Advertenties

CC 2006 dak aandrijving links ?! Problem Solved, 2 kabels vervangen...!!!

Gestart door Patwo, 13 januari 2013, 00:13:38

Vorige topic - Volgende topic

Patwo

Goedendag,

Ik ben in t bezit van een prachtige Zwarte Megane II Coupe Cabrio de auto is inmiddels alweer een paar jaartjes oud en van t begin af aan in ons bezit.

Nou hebben we ineens dat bij t openen van het dak er aan de linkerkant de afdekking (het grijze kwartronde klepje zogezegd) soms wel en soms niet blijft openstaan....het dak zelf vouwt zich prima op in de kofferbak maar met t klepje open kan je niet,open rijden helaas.....

Nou zegt de dealer ...aandrijving vervangen..kosten 1500euro ...voor de aandrijfstang met inbouw ong 2500euro....

Er lopen nogal wat kabels en meer om en bij die aandrijfstang....waardoor t mij ook best mogelijk lijk dat een van de kabels misschien wel te weinig spanning heeft.....?! Kan dat überhaupt...?

Mijn vraag is simpel....Wie heeft wel eens dit soort probleem meegemaakt met het dak van de CC ...

Weet iemand of dit dus te verhelpen is zonder deze hele stang à 2500 euro,te vervangen....

Wie heeft ervaring met of heeft wel eens deze aandrijfstang vervangen ..? Of weet wat deze stang zou kosten (is dit mogelijk) als je m NIET via de dealer ...dus goedkoper zou kunnen bestellen....?!?!

Wie helpt ons alvast een beetje op weg....de lente komt eraan....n dus moet t dak weer open kunnen...

Thanx Patrick

....alle info of ideeën zijn welkom....

...

JanJ

Kijk zelfs eens goed wat er nu wel en niet gebeurt als je het dak opent. Misschien kun je het stap voor stap goed bekijken als je het dak handmatig opent?!

Benjamin Renon

Kijk anders ook eens op http://megane.cc/ Misschien vind je daar ook wat tips.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Jacques

Maak eens wat foto's van de aandrijfstang of het mechanisme. Misschien is de aandrijfstang gewoon te repareren in een machinafabriek.

Karin

Is er geen haynes werkboek te downloaden zodat je kan kijken of je het misschien zelf kan doen, of in ieder geval beter kan zoeken wat het zou kunnen zijn. Dan laat je geen dingen vervangen die niet nodig zijn.

Roadkill (Michiel)

Over de grenzen kijken wil ook nog wel eens schelen, eens informeren in Bels of Duitsland kan je al meer besparen dan de eventuele brandstofkosten zijn... (Geen idee hoeveel werk het is, maar vind 1000 euri erg veel geld)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jacques

FF googlen op "roof mechanism megane cc"  Je bent niet de enige. Persoonlijk vind ik the UK het echte knutselland. Verder niets verkeerds over de Duitsers.

Patwo

Hartelijk dank voor de vele reacties....

Het is moeilijk te zien wat er nu precies mis gaat en zeker omdat ie soms wel werkt en soms niet ...we hebben t dak wel een keer 20x achter elkaar getest en toen deed alles zoals t moest ...maar nu ineens weer niet....

Het eBay item is volgens mij van t raam links....niet vh dak...

De stang is een stang van pak m beet 50 cm en heeft verschillende "cirkels" ,met uitsneden erop die een aantal kabels aandrijven om t dak in de goede volgorde en tijd open en dicht doen en dus ook zorgen dat de afdekking omhoog en omlaag gaat....

Misschien is inderdaad t buitenland goedkoper zal eens zien ...al komen de meeste onderdelen uit Frankrijk en dan maken de prijzen weinig uit helaas bij bestellen....

Ik zal als ik een foto heb m ook posten dat schept wat meer duidelijkheid...

Alvast bedankt en als er nog suggesties zijn hoor ik ze graag evenals iemand die ervaring heeft met het vervangen van dit onderdeel ....ok heb ik verder nog geen manuals gevonden van de CC om e.e.a. Met documentatie na te kijken en te zien of ik t zelf zou kunnen ( ben best handig met auto's )

Greets

Patwo

Goedendag...

Ik zat te denken aan het volgende..ik woon in de buurt van Alkmaar is er iemand die daar toevallig ook in de buurt woont en een Megane 2 CC rijdt....dan kan ik zien bij een auto waar t dak WEL goed van werkt wat er anders is bij de onze ....desnoods film ik t hele proces van openen en dan kan ik t thuis bekijken dat maakt me niet zoveel uit...bij ons gaat t inmiddels niet meer goed open dus ik kan t zelf niet meer nakijken.....t enige wat er gedaan moet worden om de aandrijving te zien is de grijze cover even los te klikken boven de aandrijving....als er iemand dit geen bezwaar vind dat zou super zijn ...uiteraard kom ik zelf langs rijden ;)

Greets

Roadkill (Michiel)

Weet wel dat er iemand met een CC in Alkmaar woont, maar die heb ik hier al een tijdje niet meer gezien eigenlijk (zou ook zijn naam niet meer weten) Als je tijd hebt zou ik er anders ff mee langs gaan bij mijn garage, nou ja waar ik mijn Meg in onderhoud heb, die jongens zijn goed en denken met je mee. Die hebben btw zo wie zo een CC te koop staan dus als je het aardig vraagt  willen ze hem misschien wel ff open en dicht doen :D Gaat hier btw om garage Krooneburg, en niet de officiele dealer die er vlak bij zit!!
Slow&Low

Patwo

Hi Thanx voor t advies....

Stond geen plaats bij voor de garage....dus....heb effe gegoogled en ik kom met Krooneburg uit in Hoorn ...is dat correct ...die hebben inderdaad een Megane CC staan zie ik op de site.....?! :D

Dat ze m open en dicht willen doen dat denk ik vast wel ... Hoop dat ze dan ook t kapje willen verwijderen anders zie je nog niets......dat wil niet iedereen namelijk ;)

Thanx :)

Roadkill (Michiel)

Sorry voor de late reactie, maar dat is de juiste, en gisteren stond ie iig nog gewoon in de showroom ;)
Slow&Low

Patwo

Hi , Ik heb ondertussen de auto voor een deel uit elkaar gehaald en ik had een slim idee... , dat de LINKER kan niet werkt ... ok ... maar de RECHTER kan zou t dan wel moeten doen en we kunnen dus vergelijken .. .ben dus uiteindelijk niet meer langs die dealer gegaan .. mede omdat ik zag bij de mijne dat er BEST wel wat klepjes en plastic moest worden weggehaald .. wat ik denk ik niet zomaar zou doen als ik een auto moest verkopen ;) ....

Maar goed .... ik heb e.e.a. van de auto weggehaald en zo wat dingen aangepast die fout zaten ....

Waar ik achter kwam was dat de linker kant VAST loopt op een NOK ... die als t dak bijna verdwijnt, en t plastic hoedenplank deel omhoog staat dat daar een nok vast liep waar dan weer de arm van t dak op vast loopt .. en dus ellende .....

ECHTER ... : Ik kwam er net achter dat een soort NOK aan de RECHTER kant ( dus niet de kant die ellende gaf ) niet mee draaide als ik t dak op en dicht deed ... en waarom niet .... nou de kabel is blijkbaar afgebroken ... , das gek aan de rechter kant dus een kabel breuk ...

Ik zal m even omschrijven de kabel loopt van een NOK op de aandrijfas , langs de zijkant van de auto naar een scharnier van de achterklep en die hoort dan t dak of iig de aandrijfing te locken of klem te zetten met deze nok en dus deze kabel ... omdat de kabel afgebroken is werkt dat dus niet en dat wil ik EERST vervangen voor ik verder ga om te kijken of ik nog meer kan vinden en misschien is dat wel t enige wat er mis is .... ( laten we t hopen ..... )

Ik heb 4 fotos gemaakt van de NOK en dan doorlopend naar t scharnier van de achterklep....

Wie kan mij aan zo'n nieuwe kabel helpen !?..... , De Dealer ongetwijfeld ... maar zijn er hier ook personen die toegang hebben tot renault onderdelen ... tegen een meestal iets prettigere prijs ( zo zijn er namelijk bij de Subaru Club wel een aantal ... erg handig :) )

Hier dan de FOTO;s met link......

Hier zie je de NOK vanaf de achterbank gezien naar achteren ( het oranje gedeelte is een bouwlamp in de achterbak )... het draadje loopt bij t oranje lijntje en de nok is groen omcirkeld....

Hier zie je dezelfde NOK groen omcirikeld vanaf de ACHTERBAK gezien dus naar voren toe ... de kabel komt er uit en loopt dan naar de zijkant van de auto ///

Hier zie je de kabel vanaf de NOK naar de zijkant van de auto lopen , gezien naar voren vanuit de achterbak .. dus rechts is de rechterkant van de auto ...

Hierzo de RECHTERKANT van de auto gezien vanuit de kofferbak ( uiteraard is de bekleding weggehaald ) en zie je dus waar de kabel afgescheurd is en t oranje nokje waar t draaipunt van de kabel in moet komen ( is er nu door mij al uitgehaald ) dat is oranje rondje met armpje....

Groen is de NOK .. en de kabel is oranje./....

Greets Patrick

Jacques

Je kunt het ook even proberen bij www.renault-tuning.com daar zitten oom mensen met toegang tot dialogis (het Renault onderdelen boek)
Overigens kan het ook zijn dat de prijs van zo'n kabel bij de dealer wel mee valt. Dat is soms het geval.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev