Advertenties


Auto doet niets. (Start niet, niet overslaan, batterij ok)

Gestart door WillemH, 22 januari 2013, 21:40:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WillemH

Hallo iedereen,


(Mégane GrandTour 2005 1.6 16V)
Van de ene dag op de andere start mijn wagen niet meer. (letterlijk)
Vorig jaar is de batterij vervangen, deze hebben we als eerste gecontroleerd en extern opgeladen, geen oplossing. Ook startkabels boden geen oplossing.
We wouden de startzekering controleren maar die zit goed weggestopt dus daar konden we niet bij.
Een tik geven op de startmotor wouden we ook proberen, maar daar is ook zo goed als niet aan te komen van bovenaf.

Symptomen:
Interieur: startsequentie verloopt normaal, stuurkolom ontgrendelt etc, ook gaan alle dashboardlichtjes (ook startonderbreker) uit behalve, het batterijlampje, maar er gebeurt helemaal niets.
Startmotor draait niet en motor slaat bijgevolg niet aan.
Het is alsof de elektronica "denkt" dat de motor wel draait. We krijgen ook geen foutmeldingen/ geluiden of dergelijke.
Onder de motorkap: geen enkel geluid mbt starten. We horen ook geen (start)relais tikken of iets dergelijks.

Alles wat betreft elektriciteit werkt verder wel, radio, elektrische ruiten etc.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Wij vermoeden een kapotte startrelais of startmotor, maar we hebben hier eigenlijk geen ervaring mee...

vincent

heb 2 weken terug een megane 2 uit 2055 gehad 
met afslepen. daar zat een breuk in de kabel van de accu bekijk je plus en min pll en kabels even
van begin tot einde
suc6

vincent

bedoel megane uit 2005
zou wel een stunt zijn een megane uit 2055 8)7

WillemH

Haha, je initiële bericht was duidelijk  ;)

Ik zal het eens nalopen!

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Zou goed kunnen liggen aan een doorgebrande zekering, aangezien je geen stroom hebt.

WillemH

@ Roadkill (Michiel): Nog niet geprobeerd, heb voorlopig geen handlangers ter beschikking :)

@ BadEend: De startzekering is zeer slecht gelegen en volgens de werkplaatsinstructies moeten er toch een aantal zaken uitgebouwd worden alvorens deze makkelijk bereikt kan worden. Ik ga eerst  de kabels nalopen en proberen meten of er stroom door komt. Sleutelen wil ik op dit moment (lees: kille weer) op straat toch nog even uitstellen...

Allen alvast bedankt voor de tips! !-!

WillemH

Heb geprobeerd zoveel mogelijk zelf te controleren, maar zonder succes dus uiteindelijk toch besloten hem naar de dealer te brengen.
Bleek een kapotte zekering te zijn. Ze specificeerden zelf niet welke zekering dat was, maar ik vermoed de zekering van de starter in de zekeringenkast in de motorruimte. Om aan die zekering te raken moet je een aantal elementen uitbouwen en dat zag ik niet zitten met de vrieskou van de voorbije weken ;)

Al bij al de Mégane terug op de weg! !-!

A110

Het is meestal een van de zekeringen bij de pluspool die kapot gaan. Even los maken en zekering door meten.
Maar gelukkig doet de auto het weer.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev