Advertenties

motor soms ratelend geluid ( uitlaatgeluid?)

Gestart door megane65, 4 februari 2013, 13:29:23

Vorige topic - Volgende topic

megane65

Ik heb sinds 1 maand een Megane en als de motor warm is ontstaat er een pulserend rauw uitlaatgeluid(moelijk uit te leggen) bij het doorschakelen wanneer de motor in toerental teruggaat.
Het lijkt op een geluid wat sportieve autos maken bij een aangepaste grote uitlaat demper.
Het ontstaat ook bij konstant 30km rijden in de 2e.

Tijdens stationair en dan gas geven ontstaat het geluid niet.

Het lijkt op een lekje in de demper of de uitlaat.
Volgens de dealer hoort dit geluid bij een 2.0 ltr motor en is de uitlaat goed.

Vorig jaar zijn onderste draagarm voortrein en draagarm rv vervangen en 2 jaar geleden distributieriem met waterpomp,multieriem remschijven blokken en wielnaven vervangen.Dit volgens de nota's.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Tedo

Wat het kan zijn weet ik niet, maar volgens mij is het geen karakteristiek van de 2.0 16V (want ik heb het niet). Wel merk je bij een 2.0 dat alles wat meer vibreert/trilt dan bij bijv. een 1.6 16V.

megane65

Het is geen konstante vibratie maar een beetje een ratelend/pulserend geluid (van de uitlaat lijkt het wel )als de motor in toerental teruggaat en bij doorschakelen.
Het geluid lijkt op een lekke uitlaatdemper maar volgens de garage is dit niet het geval.
Ik zit nog in de garantie periode maar volgens de dealer hoort dit geluid er bij.

Tedo

Nou, ik rij al bijna 5 jaar in dezelfde auto, en herken het niet. Maar als ik na een tijdje in de 2.0 in mijn 1.6 stap, dan ervaar ik die laatste als erg stil  ;)

W.daems

Misschien katalysator en/of tussendemper.? Soortgelijk probleem 3 weken ook gehad, metaal achtig geratttel! bij 2000 toeren en bij 3000 dacht aan kat dus een afspraak gemaakt. Bleek tussendemper te zijn. Gelijk sportkat en tussendemper laten plaatsen bij maxi performance.
Megane coupe 1,6e Phase 2. 2001.rood

Roadkill (Michiel)

Citaat van: megane65 op  5 februari 2013, 23:06:53
Het is geen konstante vibratie maar een beetje een ratelend/pulserend geluid (van de uitlaat lijkt het wel )als de motor in toerental teruggaat en bij doorschakelen.
Het geluid lijkt op een lekke uitlaatdemper maar volgens de garage is dit niet het geval.
Ik zit nog in de garantie periode maar volgens de dealer hoort dit geluid er bij.

ff langs een andere dealer rijden, kijken of die er ook zo over denkt, of een Dekra ,ANWB, etc keuring laten doen,en dan met de uitslag daarvan weer terug naar de dealer waar je garantie hebt en laten oplossen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

megane65

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev