Advertenties


Dilemma, paar vraagjes.

Gestart door Oetje (Raoul), 7 februari 2013, 17:22:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Oetje (Raoul)

Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort weer wat aan mijn auto doen, alleen zit te twijfelen tussen wat.
Of ik wil gaan kijken voor licht metalen velgen rond de €600,-.

Of ik wil voorkant verlagen, achterbumper + spuiten en sier uitlaatstuk kopen.
Wat zouden jullie doen?
En wat kost het om een bumper te laten spuiten? en misschien gelijk laten monteren.
Kom zelf uit zuid-holland, misschien dat iemand goed adres weet .

Alvast bedankt :)

Rogier

Een bumper laten spuiten kost vaak rond de 200,- a 250,- en dan kan je hem zelf wel monteren das niet zo moelijk.

Ik zelf heb eerst de stap gemaakt van het verlagen en daarna nieuwe velgen gekocht, maar weet je al wat voor style je wilt qua velgen ? Op MP staan vaak wel leuk 2de hands velgen voor weinig ;)

Rogier

En de vraag is natuurlijk, wil je een schroefset of wil je alleen verlagings veren aanschaffen ?

Oetje (Raoul)

Voor het verlagen, dat zit ik nog beetje over te twijfelen, heb ook forum al beetje rond gezocht maar wat is nou precies het verschil daartussen? want wil alleen voorkant doen, zodat de auto wat naar voren valt.

Dit soort velgen wil ik eronder http://www.velgenland.nl/velg/1099934_lenso_milano.html wel gewoon 17inch

Oetje (Raoul)

Heb het al gevonden :), dan zou ik voor de veren gaan, schroef set is ook gelijk stukken duurder, en ben van plan om hem verder toch niet meer te verhogen of verlagen dan.

Ben sowieso toch nog even aan het rond spitten, want wil het niet gelijk kopen, maar eerst even inventariseren met kosten, mogelijkheden enzo. ben nog student, dus inkomsten zijn ook niet super hoog haha  ;)

Rogier

Ik vindt zelf een schroefset leuker,  je kan dan zelf de hoogte instellen van de auto, en een schroefset is een stuk stugger dan een setje veren. Verlagings veren zijn wel een stuk goedkoper dan een schroefset.

Over de velgen valt niet te twisten het is jou smaak, het is natuurlijk wel dat je velgen bij het geheel van je auto moet passen wanneer die klaar is.

Oetje (Raoul)

#6
Ja idd, maar wil meer voor de looks gaan gaan, dus gewoon verlagen en prima, verder hoeft het niet echt upgrade van de auto te zijn. En zou het liefst alleen voorkant verlagen maar moet even kijken hoe dat staat :)

Haha, zo te zien heb jij andere smaak voor velgen? Want voor wat zou jij meer gaan ?

Heatzone (Mark)

#7
Persoonlijk zou ik eerst beginnen met velgen!

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, zelf heb ik geen haast en hou ik liever marktplaats in de gaten voor goede deals, zo waren mijn velgen dotz 17 inch le mans met dunlop banden 250 euro, ook een zo goed als nieuwe schroefset overgenomen voor 140 euro, mijn zwart gelaserde achterlichten 1 euro via ebay ex verzendkosten, mijn voorlip 20 euro!

Allemaal bij elkaar nog lang geen 600 euro en als je ziet wat je ervoor hebt is het zeker niet gek!

Velgen maken in het begin een veel grotere veranderen als een subtiele verlaging voor, vind ik persoonlijk.

Heatzone (Mark)

Ik weet niet waarom je trouwens je achterbumper wil laten spuiten, maar hiervoor zou je ook goedkoper af zijn door een net tweedehands exemplaar te kopen die de juiste kleur al heeft!

Dennis Postma

Een verlaging in combinatie maken de auto. Als je deze 2 zaken als eerste aanpakt zul je al zien dat je auto er al heel anders uitziet. Ik zou gelijk voor een schroefset gaan. Deze is wel een stuk duurder dan veren maar geeft een sportievere wegligging dan wanneer je alleen veren gebruikt. Het is ook maar net hoeveel comfort je wilt behouden. Als je voor comfort gaat zijn veren zeker een optie. Een schroefset stel je zelf zo hoog/laag in als je zelf wil. Ondanks dat je'm iets voor over wil laten staan zou ik toch ook de achterkant iets laten zakken (ja ik weet het, moet ik zelf ook nog doen). Dit komt het totaal plaatje zeker ten goede.

Roadkill (Michiel)

Raoul, ik heb geen idee hoeveel kilometer je auto heeft gelopen, maar anders zou ik gaan voor een schroefset, ok kost wel wat meer dan veren, maar buiten dat je je auto op de hoogte kan zetten die je zelf wilt (en s'winters eventueel wat hoger zodat je minder kans op schade hebt) je hebt dan ook meteen 4 nieuwe schokbrekers... Achterbumper zou ik net als wat Mark zegt in geval van schade kijken voor een 2e hands in de juiste kleur.

Oh nog even terug komend op het verlagen met veren, als je enkel voor verlaagt komt het vaak de wegligging niet ten goede, dan kan ie wat "tail happy" worden
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Oetje (Raoul)

@Heatzone: Dat is inderdaad wel erg netjes, wil het nog niet gelijk kopen, maar ben ook mp in de gaten aan het houden voor leuke prijzen. En waarom achterbumper spuiten? haha wel zo nice als die in het zelfde kleur word als je auto  :)

@Dennis: Verlaging + velgen? Ja idd, ook gelijk 1 van de duurdere dingen. Maar hoeveel kosten die schroefsets dan ongveer? want kom soms tegen van €1000,- +, dus daarom heeft dat mij een beetje afgeschrokken en wat is ene goeie site hiervoor?

@Roadkill: Mijn auto heeft nu 160000 gelopen, daar heb je een goed punt, ja is dat zo als je alleen voorkant verlaagt? Ben zelf een rustige rijder, af en toe wel even gas in drukt, maar geen ''racer'', heeft het dan nog gevolgen op ''tail happy''?
Qua bumper, bedoelde ''style'' bumper, voor de look.

Roadkill (Michiel)

V-maxx schroefsetje doet nieuw dacht ik rond de 300, je hebt een 1,4tje  (net als ik) en dan voldoet het prima hoor. Door je auto voor te verlagen en achter niet vernaderd toch wel een beetje je zwaartepunt meer naar voren, dus word ie wat lichter op je achterwielen, dat kan je merken in bochten met nat en glad wegdek..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

Alleen voor verlagen maakt niet zo veel uit voor de achterkant.

Heb die van mij ook alleen voor verlaagt (achterkant gaat nog wel binnenkort  !-! ) met een vmaxx schroefset.
De voorkant ligt nu 55mm lager en ik kan gewoon snoeihard door de bochten, bij normaal rijgedrag zal het niet voorkomen dat de achterkant uit gaat breken. (of je moet echt gaan lopen scheuren >:D, wat je dan wel wat sneller gaat doen)  !-!


Oetje (Raoul)

Ik zag ze net staan Michiel, V-maxx voor 300 euro's, dan zou ik inderdaad voor een schroefset gaan, misschien wel wat duurder dan, maar ook wel beter dan alleen veren.
Dan kan ik ook makkelijker kijken voor het verlagen van voren en achter en zelf instellen:).

Dan even andere vraagje (sorry voor de vragen, ben echt totaal nul met tunen enzo !-!) de openluchtfilter, waar hebben jullie deze gehaald? en hoeveel voor betaald toen?  :)

Want wil even even monitoren voor kosten enzo :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev