Advertenties


Openlucht filter

Gestart door Oetje (Raoul), 14 februari 2013, 16:46:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Remy P

Citaat van: Oetje (Raoul) op 15 februari 2013, 11:14:12
Omdat sommige daarover zegt dat er dan toch nog vuil in de motor kan komen.
Dus denk neem wat bekendere merk, dar heb ik dan toch wat meer vertrouwen in, maar dat kan ik fout hebbben hoor. Want jij heb nog geen problemen gehad met die van jouw?

Ik redeneer zo: als zo'n filter niet fatsoenlijk zijn werk zou doen, dan zou een autospeciaalzaak deze niet opnemen in zijn assortiment ;) Wil niet zeggen dat er geen kwaliteitsverschil aanwezig is, maar ik denk dat je dat niet zo merkt. De werking van een luchtfilter hangt samen met meerdere dingen. Zoals ik zei met de aansluiting, materiaal van de buizen, de plaats in het motorruim...eventueel zelfs de uitlaat. (Dit is wat mij meerdere keren verteld is).
Met die van mij heb ik tot noch toe geen enkel probleem gehad. Voor deze heb ik een tijdje een K&N filter gehad (overgenomen van een vriend) en ik merk persoonlijk geen verschil met deze ;)

In mijn optiek klinkt het ook logisch dat wanneer je het filter pal voor de roosters in de motorkap plaatst, er meer 'vervuiling' op het filter terechtkomt dan wanneer het filter op een meer 'afgeschermde' plek gemonteerd is, waar niet direct / rechtstreeks vervuiling en stofdeeltjes komen. Op zo'n plek hoeft er IETS minder gefilterd te worden en volstaat een goedkoper filter.

Bovendien...als je bedenkt wat voor goedkoop en simpel filter er standaard vanuit de fabriek in zit, dan ben je met een relatief goedkoop filter nog altijd beter af ;)

Roadkill (Michiel)

Let er btw wel ff op als je zelf iets in elkaar gaat flanzen dat het wel allemaal degelijk is! Ik heb het een keer bij een 206 gezien, alles met Samco bachten mooie RVS custom made pijpen, maar het eind op een beugel gemonteerd met boutje en moer, op zich helemaal netjes, enkel kwam het moertje dus los en werd het inlaat traject ingezogen.... Gevolg dus 1 klep afgebroken, zuiger en cilinder wand zo beschadigd dat een compleet nieuw blok goedkoper was....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Christian de Vriend

Het filter zat bij mn 1,6 achter de koplamp,en ter bescherming zat er een rioolbuis omheen
van 25cm doorsnee,aangezien je dat ding toch niet zag,boeide me dat niet,maar zo had het
filter geen last van vuil,en dan toch gescheiden van de motor,en toegang tot koude lucht
(wat belangrijk is voor de motor,en zn vermogen) ik heb nooit risico genomen,en nam altijd
k&n of green,echter green vind ik prijs/kwaliteit gunstiger.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Oetje (Raoul)

En iemand ervaring met dit: http://www.tuning-gids.nl/green_storm_luchtfilter.htm?

Zou dat wat zijn en krijg je nog steeds hetzelfde geluid als bij een openlucht filter?..waar het toch omdraait uiteindelijk.

Dominique Reijerink

Dat zijn wel de filters die fijn te monteren zijn in de meg 2 ph2.
filterhuis zit daar tegen het brandschot aan achter de accu, deze kan dat komen te vervallen wat resulteerd in ruimte.

Ook is de frisse lucht aanvoer onder de koplampen gemonteerd, loopt een beetje gek maar wel altijd koude lucht.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Koentje

Ik heb nog een compleet luchtfilter tekoop.

Oetje (Raoul)

En hoe is het geluid hierbij ?

Christian de Vriend

green twister is de meuk van green,even wel gezegt dat green opzich goed is,maar die twister
hebben we een paar keer gemonteerd gezien op de dynomeeting,en elke keer
mochten we hem er af trekken omdat het een restrictie was voor de motor.

Ik heb eens gevragen aan tuninghouse wat hij heeft aangeboden,en het is het zelfde systeem
wat ik en erwin hebben.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Oetje (Raoul)

Ok, ik zal eens rondneuzen voor luchtfilters. Voor vermogen hoeft het ook niet(wel mooi meegenomen), gewoon lekker geluidje als je gas geeft.
Alleen de volgende probleem is dat ik met mijn accu zit, als ik de luchtfilter naar een koelere plekje wil leiden, in dit geval achter de koplamp.


En kan iemand mij trouwens vertellen wat dat zwarte box is? waar de luchtslang heenloopt.

Felix


Xanquezer (Frank)

je kan ook met ITB`ers rijden :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Oetje (Raoul)

Dat dachten wij ook eerst, maar toen we hem eruit hebben gehaald bleek het niet de luchtfilter te.zijn, gewoon een zwarte doos. En als je hem loshaaalt krijg je een ovale opening
Wat is een ITB   ? Haha  :?

Christian de Vriend

Erwin (shiftgear) heeft dit probleem opgelost door de accu naar de kofferbak te verplaatsen
maar denk niet dat je dit doet,dus zou ipv die zwarte bak een bmc (achtige) filter gemonteerd
kunnen worden,en dan een slang naar een koele plaats.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Benjamin Renon

De zwarte ding gaat resonantie tegen. Ik heb deze nl op ook in mijn Clio zitten. Zonder dat ding klinkt het net als een openluchtfilter. Achter het ovale gedeelte zit als het goed is je luchtfilter.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roadkill (Michiel)

Als ik de uitleg van Benjamin zo lees, ben je dus het beste af met die zwarte box weghalen en die vervangen door een buis, veranderen je prestaties niet van en je hebt toch het geluid wat je zoekt Y . Nu weet ik zo ff niet hoeveel ruimte er zit onder je paravaan anders is dat ook een mooi plek voor een lucht filter, moet je enkel wel ff door je schutbord heen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev