Advertenties


remschijf megane sport r25 f1

Gestart door massous186, 18 januari 2013, 08:12:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BadEend

#15
Ik bedoel remschijven die een hitte behandeling hebben gehad.

Christian de Vriend

Kan je een voorbeeld geven?ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

#17
Een met hitte behandelde schijf trekt minder snel krom, scheurt minder snel en kan hogere temperaturen aan.
Hittebestendige remschijven zijn gemaakt van high carbon gietijzer of andere materialen die hogere temperaturen aan kunnen als de standaard remschijven.
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf-voor/renault-megane-iii-3-5-portes-bz0-2-0-180ch_v29951_g900007.html

Christian de Vriend

dat is dus een gewone remschijf,als je voor je "hitte bestendige"
gaat,ben je toch wel iets meer kwijt van 80 euro.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes


BadEend

#20
Citaat van: Christian de Vriend op 21 januari 2013, 08:23:41
dat is dus een gewone remschijf,als je voor je "hitte bestendige"
gaat,ben je toch wel iets meer kwijt van 80 euro.



Nee, want een gewone remschijf is alleen van gietijzer.
Tussen de gewone remschijven en remschijven van keramiek zitten nog een heleboel andere in die ook beter zijn als de gewone.
Dit zijn remschijven die van een legering zijn gemaakt.
Daarbij hangt het ook af van de remblokken hoe goed de auto remt en hoe warm de remmen worden.


adinsx

Citaat van: BadEend op 21 januari 2013, 18:44:28
Nee, want een gewone remschijf is alleen van gietijzer.
Tussen de gewone remschijven en remschijven van keramiek zitten nog een heleboel andere in die ook beter zijn als de gewone.
Dit zijn remschijven die van een legering zijn gemaakt.
Daarbij hangt het ook af van de remblokken hoe goed de auto remt en hoe warm de remmen worden.

En daarom dus niet bezuinigen op de remmerij en voor goed spul gaan. Ik blijf bij mijn eerdere post dat je goed spul moet kopen en dus origineel waarop alles is aangepast door de mannen uit Dieppe.

De keus om voor geboord te gaan of niet is deels ook een cosmetische keuze. Zoals ik al zei voldoen de niet-geboorde RS225 ook, en dat scheelt in de kosten.

Bosch levert ook goed spul, maar je ziet toch in de praktijk terug dat problemen kunnen ontstaan door het kromtrekken van schijven etc.

Net als anderen al zeggen: Rij geen RS als je hem niet kan onderhouden. Ik heb zelf dan de F1-R26 en dat mechanische sperdif helpt ook mee om de banden te verslijten. Vier nieuwe bandjes? 800,-. Tenzij je voor chinese meuk gaat zoals menig 'petje' met 19" velgen op zijn Golf zou doen omdat het geld op is.

Binnenkort ook distributie/multieriem. Kost bij de dealer 1100,-. Ka-Tjing.
Gelukkig kan ik het zelf, en ben ik ~ 500,- aan onderdelen kwijt.

Hobby kost geld, elke auto kost geld. Een RS alleen even iets meer soms.


Citaat van: -Jo- op 21 januari 2013, 00:20:37
28.000 € rondom, beurtje schijven/blokken (maatje van me heeft een ferreuri)

Bij de persintroductie op de Hungaroring van de nieuwe Ultra Vorti gingen 2x per dag nieuwe banden, elke dag nieuwe remblokken en 1x in de 2 dagen nieuwe keramische schijven onder de vier MB CLS AMG's, Jaguar's XKR-S en Aston Martin Virage.

Slopend, over het circuit raggen :p


Maargoed, er waren ook 600 bandensets mee en op een introductiebudget van een tiental miljoen is dat niet zo zichtbaar.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

duckie1098

wat moet je met carbon schijven op de straat??
Remt voor geen meter als ze koud zijn en koud blijven ze zo'n 75 % van een autorit.

Groetsels,

Ben

massous186

hahah leuk al die reakties op mijn vraag...

ik heb inmiddels wel de schijven vervangen. het is wel brembo geworden alleen niet geperforeerde, daar zag ik het nut niet zo van in, gezien hoe ik ze gebruik.

er was een reactie dat ik beter niet zo'n auto had moeten kopen...tja misschien waar. Alleen zo'n economische crisis kon ik ook niet inplannen helaas. Er zijn nu ook genoeg mensen die hun mooie huis te koop zetten en nu denken dat ze dat ook beter niet hadden kunnen doen....

BadEend

Er zijn genoeg andere merken naast Brembo die ook goede remschijven maken voor deze auto's alleen dan voor een lagere prijs. Bij Brembo betaal je immers voor een groot deel voor het merk.

Christian de Vriend

Vind alleen dat Brembo ook echt kwaliteit levert,je betaald er voor,maar je krijgt er ook zekerheid voor terug.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

En met remmen moet je niet rotzooien op je auto.

Er zijn namelijk maar 2 dingen echt belangrijk voor een auto: Goede Remmen en Goede banden.


Maar goed dat je ze vervangen hebt  !-!

Christian de Vriend

@matthew mee eens !-!

heb ooit een ongeluk gehad,mede door gebrekkige onderhoud aan
remmen en banden,sindsdien let ik niet zo op de prijs,als het maar
goed remt,of goeie grip heeft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

#29
Dat jullie alleen op Brembo vertrouwen en alle andere merken niet, heeft te maken met koudwatervrees.
Er zijn tig merken die wel net zo goed of vergelijkbaar zijn alleen dan voor een (veel) lagere prijs.
Alleen voor echte sport auto's zoals Lamborghini enz. is de keus een stuk kleiner vanwege de uitzonderlijke maten en prestaties die ze moeten kunnen leveren. (ook keramisch)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev