Advertenties


Openlucht filter

Gestart door Oetje (Raoul), 14 februari 2013, 16:46:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Oetje (Raoul)

Ik ben opzoek naar een openlucht filter, liefst van Green of K&n.
Nu heb ik informeert bij Tunning House, daar kost een losse filter (Green) €142,50.
En voor extra buizen zodat deze wat meer aan de voorkant komt is €244,12.

Wat zeggen jullie hiervan? want denk als je hem standaard bestelt + montage set standaard. uiteindelijk zelf ook kan verlegen door tussen stukje bijvoorbeeld? want €100,- lijkt mij wel erg veel voor zoiets.

Hoe hebben jullie dit gedaan? En zelf bestelt? want krijg voor een 1.4 alleen maar filters..en geen openlucht filter.

Felix

#1
Wil je zo'n filter voor het geluid of voor 25 extra kilowatt?
Ik zou je originele filter lekker laten zitten. Als je meer vermogen wil dan had je een 1.6 of een 2.0 moeten kopen ;-)

Oetje (Raoul)

Voor het geluid en dat extra vermogen. Ook al zal dat vermogen bij niet te merken zijn haha. Maar heb dan liever wel gelijk een goed luchtfilter en niet zo'n 30 euro dingentje

Christian de Vriend

Citaat van: Felix op 14 februari 2013, 17:14:24
Wil je zo'n filter voor het geluid of voor 25 extra kilowatt?
Ik zou je originele filter lekker laten zitten. Als je meer vermogen wil dan had je een 1.6 of een 2.0 moeten kopen ;-)

Dat is een beetje kolder Felix,dat men een 1,6 heeft,betekend niet meteen dat het maar nutteloos is,maar dit soort gemauw heb ik
8 jaar me niks van aangetrokken toen ik een 1,6e had.

Als je een goedkoop systeem neemt,doe dan niks,want als je een filter in het motor compartiment monteerd,verlies je meer dan dat je krijgt
Dus ja,als je het GOED wilt doen,zal je moeten investeren,tevens zit je er mee dat de ph2 motoren wat rottiger zijn om een filter te monteren
let wel,het is niet onmogelijk,maar moeilijker.

Mijn advies is,als je het zelf gaat doen,dan met slang en buis naar de koplamp gaan,ik had op mn 1,6e daar nog een 90grd bocht op gemonteerd
zodat het filter echt achter de koplamp zat,en dus beschermd was tegen warme lucht van de motor.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Oetje (Raoul)

#4
Ja zoiets wil ik ook inderdaad, dan zou je eerst een set moeten kopen, om het begin te hebben, dus in mij geval de scherpe bocht  gelijk vanuit de motor. en dan verder laatste stukje verlengen.

Alleen bij mij is het probleem, mijn accu is naast de motor geplaatst, dus niet links onder het raam, dus dat het ''onmogelijk'' is om het zelf goed te kunnen doen.

Dan beter besteden dat het goed zit, dan zelf kloten.

*En voor vermogen boeit mij ook niet zo heel veel, het is leuk mee genomen, maar als ik hard wil gaan koop ik wel een 2.0 of gt ofzo. dus meer voor het geluid.

Heatzone (Mark)

Mijn luchtfilter is ook op, dus ik dacht meteen maar een nieuwe kopen!

Heb besloten om zelf voor een pipercross inlegfilter te gaan, stoffen slang is ook niet best, dus die wil ik vervangen door een silicone slang. Voor het geluid en of het nou meer geeft of niet ook niet, zon filter is makkelijk schoon te maken en wellicht loopt de motor er iets soepeler door! Zo hou ik ook het originele aanzuig stuk bij de koelvin

Christian de Vriend

Geluid is inderdaad ook leuk,maar als je hem te dicht bij de motor monteert,gaat het ten kosten van de motor vermogen,en de motor zelf op ten duur.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

#7
Ik heb het destijds fout gedaan
Klik op mijn onderschrift.
Bijna onderaan staat er een foto.
Truckertje

Christian de Vriend

Verkeerd is een groot woord,die buis had een stuk(je) verlengt moeten worden,dan was het perfect.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Mark ik heb nog 2 stukken Samco liggen, nagelnieuw, rvs pijp er tussen kan je best wat leuks mee doen...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

We kunnen ff samen kijken, kan ik ze miss van jou overnemen :)

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Remy P

Citaat van: Oetje (Raoul) op 14 februari 2013, 17:29:58
Voor het geluid en dat extra vermogen. Ook al zal dat vermogen bij niet te merken zijn haha. Maar heb dan liever wel gelijk een goed luchtfilter en niet zo'n 30 euro dingentje

Zelf heb ik er een filter op zitten van rond de 30 euro en daar mankeert niks aan. Doet wat hij moet doen, dus in mijn optiek vraag ik mij af waarom je erg dure zou kopen. Het verschil in prestaties is vrijwel niet te merken. Zolang je de aansluitingen (met buizen) goed hebt en je de plaats in het motorruim maar goed opzoekt...

Oetje (Raoul)

Omdat sommige daarover zegt dat er dan toch nog vuil in de motor kan komen.
Dus denk neem wat bekendere merk, dar heb ik dan toch wat meer vertrouwen in, maar dat kan ik fout hebbben hoor. Want jij heb nog geen problemen gehad met die van jouw?

Heatzone (Mark)

@ Michiel, haha eerst maar eens mijn auto maken, daarna gaan we voor het luchtfilter  :D

Hmm, tuurlijk duur hoeft niet altijd beter te zijn, toch ben ik erg voorzichtig met van dat soort goedkope filters, als het namelijk niet goed filtert dan zuigt hij fijne stof naar binnen wat niet goed is voor je blok :O

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev