Advertenties


klets maar raak DEEL 197

Gestart door Stefan, 14 februari 2013, 10:17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

-Jo-

Nou goed, blijkbaar ben ik permanent verwijderd van clio club vanwege mijn reacties in het UT topic. Zelfs als je behulpzaam bent en de heren alles op een schoteltje aanreikt wat betreft motorcodes, dan nog wordt je eruit gekicked.

Ow ja, ze verkopen custom maps maar helaas is wel de AFR en lambda opname stuk. LOL !!!! Ik verwittig jullie maar.


Heatzone (Mark)

Je screenshot is niet te lezen Jo..

Geen idee hoe het exact steekt, ik stel je kennis altijd zeer op prijs. Te verwijderen is wellicht iets te drastisch, misschien dat een waarschuwing geven iets meer op ze plaats is. Maar ik kan ook goed begrijpen dat ze willen voorkomen dat er hevige discussies komen tussen een forum lid en club sponsor.

Heatzone (Mark)

@ Roy, gelukkig is alles weer goed. Zal wel een dure operatie worden distributie plus koppakking of niet? Ik denk wel inderdaad dat het de juiste keuze zou zijn als je vermoed dat de koppakking niet helemaal meer optimaal is.

Roadkill (Michiel)

@ Mark was zeker zuur, vandaag ff contact gehad met de verzekeraar, kost me 75 euro krijg een leenauto, en zak niet in mijn noclaim :) Klein meevallertje btw is dat ze nu ook me achterscherm rand meteen meepakken voor 100 euro!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Karin

Michiel, ieder nadeel heeft een voordeel, zie je maar weer haha

Fubar (Marcel)

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 26 februari 2013, 17:44:16
@Mark bedankt vanavond maar ff verder googlen... ;)

Btw net gezien dat nu 130 op de teller 115 op de Tom is...... (ja dat krijg je met te platte banden,maar goed cjib technisch is het iig wel weer gunstig ;) )

Dat heb je met landzeilers he Y (of waren het windsurfers :D)
Zijn er ook bandjes waarmee je binnen de bebouwde kom 200 op de teller haalt :? 8)7 :D
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Karin

Jo, ik vind net als Mark (heatzone) dat ze dat misschien beter hadden kunnen doen. En discussies moeten kunnen vind ik zolang het bij discussies blijft.

Fubar (Marcel)

Citaat van: -Jo- op 27 februari 2013, 00:53:40
Nou goed, blijkbaar ben ik permanent verwijderd van clio club vanwege mijn reacties in het UT topic. Zelfs als je behulpzaam bent en de heren alles op een schoteltje aanreikt wat betreft motorcodes, dan nog wordt je eruit gekicked.

Jo, ik ben hier ook bezig met een topic over (indeling) motorcodes........ook kickkuh denk juh :? :D
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

-Jo-

De meeste megane rijders weten dat de 2.0-16v (Meg I) , motorcode F7R-710 & 712, een gesealde ecu hebben en NIET beschikken over een OBD poort. Bij de megane is het dus compleet gesealed, zowel ph1 als 2, maar bij de clio's en 19 16v's is het dus zo dat deze om te bouwen zijn naar programmeerbaar. Ook dit is een ouder type renault dat nog niet beschikt over OBD maar over een 16bit Fenix systeem dat op een eprom (chip) draait. Dit heb ik op dezelfde manier neergezet op clio club omdat een clublid de vraag stelde om zijn clio 16v, die omgebouwd was naar 2.0 megane blok, wil laten mappen en de vraag dus stelde aan UT. Deze antwoorde daarop: indien de ombouw degelijk gedaan is kan dit geen probleem zijn.

UT heeft dus geen idee over welk type motor het gaat en beweerd deze te kunnen mappen. Zoals enkele megane club leden al ondervonden hebben gaat het dus niet als je daar op de stoep staat. Ik heb hun vriendelijk geinformeerd dat het een F7 motor betreft en geen F4 met OBD.

Hierop ben ik aangevallen door UT, terwijl ik geen woord verkeerd zei, integendeel zelfs ! Het daarop volgende verhaal wordt nog gekker.


-Jo-

Citaat van: NeophyteBeste,

Ik heb een clio 1.8 16v met een 2.0 16v van een megane.
Kan ik hem laten chippen?

Groeten,

Benjamin


Citaat van: Unlimited Tuning@Benjamin: indien de motorswap succesvol is gedaan, de motor 100% is en de ECU van de 2.0 16v in de Clio aanwezig is, kunnen en willen wij deze zeker voor je chippen!

Citaat van: -Jo-Weet je dat zeker ? Het gaat over een F7R, geen F4R, wat evenveel betekent als een auto zonder OBD maar een 16bit fenix programma dat op een eprom geschreven staat.

Citaat van: Unlimited Tuning@-Jo-:
We weten allemaal dat je voor FastChip werkt, je hoeft niet moeilijk te gaan doen of iets dergelijks.
Bij de MeganeClub ging je ook al antwoord geven voor ons, terwijl ik me nog niet eens wegwijs heb kunnen maken op de betreffende site destijds.

Ik heb over je vraag heen gelezen, morgen krijg je antwoord op je vraag. Verder wil ik je vragen niet meer met onze zaken te bemoeien.

Als je wilt aanbieden op de site, zul je een overeenkomst moeten sluiten met het bestuur.

-Jo-

@Marcel,

ik lig er niet wakker van als ik gekicked wordt omdat ik de waarheid zeg. Dat zegt meer over de persoon in kwestie dan over mezelf  ;)

Ondertussen heb ik reeds diverse pm's ontvangen van ccnl-leden, zowel via ccnl als via RTC, waaruit toch blijkt dat het vertrouwen in UT op een heel laag niveau staat. Dat blijkt ook wel uit de animo die er is voor hun dynomeeting...namelijk geen. Ik weet dat er hier ook gelezen wordt door UT, althans, dat hoop ik en wil nogmaals benadrukken dat ik NIKS verkeerd gezegd heb betreffende hun opzet. Integendeel, zoals blijkt uit de quotes heb ik hun zelfs nog geholpen door erop te wijzen over welk motortype het gaat.

Rebecca Fontijn


Dirk Kuipers

#178
Laten we hier de discussie van jullie niet voortzetten...

Toelichting: wij als club kiezen geen partij, maar willen ook niet dat deze discussie via ons forum wordt uitgevochten.

Back on klets maar raak topic svp.

Stefan

Amen  _o_
Ik heb zo langzamerhand ook echt wel genoeg gelezen over deze discussies tussen Jo en anderen. :neen:
Lijkt me dat dit de laatste berichten op dit forum van deze aard zijn.......
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev