Advertenties


remschijf megane sport r25 f1

Gestart door massous186, 18 januari 2013, 08:12:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

massous186

geachte allen,
ik was gisteren bij de garage voor een nieuwe koppakking voor de renault :neen: en helaas zagen ze dat de remmerij ook zijn beste tijd gehad heeft. ER moeten nieuwe remschijven op. Z|e hadden het bij de leverancier nagevraagd en blijken €00 per stuk te kosten. Dit zijn de schijven die erop horen...geperforeerd door de Brembo klauwen... nu zag ik ook schijven van Brembo op mister-auto.nl, zie link..http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf-voor/renault-megane-ii-bm0-1-cm0-1-2-0-renault-sport-224ch_v18081_g900007.html
de vraag is even , gaan deze passen? moeten er perse geperforeerde schijven op (want ik rij niet als n bezetene en worden de remmen niet warm) dit is er set 87 euro...dat zou me 313 euro schelen dus per set.
iemand een tip, info om het wat dragelijker te maken voor me? tis een leuke auto hoor maar enorm duur in onderhoud helaas...
zit er ook aan te denken om hem toch te verkopen....met pijn in mijn hart....
alvast bedankt
grt
marcel


adinsx

Zowel de R25 F1 als R26 F1, maar ook de normale RS225's met Cup-onderstel hebben geperforeerde remschijven en ja die zijn lekker prijzig. Veel eigenaren nemen daarom de normale remschijven van de normale Mégane II RS225. Die passen ook (remklauwen zijn hetzelfde) alleen de prijs scheelt behoorlijk.

Ga niet klooien met andere remschijven of andere goedkope troep. Mocht je wel een keer flink in de ankers gaan of moeten dan staan ze er krom onder. Vergeet niet dat de Brembo-remklauwen met vier zuigers flink wat kracht kunnen uitoefenen op de remschijf.

Ik heb zelf een F1 R26 en moet volgend jaar aan nieuwe remmerij. Ik ben alleen een origineel - freak qua onderdelen, dus komen er wel geperforeerde Brembo's onder. Een auto kost geld, een snelle auto wat meer  :P o-)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Christian de Vriend

amen adinsx,zo is het  !-!

zeker met een RS zou ik niet bezuinigen op remmen,waarom heb je dan een RS?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Als eerste ff de opmerking: dit staat in het verkeerde topic???

En als je een RS wilt rijden moet je dat doen als je hem kan onderhouden, maar ga alsjeblieft niet zoiets rijden terwijl je hem niet kan betalen. Verder zijn Renault onderdelen altijd redelijk aan de prijs. En geld voor elke auto niet alleen voor de RS, bezuinig NOOIT op je remmen!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Die remschijven van mister auto kan je ook gebruiken. Eigenlijk wel elk merk remschijf die de goede afmeting heeft.
Geperforeerde schijven scheuren sneller als niet geperforeerde schijven.
En voor de openbare weg heb je eigenlijk altijd voldoende aan normale schijven.

Christian de Vriend

klopt niet helemaal badeend,de diameter mag dan het zelfde zijn,maar dat zegt niks
over de kwalitiet van de remmen zelf,ik zou (zeker met een RS) mn leven niet op
het spel zetten met goedkope meuk,ondanks dat het de zelfde diameter is.

mijn 16v heeft bijna 100pk minder als een rs,maar er komen remmen onder waar ik ook het
circuit mee zou op kunnen,als ik moet besparen op banden of remmen,doe ik mn 16v liever weg.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

#7
Je zegt het zelf al, voor normaal weggebruik volstaan ook niet geperforeerde remschijven.
Merken zoals BOSCH, ATE, EBC enz. verkopen ook gewoon goede remdelen. Alleen zijn deze wel een stuk goedkoper als Brembo.
Neem wel hittebestendige remschijven.

Paul

Hittebestendige remschijven ??????
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Umpire (Robin)

Is dat niet standaard? Zou raar zijn als je geen hittebestendige hebt, die vliegen bij elke rembeurt in de fik of ze smelten !-!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Christian de Vriend

@badeend mn huidige schijven zijn ook niet gegroeft of geboord,wat ik bedoelde was.dat ondanks
dat ze 280mm zijn,ze wel degelijk beter zijn dan standaard remschijven.

bedoel je niet ceramische remschijven?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Stefan

Hittebestendige schijven.....
Da's tog logisch dat ze hittebestendig zijn... 8)7
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

BadEend

Die kunnen hogere temperaturen hebben als de standaard remschijven.

Christian de Vriend

daar bestaat 1 type van,en dat zijn carbon schijven,als je 6000 euro in overvloed hebt? :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

-Jo-

28.000 € rondom, beurtje schijven/blokken (maatje van me heeft een ferreuri)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev