Advertenties


Unlimited Tuning

Gestart door matthew, 9 januari 2013, 21:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvho.

Bedankt, het is echt een aanrader.

mark

Moet nog ff snel opschieten met mijn 1.4e, want ik wil dit jaar nog wel ff langskomen om te kijken wat er mogelijk is.  !-!

Stefan

 !-!
Laat al die ervaringen over verbruik en het rijden met een gechipte auto maar lekker doorkomen hier.
Ik ben voor mijn tce 180 ook nog eens een keer van plan om deze te laten chippen, dus ik lees dit topic geregeld door voor de ervaringen.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Unlimited Tuning

Citaat van: mvho. op 11 augustus 2014, 20:21:59
Afgelopen vrijdag mijn 1.4 tce onder handen laten nemen bij Unlimited Tuning.

Tot dusver is dit de vierde tuner die een auto van mij heeft opgepept, maar de eerste die ook een rollenbankmeting uitvoert. En zo'n rollenbank maakt het geheel compleet.

Hele plaatje is verder positief, ontvangst, enthousiasme en uitvoering.

35 Pk erbij en 40 Nm, dit is goed te merken, de auto wil alsmaar vooruit.

Sprinttijd wil ik eerdaags eens meten en op het forum zetten.

Bedankt voor je mooie review, veel plezier van de tuning! !-!
Met vriendelijke groet, With kind regards,

Johan van Essen
Public Relations

Unlimited Tuning
Uraniumweg 47
3812 RJ Amersfoort
The Netherlands

Phone: +31 (0) 33 7549111
E-mail: johan@unlimitedtuning.nl
Internet: www.unlimitedtuning.nl

speedfighter1987

he johan bekende :D

lees hier veel interesante dingen
heb zelf een megane 2 bj 2003 1.4 16v .
maar kan er niks over vinden wat hier mee te halen is of lees ik eroverheen?

matthew

Altijd bij unlimeted zelf informeren

mvho.

Na tuning van 1.4 tce, even tweemaal een sprint getrokken, niet optimaal geschakeld, maar tijden zijn bemoedigend.


0-110 km/u binnen 10 seconden.

Wanneer verkeer het toelaat, wil ik de 0-100 km/u klokken.

J to the H (Jeroen)

Huh?
Hoe kan je wel 0-110 klokken maar niet 0-100 omdat het verkeer het niet toelaat?  :?

mvho.

Ik heb een countdown timer ingesteld op 15 seconden, bij 10 seconden start ik de acceleratie en ik rijd door tot ik het geluid hoor van de timer wanneer deze  is afgelopen en kijk op dat moment op de snelheidsmeter.  Deze geeft dan 110-111 km/u aan. Op deze manier kan ik mijn ogen op de weg houden.
Wanneer ik met een passagier rijdt, die klokt, kan ik me concentreren op de weg en de acceleratie. En zal de meting nauwkeuriger zijn.
Er zijn ook applicaties voor de acceleratie meting, maar die maken gebruik van Gps en Gps heeft een reactie tijd, waardoor , op deze korte afstand je een onnauwkeurige meting krijgt.

mvho.

En de 110 km/u op de teller is ook 110 km/u in werkelijkheid,  gecontroleerd mbv hectometerpaaltjes, constante snelheid rijden en met de Gps.

bowldave

Hmm..

Een 180 pk tce motor heeft 300 nm..
Die gaat in 0 van 100 naar 7.8 seconden...

Een gechiptunde 1.4 tce motor komt uit om ongeveer 160 pk en max 250 nm..
dus sneller dan die 7,8 seconden zal het niet worden...

Stefan

Nee, lijkt me ook niet nee :neen:
En dergelijke sprintmetingen worden in de professionele kringen wel op een andere manier gedaan natuurlijk.
Teller wijkt uiteraard altijd wel wat af(mits originele wielmaat onder de auto natuurlijk)
Mijn teller wijkt zo'n 5% af ongeveer.
Bij de meeste auto's is er een afwijking ingebouwd van 5 tot 7 %
Dit doen fabrikanten overigens moedwillig.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robke72

0-100 boeit me niet zoveel. Zo trek ik toch nooit op.
Ik ben eerder benieuwd naar de tijd van 40-120 in 3e versnelling bijvoorbeeld. Of noem eens iets.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Muskito

UT ook maar even een mailtje gestuurd met de vraag of ze iets kunnen met mijn DCI.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev