel wat, maar die kosten meer dan 100 euro bij de dealer (en dan zou ik er nog in moeten snijden).

J to the H (Jeroen)

Inderdaad, een hoop geld allemaal.

Maar op deze manier wordt 't iets waar je zelf tijd en moeite in moet stoppen om iets origineels voor elkaar te krijgen.
Geeft een lekker gevoel en meer waardering voor je werk!

Hoop alleen dat t staat onder mijn donkerblauwe wagen. (niet dat je het bij andere merken ook zo ziet).

matthew

#97
Weer lekker cruisen Dante.

@Tedo

Dat ziet er heel netjes uit. _o_
Dat had ik destijds wel onder mijn RS willen hebben.

Is dit nou gewoon een stuk universeel rubber?

* edit
Net klets maar raak gelezen.

Maar wel super idee en voor weinig  !-!

Tedo

Dank je, Matthew.  ;)
Ja, de phase 1 mist daar toch net iets.
Het betreft gewoon trapkantrubber (ook wel trapneus genoemd).
@Michiel en Jeroen: ik heb een haakse (90 graden) gebruikt, maar misschien moet je voor een normale Megane bumper er eentje onder een andere hoek pakken om te voorkomen dat hij naar voren gaat wijzen.

spoonD

Zo, ik heb nu een black chrome grille besteld voor in de
Megane... Kan niet wachten totdat hij binnen is

J to the H (Jeroen)


Tedo


Dominique Reijerink

Kan jij niet een paar daagjes aan de slag met mijn meg??
een kratje bier en een exclusieve bbq verzorgt door moi  o-)
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Roadkill (Michiel)

Gatverdee, nou valt je radio wel erg uit de toon....... )leuk woordgrapje of wat..'
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev