Advertenties


klets maar raak DEEL 197

Gestart door Stefan, 14 februari 2013, 10:17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Zo dik is dante toch niet Christian :P

Christian de Vriend

Leg die bal nou niet voor het doel  :q :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Karin


Christian de Vriend

Voor de gene die zich af vragen wat een lambdasonde is,deze bevind zich in de uitlaat,meestal voor,in of na de katalysator

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

-Jo-

en als je er nu nog bijvermeld wat ie doet is iedereen weer op de hoogte  :q

Dante

Citaat van: Dante op 26 februari 2013, 15:13:00
Zo'n ding heet een Lambdasonde... ;)

Citaat van: Wikipedia
Lambdasonde

Een lambdasonde is een sensor die zich bevindt in de uitlaat van een auto met benzinemotor.
De sonde meet het aandeel zuurstof in het uitlaatgas en geeft deze door aan het motormanagementsysteem. De lambdawaarde is een indicator voor de effectiviteit van de verbranding. Kleine afwijkingen worden door het motormanagementsysteem bijgestuurd door de samenstelling van brandstof en lucht aan te passen door de brandstofinjectie bij te regelen.
Sommige voertuigen hebben een tweede lambdasonde achter de katalysator om de effectiviteit daarvan te meten.
Grote verschillen in de lambdawaarde kunnen echter niet gecorrigeerd worden en duiden onherroepelijk op een externe oorzaak, zoals versleten bougies of kabels.
!-! ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

FF iets heel anders, moet binnenkort op gesprek bij een bedrijf die allerhande printplaten bouwt, nou hoef ik ze niet in elkaar te zetten, maar er word wel enige kennis van de componenten gevraagd, Dus mijn vraag is eigenlijk wat er buiten LED's, weerstanden, condensatoren er meestal nog meer op zitten, dan kan ik me iets verder in de materie verdiepen voor ik op gesprek ga. Mijn kennis hierover is van dat ik 17 was, word zometeen alweer 42 dus enigzins last van oxidatie m.b.t. deze kennis :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

@Mark2: ik rij nu op Michelin Pilot Exalto (zomer) en Hankook Icebear W300 (winter) onder de grand tour en Michelin Primacy HP (zomer) en Michelin Pilot Alpin PA3 (winter) onder de sedan. Allen in 17". Ze bevallen me allemaal goed, maar eerstgenoemde band is helaas nergens meer in mijn maat (205/50/17) verkrijgbaar, dus zoek ik straks een alternatief. Wie weet ga ik de Vredestein's die als beste koop uit de test van de Consumentengids komen wel proberen; een beetje chauvinistisch ben ik ook wel  ;)
Onder mijn lease grand tour lagen Continental Sportcontact 2 banden, maar die waren naar mijn mening veel te snel glad (en dat was "maar" een 1.6 16V). De Clio die ik daarvoor had, had "normale" Continental banden, en daar heb ik ruim 60.000 km mee gehaald (toen waren ze ook echt helemaal op). Verder heb ik nog een beetje ervaring met Pirelli's (echter niet lang op gereden omdat er grotere velgen met andere banden erom op kwamen).

Renegade (Mark)

Als je met de wat meer ingewikkelde printjes zit dan zitten er ook transistoren en IC's op :) diodes zul je misschien ook nog wel eens tegen kunnen komen.

Roadkill (Michiel)

@Mark bedankt vanavond maar ff verder googlen... ;)

Btw net gezien dat nu 130 op de teller 115 op de Tom is...... (ja dat krijg je met te platte banden,maar goed cjib technisch is het iig wel weer gunstig ;) )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roy (Coup a One)

Citaat van: Roy (Coup a One) op 25 februari 2013, 23:29:55
Auto v.d. keuring gehad Y helaas afgekeurd 8)7

- 4 gasmeting (condensator of Lambdasonde) :?
- Ruitenwissersproeiers (tankje leeg en rechts v. verstopt) ;)
- Achter massa aansluiting (verlichting wederom niet goed) 8)7

+ Ac5 remschijven voor :?

- Bij het uitlezen v.d. auto was de Katalysator goed, en ook de Lambdasonde was goed. Dus hebben ze de auto weer gereset en de auto loopt met de 4gasmeting weer normaal :)
- Massa achterverlichting verholpen :)
- Ruitenwissersproeier (rechts voor) los en tank reservoir weer gevuld :) probleem v.d. verstopping was poetsmiddel 8)7
- Ac5 blijft voorlopig even staan _o_ i.v.m. vervanging remschijven + blokken later dit jaar.

Tevens zou in eerste instantie de waterpomp + distributie set vervangen gaan worden, echter kies ik nu v.d. koppakking inclusief waterpomp en distributie set omdat ik zekerheidshalve niet 2x de portemonnee wil gaan trekken terwijl het ook in een keer goed kan _o_


J to the H (Jeroen)

Ik heb zeer goede ervaring met energysavers van Michelin, onder mijn vorige megane uit '98.

Nu heb ik er winterbanden onder en mijn zomerbanden zijn Bridgestone Turanza's.
Deze Turanza's zaten er al onder, maar komend voorjaar komen er 2 nieuwe voorbanden onder, en dat zullen geen Bridgestone's meer zijn.
Ik zal denk ik weer gaan voor energysavers of goodyears.

Maar zoals genoemd, dit is best persoonlijk, wel zou ik ook voor een A-merk gaan, vermijd SAVA, Firestone's of rockstone enz.
Op autobandenmarkt.nl staat voor diverse types een verwijzing naar een test, zodat je een beetje kan vergelijken.

@ Michiel, ik kan je niet helpen, helemaal geen verstand van deze rommel...  :?

Dante

Hier kun je andere gebruiksreviews etc. lezen voor zowat elke band... !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev