Advertenties


Raam doet het niet & hoe koplamp te vervangen.

Gestart door Taropi, 19 januari 2013, 09:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Echt niet dus.... Dus heel mijn deurpaneel gedemonteerd, en dat is geen echt fijne klus! Maar goed het rechterraam doet het ook weer dat was dus iig lekker simpel; contacten iets bijgebogen en ff lekker in de contact spray werkt weer naar behoren ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

bram113

#31
Bij mij werkt een van mijn xenon lampen (niet) goed meer. Heb via het Well-done-xenon.nl voor een hele mooie prijs twee correcte lampen van Philips aan kunnen schaffen. Door naar de montage.

Ik ben geen technische jongen maar met alle beschrijvingen ging ik vol goede moed aan de gang. Duurde 30min maar toen lag de bumper er toch af. Door naar de lampen te verwijderen. Hier kwam ik echter wel een hele rare schroef tegen. Niet zoals ik ze in deze beschrijving gezien heb.
http://megane2.superforum.fr/t7276-demontage-parechoc-et-feux-avant-megane-2-phase-2

Dit waren een soort driehoeken. Geen torx dus. Weet iemand hoe deze heten en waar ik ze kan halen? ben zo stom geweest om er niet even een foto van te maken. Maar Google bied uitkomst



Dominique Reijerink

Ik weet even de naam niet van deze soort, maar de plaatselijke ijzerzaak heeft dat soort dingen altijd wel liggen.

Met de foto erbij moet dat geen probleem zijn, alleen moet je de bitjes waarschijnlijk per stuk kopen...
Dus een maat zou handig zijn, of je zal op het oog moeten schatten of het bitje de juiste maat is.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

J to the H (Jeroen)

Bij mijn werk (Hornbach) verkopen we deze bitjes alleen in goedkope '40 soorten die je bijna nooit gebruikt in een doosje' bitsets van kwaliteit p*sbakkenstaal.
Kost ongeveer een tientje ofzo..



bram113

Even de lokale bouwmarkt betreden dan. Kwam erachter dat ik zoiezo wel weer wat extra gereedschap kon gebruiken (buren blijven handig :) )

Dank voor de hulp zover. Zijn er bij het vervangen van de Xenon lampen (fabrieksaf) nog andere dingen waar ik op moet letten (behalve de lampen niet met huid aan te raken)?

mark

Dat je de lampen weer goed in de fitting drukt.
(en niet de hele lamp sloopt zoals klanten bij ons dat wel eens voor elkaar krijgen  :D )

bram113

Klinkt interessant. Hoe zou ik hem kunnen slopen? Door hem niet goed in de fitting te duwen of door hem kapot te duwen.

mark

Die 2 gaan meestal samen  :D. Gewoon voorzichtig te werk gaan en voor dat je begint kijken hoe alles zit, dan komt het wel goed.

Dominique Reijerink

Citaat van: J to the H (Jeroen) op 25 april 2013, 21:46:05
in een doosje' bitsets van kwaliteit p*sbakkenstaal.
Kost ongeveer een tientje ofzo..


Wist je dat iedereen de term pisbakken staal misbruikt? Pisbakken staal is 1 van de meest sterke en zuur bestendige staal soorten op de planeet. urine bevat zoveel zuren e.d. dat, het in de volksmond genoemd, "normaal/goed" staal zo snel verteert/roest. Pisbakkenstaal is zwaar onderschat Y
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

J to the H (Jeroen)

Helemaal mee eens.. Just adapting to the rest of the world that is missusing this word  :P

bram113

Na het juiste gereedschap verzamelt te hebben was het tijd voor een nieuwe poging. Vandaag met weer beschikbare tijd en het mooie weer ben ik weer aan de gang gegaan. Nadat ik alles uit elkaar gehaald had en ook de tri-wing schroeven van de koplampen los gekregen hebben begon ik aan de xenon lampen zelf. Hier kwam ik tot een vervelende ontdekking. Ik had vochtschade

https://www.dropbox.com/sc/jpxyqsyimxofpe4/N_iLx4TuVN zie deze link voor foto's

Ik heb dus een groter probleem. Met alleen nieuwe lampen ga ik het niet redden. Ik heb ook het voetje van de lamp nodig.
Wie weet: of ik deze los kan krijgen, waar ik deze kan krijgen, het onderdeelnummer en de te verwachten kosten?

Dit is al de tweede keer dat ik vochtschade aantref bij mijn auto. Zie mijn vorige topic http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=16886.0. Zal ik toch spijt gaan krijgen voor mijn keus voor de phase 1?  :x

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev