Advertenties


klets maar raak DEEL 195

Gestart door matthew, 22 januari 2013, 12:58:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Nee hoor Mark, niet alleen jij, maar door het hele land schrijven velen 15-25'ers tegenwoordig "me" i.p.v. "mijn" of "m'n".
Als heel veel dat doen, lijkt het vanzelf alsof het zo hoort.   En dat terwijl iedereen uit die categorie toch op z'n minst Nederlands in zijn vakkenpakket zou moeten hebben (gehad)... 8)7

Dennis Postma

Ik vind dat een van de meest eritante dingen op het internet of andere vormen van media waarin getypt word. Gewoon 'volwassen' personen die typen als of ze nog in de pubertijd zitten. En dat blijft niet alleen bij boven genoemde voorbeeld maar ook bij het weg laten van de n aan het eind van vele woorden. Bijvoorbeeld: Schrijve in plaats van schrijven. Of zegge in plaats van zeggen.  Verschrikkelijk gewoon.

Rogier

Ach je kan je ook overal aan gaan iriteren he :D Ik lees er dwars door heen :P en nee mijn NL is ook niet me goeiste vak, had je niet gedenkt he.

Heatzone (Mark)

#198
Ja ik begrijp het hoor Tedo. Het is alleen een hele irritante gewoonte geworden om "me" te typen en zelfs zeggen.

Zojuist ging ik er extra op letten en dan zal je zien dat het er alsnog doorheen sluipt... Ik zal er extra aandacht op vestigen!

(Dennis ik wil niet heel kinderachtig zijn, maar zo schrijf je irritant  :$)

Karin

Rogier, je maakt er nu helemaal een zooitje van  :D :D

Felix

Ik kan mij daar ook zeer aan ergeren. Jullie zijn niet alleen  :P
Je leest het goed, ergeren. Je ergert je ergens aan, en iets irriteert je. Om nog maar even de taalnazi uit te hangen 8)7

Rick Santbergen

En een zin eindigt met een punt, Felix. ;)

Aan de breezertaal kan ik me ook ergeren, maar je kan ook mieren######.

Felix

Mehh, een smiley keur ik ook goed  :D

Edwin Postma

Ik zie het probleem niet mensen.
We weten wat er bedoeld word toch? 8)7
Truckertje

Rogier

:D Karin ik maak er graag een zooitje van.

Dennis Postma

Een schrijffout maakt iedereen wel eens. Helemaal niet erg. Maar de turbotaal is tegenwoordig zo in gebakken dat het overal gebruikt word. Het is ooit ontstaan om leestekens te besparen bij het sms'en. Maar helaas zie je het tegenwoordig buiten het sms'en overal terug komen wat dus nergens op slaat. Verder vind ik het persoonlijk laks en dom over komen. Dat vind ik ook van de zogenaamde taal van de straat (je weet zelf)  8)7.

Tedo

...er bedoeld wordt, Edje.
...het overal gebruikt wordt, Dennis.

Met een t.

Maar Edje heeft gelijk, we lezen de bedoeling wel (het staat alleen zo slordig, en daar heeft Dennis weer gelijk in).

Edwin Postma

Dat dt gedoe heb ik nooit begrepen.
Dus die fout zul je mij wel vaker gaan maken.
Of een D ipv t in sommige woorden 8)7
Truckertje

Rogier

Ik wordt daar ook altijd zo gek van edje, ik heb mezelf aangeleerd om alles in de verleden tijd te denken dan hoor je het wel als er de achter het woord komt is het met een d en anders met een t :P

Tedo

 :D Bij ik is het dus zonder "t". Het is toch ook geen "ik loopt"? Zo is het makkelijk te onthouden.  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev