Advertenties


Raam doet het niet & hoe koplamp te vervangen.

Gestart door Taropi, 19 januari 2013, 09:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Taropi

hoi

Sinds gisteren kan ik mijn raam aan de bestuurders kant niet meer bedienen. alle andere ramen gaan wel gewoon open als ik op het knopje druk .
Dan kan het volgens mij geen zekering zijn toch.?

En hoe kan ik makkelijk mijn linker voor lamp vervangen dis was gisteren ook ineens stuk. had al gekeken maar moet ik echt de hele accu er uit halen om er bij te kunnen H7 lamp.
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Tedo

Bij de Megane II is het de bedoeling dat je de lampen via de wielkast vervangt. Daar zit links en rechts een luikje. Wiel aan die zijde insturen, zodat je erbij kunt. Als je lenig bent, en niet te grote handen hebt, kan je op de tast bij de achterzijde van de koplamp komen. Daar zit een dop achterop die je moet verwijderen door te draaien. Vervolgens kan je bij het lampje.

Lukt je dit niet, dan moet je de voorbumper verwijderen en kan je daarna de koplampen demonteren. Lijkt een lastige klus, maar dat valt erg mee:

http://megane2.superforum.fr/t7276-demontage-parechoc-et-feux-avant-megane-2-phase-2

Als je dan toch alles los hebt gelijk alle lampen vervangen.

Dat je raam niet meer open gaat kan een defecte schakelaar zijn, of het raammechanisme is defect. Hoor je wel het motortje zoemen als je de schakelaar bedient?

Taropi

#2
hoi

nee ik hoor niks zoemen .
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Roadkill (Michiel)

Koplampen vind ik het makkelijkst om de bumper te verwijderen en de units er uit te pakken, 15-30 minuten werk (als het met dit weer buiten moet gebeuren zal het eerder 30 minuten zijn zeker als je het nog niet eerder hebt gedaan. )

Qua raam heb ik geen idee en daar baal ik van want mijn RV raam doet het niet meer op geen enkele schakelaar en hoor ook geen motor zoemen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Zou je je topic titel aan kunnen passen naar bv. "Raam doet het niet & hoe koplamp te vervangen" zodat dadelijk niet het hele forum volstaat met "Vraagjes"..? ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Taropi

#5
wat een werk om een lamp te vervangen . kan het echt niet via de accu er uit te halen. heb net gekeken . ik heb geen mogelijkheid om de hele bumper eraf te halen. en via het wiel haat me niet lukken met mijn grote handen.
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Taropi

Citaat van: Dante op 19 januari 2013, 10:24:31
Zou je je topic titel aan kunnen passen naar bv. "Raam doet het niet & hoe koplamp te vervangen" zodat dadelijk niet het hele forum volstaat met "Vraagjes"..? ;)

Sorry
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Tedo

Het is echt niet lastig de bumper te verwijderen, zeker als je het met z'n tweeën doet.
Ik kan me voorstellen dat het nu buiten geen prettige klus is, maar ik denk dat je binnen het uur klaar kan zijn.

Taropi


ik heb toen ik de auto gekocht heb dit onddrdeel gevonden in de auto.

als ik nu kijk naar de lamp dan is deze kap eraf aan de binnenkant en kan ik de lamp zien zitten voor de accu. dan zou ik toch gewoon de accu eruit kunnen halen en dan de lamp vervangen aan de linker kant. welk type is dit H7 of H1 ?
het gaat om de middelste lamp in de koplamp.
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

matthew

ALs je accueruit haalt moet je de ramen opnieuw inleren en je radio code weer invoeren.

Via wielkuip gaat makkelijk.

Anders langs garage gaan, een beetje garage rekend alleen het lampje af.
Lampje is een h7.

Dante

Geen probleem Auke & bedankt voor het aanpassen Y !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Taropi

Citaat van: matthew op 19 januari 2013, 11:10:55
ALs je accueruit haalt moet je de ramen opnieuw inleren en je radio code weer invoeren.

Ramen opnieuw inleren ?  neem aan dat de radio code gewoon in het boekje staat wat bij de auto geleverd is.

Via wielkuip gaat makkelijk.

Anders langs garage gaan, een beetje garage rekend alleen het lampje af.
Lampje is een h7.
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Karin

Auke, dat zou ik eerst controleren, dat is namelijk niet altijd het geval.

matthew

Citaat van: Taropi op 19 januari 2013, 11:18:54


Inleren ramen is makkelijk.
Maar radio code staat niet standaard in het boekje en moet je opvragen bij de dealer als je hem niet hebt.

Via wielkuip moet gewoon kunnen met wiel er nog op.Stuur 1 kant op draaien zodat je meer ruimte krijgt voor je arm.

Taropi

#14
Citaat van: matthew op 19 januari 2013, 11:26:00
Inleren ramen is makkelijk.
Maar radio code staat niet standaard in het boekje en moet je opvragen bij de dealer als je hem niet hebt.

Via wielkuip moet gewoon kunnen met wiel er nog op.Stuur 1 kant op draaien zodat je meer ruimte krijgt voor je arm.





dit heb ik gevonden in de papieren . staat hier de code op.?




en hoe moet ik het inleren dan doen
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev