Advertenties

welke lampen voor betaalbare prijs / lichtautomaat aanzetten.

Gestart door Taropi, 30 januari 2013, 13:45:41

Vorige topic - Volgende topic

Taropi

Hallo Allemaal

Welke lampen kan ik het beste kopen die een goede lichtopbrengst hebben en toch betaalbaar zijn.

en hoe krijg ik mijn lichtautomaat aan. heb het volgens het boekje geprobeerd maar dat werkt niet.
motor uit / motor aan / auto stationeer laten lopen . op contact / met card erin  / zonder card erin. ik krijg hem niet aan.

Thanks voor alle info
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Roadkill (Michiel)

Contact aan, en dan 3 seconden de knop op je richtingaanwijzer hendel indrukken volgens mij. Ik heb er zelf maar een goedkoop Xenonsetje ingedaan aangezien zelfs longlife lampen maar max 9 maanden meegingen (40 euri het setje longlife, setje Xenon 60...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

en volgens mij moet de schakelaar op 'dimlicht' staan.
hmm. wacht, ik stap ff de kou in en probeer ff het eea

*edit:

Bij mij ging het als volgt,

Huidige stand: lichtautomaat was actief. schakelaar stond op 'dimlicht'

Kaart in de gleuf, niet op startknop drukken.
Schakelaar op stand 'lampen uit' gezet
knopje lang indrukken (ongeveer 6 seconden)
melding 'lichtautomaat niet actief' verschijnt.

knopje weer lang ingedrukt houden en je hoort 2 harde piepjes > lichtautomaat weer actief

Tedo

Ik heb andere ervaringen met Philips longlife; die vervang ik na twee jaar uit voorzorg (dus dan zijn ze nog niet defect). Moet je met xenon geen koplampsproeiers hebben trouwens?

Taropi

Citaat van: J to the H (Jeroen) op 31 januari 2013, 18:39:10
en volgens mij moet de schakelaar op 'dimlicht' staan.
hmm. wacht, ik stap ff de kou in en probeer ff het eea

*edit:

Bij mij ging het als volgt,

Huidige stand: lichtautomaat was actief. schakelaar stond op 'dimlicht'

Kaart in de gleuf, niet op startknop drukken.
Schakelaar op stand 'lampen uit' gezet
knopje lang indrukken (ongeveer 6 seconden)
melding 'lichtautomaat niet actief' verschijnt.

knopje weer lang ingedrukt houden en je hoort 2 harde piepjes > lichtautomaat weer actief

hoi

ik heb net bovenstaande geprobeerd . maar het werkt niet .
ik heb het volgende gedaan:
card erin gedaan licht op uit stand  en lang erg lang de knop ingedrukt. dan gebeurt er niets.
card erin gedaan licht op stand 1 knop ingedrukt komt de melding lichtautomaat niet ingeschakeld.
nogmaals drukken gebeurt er niets meer.
card erin licht aangezet knop ingedrukt  melding licht automaat niet ingeschakeld komt voorbij , stoppen met drukken  nogmaals drukken zeer lang maar geen piep en geen melding licht automaat ingeschakeleld?

ligt het nu aan mij of ????

M.vr.gr.   Auke

matthew

Heb je wel een licht/regensensor?

Want als ze bveen keer de richtingaanwijzer schakelaar hebben vervangen en er zit er nu 1 in waarmee je lichtautomaat zou moeten inschakelen dan kan dat niet.

Mocht je wel een licht/regen sensor hebben, dan verwacht ik een configuratie fout.

nomercy

probeer eens het volgende
Motor aanzetten+de verlichting aan op stand 2.
Start/stop knop indrukken zodat de motor uitgaat.
Kaart eruit halen en portier openen.
Bij mijn megane 2007 1.9 dci gaan dan de lampen aan,bij een volgende keer instappen,op start/stop knop drukken gaan de lampen aan.

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Taropi

Citaat van: matthew op 31 januari 2013, 22:57:31
Heb je wel een licht/regensensor?

Want als ze bveen keer de richtingaanwijzer schakelaar hebben vervangen en er zit er nu 1 in waarmee je lichtautomaat zou moeten inschakelen dan kan dat niet.

Mocht je wel een licht/regen sensor hebben, dan verwacht ik een configuratie fout.

Ja ik heb een regen sensor.
M.vr.gr.   Auke

J to the H (Jeroen)

Auke, het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je situatie precies was/is.

1* Als je na een rit je lampen laat branden, en je doet de motor uit, kaart eruit, en de deur open. Gaat dan de verlichting automatisch uit?

2* Heb je vanaf dag 1 de melding dat de lichtautomaat niet actief is?

3* Los van het feit dat je uiteraard wil dat het werkt, hoe wil je het gaan gebruiken? overdag lampen uit en als het donker is, automatisch aan, of altijd tijdens het rijden je verlichting aanhebben?

Taropi

Citaat van: J to the H (Jeroen) op  1 februari 2013, 20:33:59
Auke, het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je situatie precies was/is.

1* Als je na een rit je lampen laat branden, en je doet de motor uit, kaart eruit, en de deur open. Gaat dan de verlichting automatisch uit?

Ja dan gaan de lampen uit. de schakelaar staat wel op aan dan van de lampen.

2* Heb je vanaf dag 1 de melding dat de lichtautomaat niet actief is?
Ja toen ik de auto kreeg stond het zo.

3* Los van het feit dat je uiteraard wil dat het werkt, hoe wil je het gaan gebruiken? overdag lampen uit en als het donker is, automatisch aan, of altijd tijdens het rijden je verlichting aanhebben?

ik wil dat de lampen aan gaan als het donker wordt.
M.vr.gr.   Auke

Tedo

Volgens mij moet je gewoon je lichtautomaat aan zetten (Michiel heeft hierboven al verteld hoe).
Als je na het afzetten van je motor en uitnemen van de sleutelkaart een de groot licht hendel trekt, blijven je lampen nog even branden (follow me home), ook als je de auto afsluit.

Taropi

Citaat van: Tedo op  2 februari 2013, 09:57:45
Volgens mij moet je gewoon je lichtautomaat aan zetten (Michiel heeft hierboven al verteld hoe).
Als je na het afzetten van je motor en uitnemen van de sleutelkaart een de groot licht hendel trekt, blijven je lampen nog even branden (follow me home), ook als je de auto afsluit.

Dat wil ik dus ook alleen gaat het niet bij mij. de follow home gebruik ik niet .
daarom als er iemand is die mij kan vertellen hoe ik hem aan krijg graag.
Alle manieren al geprobeerd maar ergens gaat het niet goed.

Thanks
M.vr.gr.   Auke

J to the H (Jeroen)

Ik ben door mijn ideeen heen.. sorry.
Knopje is niet stuk, want je krijgt wel een reactie als je erop drukt.
Gewoon ff langs de dealer is misschien dan de laatste optie.

dannyfm

Bij de blauwe megane van een goede vriendin van mij gaan de lampen al aan zodra ik met de kaart de deur ontgrendeld als die schakelaar op daglicht staat (2e stand). Gaan dan ook niet meer uit als ik de deur vergrendelt door BV even iets uit de auto moet pakken. Bij mij op de zelfde stand gaan de lichten pas aan zodra ik me motor start. Zij hebt een Comfort model. Zit licht en regensensor op. Alle Comfort en Luxe modellen heeft licht en regensensor. Bij een Authentique en Expression Base zit het er niet op.

Lijkt mij niet te horen dat de lampen al aangaan zodra die met de kaart ontgrendelt word op Stand 2.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev