Advertenties


klets maar raak DEEL 196

Gestart door Dennis Postma, 2 februari 2013, 18:56:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Matthew, heb het gevonden, inderdaad achter me olie filter lag een plasje..
Het is alleen enorm lastig om bij te komen, hoe kan ik dit het beste repareren?

matthew

Dat is juist makkelijk,
-Eerst maak je de koelslangen op de koelpijp los.
-Dan boutje los waar de koelpijp mee vast zit (dopje 13)
-En dan moet je even met wat krijgt de pijp eruit trekken (wat draaien en voorzichtig wricken erbij)
-Dan kun je de o-ring vervangen (kost ongeveer €5 die ring)
-Het kan zijn dat de koelpijp ook rot is, dan deze ook mee vervangen
-Nieuwe o-ring erop met wat vet eraan, zodat deze weer makkelijk op zijn plaats schuift
-Pijp weer vast zetten met boutje
-Koelslangen weer aan koelpijp monteren
-Koelsysteem afvullen en ontluchten en dan warm laten draaien. (er zit een ontluchtingsnippel op zijkant van het blok op thermostaathuis, en waarschijnlijk 1 op je koelslang naar de kachelradiateur)

Heatzone (Mark)

Bedankt voor de info matthew!!! !-!

Karin

En als je dan zo handig bent dat je het zelf kan, dan ben je een stuk goedkoper uit dan ik bij mijn garage.

Heatzone (Mark)

Hoeveel was jij daarvoor kwijt Karin?

Karin

Inclusief korting was ik 120,00 kwijt (50,00 euro kwijtgescholden door rekening een paar dagen daarvoor)

Roadkill (Michiel)

Dan hoef je niet te klagen hoor, bij mijn zwager werd 1000 euro gevraagd, "want het hele blok moet er dan uit" (Die heeft de Meg toen de deur uit gedaan, niet ff bij mij langs komen... :S )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Fubar (Marcel)

Karin, als je met je garage-nota >:( ergens anders goedkoper uit zou zijn krijg je dan op de overige onderdelen ook korting gezien het totaal bedrag (....)? BCC heeft ook zo'n soort actie Y :D
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Karin

#158
Marcel was het maar waar.

Maar de rekening van een paar dagen daarvoor was 1.500 euro, vandaar.

Roadkill (Michiel)

??????? Wat hebben ze allemaal gedaan dan???????????
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Knetters, daar koop je bijna een andere cabrio van (tenminste, iemand bij mij in de straat kocht er onlangs zo een voor nog geen 1000 euro). Gepeperde rekening, ik was nog minder kwijt voor mijn distributieriem + nokkenasversteller + waterpomp.

Heatzone (Mark)

Wow, wat hebben ze allemaal gedaan voor dat bedrag Karin? Distributieriem met alle rolletjes, waterpomp multiriem enzovoort was ik 555 euro kwijt :O.

Karin

Ik ga het vanavond even voor jullie opzoeken. Weet niet precies meer wat er gebeurd is. In ieder geval een aardig lijstje.

megcab2000 (Verkocht)

Ik heb voor het vervangen van distributieriem/alle verdere toebehoren/waterpomp/koelvloeistof/bougies dit weekend zo'n E 350,- betaald en de 1.6 16v is nogal een lastige motor (motorsteun moet eraf/ motor omhoog gekrikt/ en dan kan je er net bij/plus borggereedschap nodig).

Gates distri en waterpomp kit E163,- (mister-auto.nl), zelf bestellen. Je kan ook slechter passende kitjes kopen voor minder (niet doen!).
Koelvloeistof, bougies ,verzendkosten ,enz E 27,-
5 a 6 uur werk E 150,-
Garagehuur (doe-het-zelf) E 60,-    ..maar ik heb het hier thuis in de garage laten doen.

Dus voor E 400,- weet ik in vervolg een zeer goede monteur van de ouderwetse stempel, uit Utrecht.
Ook natuurlijk voor andere reparaties. Stuur me anders maar een PB voor telefoonnummer.

Momenteel is m'n cabrio nog geschorst en staat warm binnen, maar rond 1 april mag hij weer naar buiten.

groet,
Megane is verkocht

Karin

Willem, probleem met Utrecht is dat het voor mij niet naast de deur is en mijn auto gebruik ik dagelijks.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev