Advertenties


klets maar raak DEEL 196

Gestart door Dennis Postma, 2 februari 2013, 18:56:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

@Renegade: aangezien niet alle Laguna III's twee uitlaten hebben zou je zeggen dat het onderste deel apart is. Maar het zou ook zomaar kunnen dat er gewoon meerdere types achterbumper bestaan. Misschien eens op de sloop kijken?

Heatzone (Mark)

Nee het heeft te maken met de omwenteling van de wielen, die maat past wel alleen krijg je een tellerafwijking incombinate met 17 inch en die bandenmaat!


@ Michiel, ik ben je nummer kwijt :s

Tedo

Citaat van: Tedo op  5 februari 2013, 22:34:23
Iemand die ook zo'n set wil? Ik heb een eBay account, en kunnen we verzendkosten delen.

Inmiddels twee nieuwe setjes Pioneer TS-Q131C gescoord via eBay voor 110 euro samen. Komt nog een tientje bij voor verzenden. Netjes toch?

Benjamin Renon

Citaat van: mark op  9 februari 2013, 13:03:23
Ik heb vanochtend mijn velgen gepast, maar ze zijn te breed.  >:( de wielkasten waren wel mooi gevult  >:D

Heb 1 cm ruimte tussen de wielkuip/veerpoot en dan moeten de banden met velgrand bescherming er nog op.
Dus dat gaat niet passen helaas.

Dus dat word weer op velgenjacht.

1 cm is toch meer dan voldoende? Ik zou ook bijv 195/45/16 bandjes pakken. Dan heb je ze licht getrokken. Heb je de velgen nieuw zonder te passen gekocht?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

mark

Ik kan de velgen ook niet inruilen dus ik ga volgende week de bandjes er omheen draaien en monteren. En kijken of het ook echt aanloopt en 5 mm spacers bestellen.

Het is vooral aan de binnenkant dat ik niet zoveel ruimte heb.
Maar het ziet er wel vet uit dus zeker nog een poging waard.  !-!

Heatzone (Mark)

Ja precies, zeker niet nu al opgeven, 7,5j en 16 inch moet te doen zijn!! Plus dat die velgen hem volgens mij heel goed gaat staan!!

Renegade (Mark)

5mm spacers zul je denk ik niet mee wegkomen, ik weet niet hoeveel smaller de stelring van een v-maxx schroefset is t.o.v. een kw schroefset ? Bij mij was met 7,5 breed et37 een spacer nodig van 10mm om te zorgen dat de stelring niet tegen de band aan kwam.

Koentje

Mark, dat klinkt bekent. Ik moes bij een 17" een spacer van 0,5 cm bij doen om geen aanloop tegen de ring te hebben. Ik baalde als een stekker. Schroef laag en dan aanloop...  :neen:

Edwin Postma

Citaat van: Dante op  9 februari 2013, 09:21:59
@Michiel: lol... :D Helaas. Ik was de laatste bus, dus geen bus meer... En ik kan dat 12m lange kreng niet bij mij in de straat kwijt ;)
12 meter maar? Die 17,50 meter van mij heb ik nog overal in gekregen.
Zeg tegen mij nooit dat kan niet.
Ik moet en zou het proberen 8)7
Truckertje

Heatzone (Mark)

Ik heb weer een raar probleempje, Gisteravond dat ik aan kwam rijden bij me vriendin toen zette ik de motor uit en bleef de koelvin maar draaien.. Het voelde al alsof er iets mis was, dus eerst motor temperatuur bekeken, stond mooi in het midden, daarna onder de motorkap en toen zag ik dat het koelvloeistof vaatje echt helemaal leeg was en daarna dat dus echt het hele systeem was leeg...

Rare vind ik dat de me temperatuur meter in het midden bleef staan terwijl hij zonder koelvloeistof stond..
Gisteren met een vriend helemaal gevuld, motor aangezet, goed het peil en de temperatuur in de gaten gehouden, dat me thermostaat aansloeg toen liep hij leeg van max tot minimum en bleef daarna weer hangen op minimum, waarschijnlijk gewoon het hele systeem weer op gevuld, ik kan alleen nergens een lek vinden...

Olie was goed op peil en had een goede kleur, zat dus geen koelvloeistof in! Motor loopt echt prima...

Iemand enig idee waar ik op moet letten?

Karin

Misschien is er ook iets mis met je temperatuursensor, dat hij daardoor niet meer aangeeft dat het warm loopt.

Bij mij was het een paar weken geleden een O-ring van een buis die naar de waterpomp loopt.

matthew

7,5j 16 inch moet gewoon passen op een meg1, heb ik zelf ook gehad met 195-45-16.
Mijne was ook verlaagd echter alleen met veren 4cm.
Later heb ik 7,5j 17 inch met 205-40-17 er nog op gehad, ook zonder problemen.

@Heatzone Mark

Wat voor motorblok heb je erin liggen?

Heatzone (Mark)

Een 1.6 16v matthew in een meg 1 phase II :o

mark

Waarschijnlijk zal het ook wel goed gaan zonder de spacers, want de stel schroef zit nog boven de band zelf  >:D
en de band zal er iets getrokken op staan dus waarschijnlijk gaat het wel goed maar ik doe er voor de zekerheid toch een setje spacers tussen (want ik weet ook nog niet hoever de velgrand bescherming van de band naar buiten komt)

En met de spacers er tussen zal ik dan op een et waarde van 33 zitten dus niet al te ver van de standaard waarde.
Het is in elk geval het proberen waard  !-!

matthew

@Heatzone Mark,

Dan verwachjt ik dat je het zelfde euvel als Karin hebt.

Er loopt voor je blok een kunstof/metalen koelpijp langs, deze gaat achter de waterpomp. Die wordt afgedicht met een o-ring en deze o-ring wil op leeftijd stuk gaan waardoor het koelwater weg lekt.
Dit lekt dan langs je oliefilter naar beneden en is vaak niet snel goed te zien.
Ik zou daar dus even naar kijken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev