Advertenties


klets maar raak DEEL 197

Gestart door Stefan, 14 februari 2013, 10:17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Dennis Postma


juul

ja daar kan ik dan ook niets aan doen.

Roy (Coup a One)

@ Matthew het bericht dat je eerder plaatste in topic klets maar raak 196 _o_

@Heatzone Mark,

Dan verwacht ik dat je het zelfde euvel als Karin hebt.

Er loopt voor je blok een kunstof/metalen koelpijp langs, deze gaat achter de waterpomp. Die wordt afgedicht met een o-ring en deze o-ring wil op leeftijd stuk gaan waardoor het koelwater weg lekt.
Dit lekt dan langs je oliefilter naar beneden en is vaak niet snel goed te zien.
Ik zou daar dus even naar kijken.

Zit die O-ring ook in mijn model :?


Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Umpire (Robin)

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

@ roy

Ik weet het bijna wel zeker! De pijp loopt als het goed is ook boven je oliefilter langs je waterpomp in!
Wat is de motorcode? Kan ik het ff opzoeken. Heb je ook dezelfde problemen als mij? Voor 25,45 euro heb je een nieuwe stalen pijp en o ring athans voor mij 1.6 16v

Tedo

Maar even hier verder:

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 14 februari 2013, 21:35:24
@Tedo waarom geen adapters???? Gaat prima hoor, als je bang bent dat het verzwakt kan ik je melden dat dat niet zo is, ik heb zelf spacers van 2cm per wiel gehad onder mijn Peug Partner en heb daar zelfs off road meegereden in de Ardennen..... 

Ik vertrouw die dingen gewoon niet als je van vier naar vijfgaats moet.
Als het alleen om spoorverbreding gaat zou ik het nog wel doen (i.c.m. langere wielbouten).

Roadkill (Michiel)

Heb het liefst juist spacers die je eerst vastbout op je naaf en dan je wiel daarop monteert (zo was het ook bij de Peug, maar daar moet je wel genoeg vlees voor hebben dus vanaf zeg 2 cm, daaronder werkt het m.i. het best met langere bouten)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik heb geen idee welke maat spacers je nodig zou hebben om vijfgaats velgen op een viergaats naaf te monteren. En zo mooi vind ik die RS Synthèse velgen ook niet, dan liever 18" Bebop's.

Ik doe het voorlopig wel met 4x100 (al liggen er al 17" Celsiums met 5 x 108 klaar voor als er ooit een Megane III Estate komt).

mark

Ben straks blij als de pekel van de weg is ( kunnen mijn mooie wieltjes er onder :9~ )
Maar ik voel mij ook wel prima thuis in de sneeuw  :)

Tedo


mark

Bij ons lag gisteren weer 3 cm sneeuw ( de wegen zijn nu wel weer schoon ) :)

Roy (Coup a One)

Citaat van: Heatzone (Mark) op 14 februari 2013, 22:50:40
@ roy

Ik weet het bijna wel zeker! De pijp loopt als het goed is ook boven je oliefilter langs je waterpomp in!
Wat is de motorcode? Kan ik het ff opzoeken. Heb je ook dezelfde problemen als mij? Voor 25,45 euro heb je een nieuwe stalen pijp en o ring athans voor mij 1.6 16v

Motorcode zal ik morgen even na checken, maar aangezien ze tegen mij vertellen dat mijn waterpomp lekt betwijfel ik het nu dat het ook wel eens de O-ring kan zijn en daarbij zal ik dan gelijk de waterpijp vervangen.
Aangezien ik telkens mijn koelvloeistof bij vul maar nooit de max behaal, het loopt regelweg direct weg en daarbij als ik de ventilatie aan heb ruik ik zo nu en dan de koelvloeistof maar ook valt het mij de laatste tijd op dat de koelvloeistofmeter schommeld (ook al is hij warm) ;)

miquels

@Dante; nee,geen automaat.
Een JB3 bak type 119/120.
Verschillende reparatie-prijsopgaves gecheckt...de goedkoopste is 800 euro.... 8)7

Dante

Sorry Miquel... Ik dacht dat je automaat reed... l-
Misschien is de bak van Juul dan toch iets voor je..? :huh:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev