Advertenties


klets maar raak DEEL 197

Gestart door Stefan, 14 februari 2013, 10:17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

mark

Heb ik bij de brezan vandaan gehaalt, maar elke automaterialen zaak heeft er wel een paar op vooraad liggen. ( in verschillende soorten en maten)

matthew

Dit kun je halen bij een automatrialen zaak, bv Brezan.

Tedo

Bedankt, dat is misschien wel wat voor mijn sedan GT project wat ik nog steeds heb liggen. Anders wordt het lassen.

Roadkill (Michiel)

Deze moet je ook lassen hoor ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ja, maar bochten zijn dan wat makkelijker  :)

Heatzone (Mark)

Ik heb gisteren besloten om er een auto bij te kopen als hobby en als project. Al veel langer liep ik met het idee maar nu ga ik het van de zomer doorzetten. Aangezien mijn hart toch wel bij de Mégane ligt gaat het ook een Mégane worden. Maar toch ga ik een rondje rijden een volvo 850 en dan de 2.3t, aangezien meeste vrienden volvo's hebben en ik het verschil wil ervaren.

Ik wil na de zomer als me studie helemaal afgerond is gaan kijken voor een megane 1 phase 1 2.0 16v !-!

Roadkill (Michiel)

Dat is geen vergelijk hoor Mark, een 850t of een Meg, kan je wel vertellen dat de Volvo een gat in je portomonnee gaat slaan, Volvo en imitatie onderdelen gaat bijna niet samen... (Maar het rijd prima hoor)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Net even bij de bouwmarkt een rubber trapkant in mijn handen gehad, met als idee die te versnijden tot onderlip (aangezien de Megane II onderaan vrij smal is en Laguna-, en Espace-lippen niet passen zonder ze doormidden te snijden).
Het spul is flexibel, en de zichtbare kant is gewoon recht en glad. Je krijgt dus net zo'n soort lip als een RS phase 2 (alleen heb ik dan een phase 1). Doen? Voor het geld hoef ik het niet te laten, want het geheel kost nog geen 11 euro.

Heatzone (Mark)

Dat weet ik haha. Je hebt gezien waar vrienden van me sleutelen, dat is zeg maar een verzamelplaats van volvo onderdelen. Ze hebben genoeg 2.3t blokken liggen dus dat is het probleem niet.

Zoals ik zei mijn hart ligt bij Renault en specifiek de Mégane, maar ik wil het toch overwegen en eens in rijden. De Mégane heeft alle voordelen, als relatief goedkoop, fun to drive, mooie vormen en dan veel onderdelen overeen komen met mijn Mégane !-!

Roadkill (Michiel)

@Tedo heb je er een plaatje van, klinkt namelijk intressant.

@Mark, Volvo is gewoonweg leuk, maar wat je al zegt wel een klap duurder in alles (weet ook niet of jij hem op eigen naam kan verzekeren (je bent nog jong he ;) )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

-Jo-

ik heb ook enkele kennissen die volvo rijden, het merendeel T5 en zelfs T5R. Wat ik je nu reeds kan vertellen, eens je uit zo'n boot komt, wil je niet meer in je megane rondkachelen.

Dat het duurder wordt is logisch, het is allemaal degelijker en lomper, maar het rijd wel zalig en daarbij ook nog eens makkelijk te tunen. Het enige waarvan ik denk dat je spijt krijgt is de consumptie van zo'n ding. Ze lusten wel wat, heel wat zelfs.

Heatzone (Mark)

Dat moet geen probleem zijn, een vriend van me heeft 2x een t5 op zijn naam en allebei verzekert ongeveer dezelfde leeftijd. Het is net wat je eraan wilt uitgeven per maand. Ik wil naar een Volvo kijken puur omdat zij er zoveel goeds over spreken en ik het wel leuke auto's vind. Overwegen kan altijd en kan geen kwaad.

Maar ik weet van mezelf dat ik uiteindelijk toch kies voor een Mégane. De Mégane kan ik veel makkelijker een maand in de schuur laten staan zonder dat het een vermogen kost aan verzekering en wegenbelasting. Heb de phase 1 16v altijd mooi gevonden en volgens mij is het echt een feest om daarin te rijden!

Heatzone (Mark)

Even een vraag, wellicht kan jij die zo uit ervaring beantwoorden Jo, meeste 2.0 16v hebben allemaal 2ton op de teller heb al vaker gehoord dat het sterke blokken zijn. Maar waar moet je eventueel op letten bij de aankoop van 1?

Tedo

@Michiel: omdat er niet veel meer van lag en het niet duur was maar gekocht:


Het heeft tijdens vervoer naar huis even opgerold gezeten, maar nu ik het languit neergelegd heb is het al snel weer recht. De "lip" is 4 cm hoog.

Roadkill (Michiel)

Ben benieuwd naar het resultaat!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev