Advertenties


vervangen audio-install.

Gestart door Didi, 10 februari 2013, 21:16:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Didi

toch even een paar plaatjes van mijn verbeterde install.

mijn pioneer Head-unit Dex P99-RS ;



Compo-set : pioneer TS-E130Ci

tweeters ;



13 cm midjes met aangepast speaker-rooster ;



mijn koffer-ruimte install

Audison LrX 6.9 versterker & Hertz ES 250D woofer vergezeld van een digitaal fotolijstje waarop tijdens de wedstrijden een presentatie loopt van de gehele inbouw-procedure ;



de woofer en het compo-set worden vanuit de Head-unit actief aangestuurd en gefilterd.

ik ben tevreden  Y

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Roadkill (Michiel)

Vind het jammer dat je de speakers voor zo gemonteerd hebt, dan ben ik meer voor de oem look, maar belangrijkste is natuurlijk dat het gewoon goed klinkt!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dominique Reijerink

#3
Ik ben ook van het oem gebeuren, maar mijn spulletje is best beschadigd. Dit vindt ik een leuke en goedkope oplossing, en je kunt er diepere speakers plaatsen die weer wat goedkoper zijn.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Tedo

Ziet er leuk uit zo, vooral je tweeters!

@Didi: welke uitvoering heb je? Een Privilege comfort? Ik vraag dit omdat ik zie dat je een manuele airco hebt. Ik heb een Dynamique comfort en een Dynamique luxe, die beide met climatronic zijn uitgerust, terwijl de eerste dat volgens de specs niet zou moeten hebben.

Didi

#5
klank staat bij mij als muzikant voorop.  Y

vandaar dat ik ook reeds enkele jaren deelneem aan de " EMMA-Soundquality wedstrijden " in binnen- en buitenland.
het laatste jaar met de Megane, daarvoor met een Clio en daarvoor met een toyota Corolla.

meerdere keren heb ik mogen deelnemen aan Europeese Kampioenschappen met voor mij bevredigende resultaten.

om in een sterk deelnemers-veld, met een install van +/- €3000,-, het te moeten op nemen tegen installs van veel duurdere komaf toch bij de beste 10 van mijn klasse (+/- 25 deelnemers per klasse uit heel europa) te eindigen
is voor mij bevredigend.

op 22 mrt probeer ik dit weer te bereiken op het EK in Salzburg.
zal wel een harde dobber worden.  :?


en ja , het is een Privilege.

Didi

even een kleine optische verandering;
Car-Audio is a " Lifestyle ".
!-!

De blauwe kleur is verbannen uit de koffer-ruimte en heeft plaats gemaakt voor beige Alcantara.
en de blauwe verlichting wer plots rood. zelfs het logo van de Audison schijnt nu rood.






Didi

afgelopen weekend deel genomen aan het Europees Kampioenschap EMMA sound-quality wedstrijden in Salzburg ( Oostenrijk ).  :)
met een zeer verdienstelijke 5de plaats van de 12 deelnemers in mijn klasse naar huis gekomen. en weer een boel ervaring rijker.
ik ben tevreden .  !-!
eens kijken wat ik nu weer kan verzinnen om het geheel nog beter te krijgen.

Karin

Gefeliciteerd met je 5de plaats en succes met de verbeteringen.

dennis1985

dag CC....
halloTCe!!!

dannyfm

 


Dit heb ik er in zitten. Is niet bepaalt mooi afgewerkt maar een geluid wat er in zit is echt extreem. Bij vol vermogen trilt die hele auto zowat uit elkaar. Heb er een 2e Accu in en 3 versterkers. 1 Monoblok voor de basskast en 1 2 kanaals JBL GTO voor mijn achter speakers en 1 4 Kanaals voor alle speakers die in de deuren zitten apart aangestuurd.








De speakers in de deuren moeten echt vervangen worden. Die trekken het niet meer als ik de versterker vol open draai. die staat nu nog op Min. doe nu alles van af achter. Ik heb ze voor er uit gehad maar daar zit zoon Irritant geval achter waar door mijn nieuwe Speakers er niet meer in passen.




Nou ik toch bezig ben, Is er in de deur achter nog wel ruimte om een Speakers met een inbouw diepte van 59 MM in te bouwen? Dat daar de panelen er uit moeten ben ik van op de hoogte ;) Ik hoor graag!


Didi

Dat Irritante geval, zoals jij dat noemt, kun je weg zagen met een Dremel of zo.
dit dient alleen ter bescherming tegen vocht.
maar deur-speakers zijn hiertegen bestand ( grotendeels ) want een deur is nooit "waterdicht" te krijgen.

dannyfm

#12
Ze zijn vervangen hoor Didi, Ik heb het met een Stanleymes er uitgesneden. De Nieuwe speakers heb ik Rond om afgekit en tevens de korf van de speaker aan de boven zijde ook zodat er geen water in kan. Achter zitten ook betere in. ben tevreden zo, komt goed geluid uit.












Xanquezer (Frank)

sorry dat ik het zeg, maar wat n zooitje kabels....

die laatste foto speaker is aan vervanging toe.


Momenteel draai ik met 4 versterker blokken, deze worden binnenkort alle weer aangesloten.




Let ook er goed op dat alles trilt en goed aangesloten moet worden:



Dit soort dingentje kosten wel wat, maar het i.i.g. erg degelijk (beter als een hoog spannings rail die eigenlijk maar 16 ampere kan geleden)



Zal binnenkort maar eens n paar goeie tips en fotos hier posten ;)

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

kevinbreda

Dat zijn aardig wat versterkers


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev