Advertenties


Voorstellen en vragen

Gestart door Fransman, 10 februari 2013, 14:50:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fransman

Hallo allemaal, twee postjes in een. Voorstellen. Wij zijn Erik & Miriam, wonen in Amsterdam en hebben net een Mègan CC gekocht uit 2006. Dit is onze eerste cabrio en we zijn er geweldig blij mee. Het is een automaat, 2 liter, geen turbo en we hebben er net LPG G-3 in laten bouwen. Dit forum hadden we snel gevonden en zijn daar natuurlijk blij mee maar ook wel een beetje onder de indruk van alle problemen die er blijken te zijn met deze auto..  :huh:

Twee vragen. Ondanks veel luxe opties heeft onze auto geen stoelverwarming. We zijn aan het bekijken waar we dat alsnog erin kunnen laten zetten. Mocht iemand hier ervaring mee hebben of een goed adres, heel graag!
Andere vraag die we op dit moment hebben betreft de velgen. Daar zit wat stoeprandschade aan de randen. Als we dat weer een beetje mooi willen hebben wat kunnen we dan het beste doen en heeft iemand daar tips of een adresje voor?

Alvast bedankt en we kijken er naar uit straks zoveel mogelijk met onze dak open te kunnen gaan rijden en wat mensen met deze auto op dit forum misschien te leren kennen.

Met groet! Erik & Miriam  !-!

matthew

Hoi Erik en Miriam,

Aan elke auto kan wel wat stuk, dat geld voor elk merk en is op elk fora terug te vinden.

Stoelverwarming kun je wel achteras inbouwen, bv bij leder inbouw nederland  http://www.lederinbouwnederland.nl/nl/Fotoboek/stoelverwarmer/29,stoerverwarming-diversen.html

De velgen kun je naar een schade herstel bedrijf brengen en dan schuren ze de rand af en spuiten ze het hele aanzicht opnieuw.
Kosten indicatie daarvan: ik schat €200.

Felix

Hoi, welkom!

Stoelverwarming kan heel makkelijk zijn, maar ook wat lastiger. Ik heb het zelf namelijk al uitgezocht omdat ik het ook wel interessant vind om te hebben  :)

Als je auto al voorzien is van de benodigde kabels, dan scheelt het een hoop werk. Dan moet je alleen je stoelen nog voorzien van de verwarmingsmatjes.

Als je auto voorzien is van stoelverwarming  (of voorbereid) dan zou er vanaf de zekeringkast bij het stuur een kabel moeten lopen naar een of andere controleunit tussen de versnellingspook en de handrem.
Vanaf daar gaan dan twee kabels naar de handrem waar normaal de knoppen zitten voor de stoelverwarming. Ook gaan er twee kabels (samen met de kabels voor de stoelairbag) naar de stoelen. Deze stekker zit in de bodem en is vrij gemakkelijk te zien.
Vanaf deze stekkers gaat er een draad naar een relais dat onderop je de stoel zit (het relais wordt natuurlijk aangestuurd door de schakelaars bij de handrem). Zo loopt de verbinding dus.

Wat bij mij het geval is, is dat de kabels tussen de schakelaars wél aanwezig zijn, maar de kabels tussen de controleunit en de stoelen niet. Dus het kan zijn dat je auto half is voorbereid. Dat zal je dus zelf even uit moeten zoeken.

Een optie zou zijn: zelf alle kabels achteraf inbouwen. Kabels kan je wel vinden in megane's op de sloop.
Een andere optie zou zijn om gewoon een aftermarket setje in te bouwen zoals deze. Deze moet je dan op de geschakelde plus aansluiten (ik zou hem niet op je sigarettenaansteker aansluiten, want dat is een heel dun draadje).

Je zal dus sowieso de bekleding van je stoelen moeten verwijderen.

Voor de een is dit een leuke klus, voor de andere aan nachtmerrie :)

Tedo

Welkom hier.  ;)

Stoelbekleding vervangen is, zelfs door een leek, prima te doen. En voor stoelverwarmingsmatten hoeft het er niet eens helemaal vanaf. Stekkers, kabels en aansluitingen wordt moeilijker, zoals Felix hierboven aangeeft is niet elke auto hier (helemaal) op voorbereid.

Fransman

Bedank voor jullie reacties. Voor de stoelverwarming ben ik in contact met allround autobekleding in Hoofddorp. (www.allroundbekleding.nl). Zij leveren de carbonmatjes met een keuze aan schakelaars en bouwen het in voor 350,00 Euro. Dat vind ik een nette prijs. We moeten nog wel bepalen waar de schakelaar komt want op de plek waar het voorbereid is door Renault passen deze schakelaars niet en vlak naast de automatische versnellingspook kan het ook niet omdat daar nu de Gas indicator zit. Ik ga vrijdag langs en dan bekijken we de mogelijkheden.

Verder kreeg ik gisteren een steenslag pit in mijn voorruit. Net langs CarGlass geweest. De pit zit helemaal aan de rand en dat kunnen ze niet repareren. Moet een nieuwe ruit in. Ze adviseerden er even mee te wahten tot het wat beter weer wordt. Er ligt nu zoveel los asfalt op de weg dat de kans op een ster vrij groot is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev