Advertenties


Blauwe rook

Gestart door homan111, 6 januari 2013, 14:57:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

homan111

Stel dat dit het is...is dat te verhelpen of moet er dan een nieuwe turbo op..

A110

Heb je een roetfilter in de uitlaat zitten? Dan kan het ook daaraan liggen. Verstopt bijvoorbeeld.
Mijn megane 1.5 DCi (zonder filter) geeft ook wat rook in de ochtend als hij koud is en stinkt ook dit is een eigenschap van deze motor bij koude start wordt de motor vervroegd hierbij wordt wat meer brandstof ingespoten wat resulteert in wat rook en stank. Misschien ook bij jou.

Het beste kun je je oliepeil op peil zetten en dan de km-stand opschrijven en dan elke week even kijken hoever hij zakt. Dan weet je het gelijk.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

homan111

Oei, dat weet ik eigenlijk niet of er een roetfilter op zit. Kan ik dat ergens checken? Bij renault garage hebben ze wel gezegd dat het bij dit soort motoren hoort...wat meer rook..

Roadkill (Michiel)

Als het olie is zou het natuurlijk ook zo kunnen zijn dat 1 van de injectoren misschien iets nadruppelt bij het afzetten van de motor?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  9 januari 2013, 21:49:45
Als het olie is zou het natuurlijk ook zo kunnen zijn dat 1 van de injectoren misschien iets nadruppelt bij het afzetten van de motor?

Dit kan ook zeker. Je zou je injectoren kunnen laten testen bij een dieselcentrum. Wij brengen ze altijd naar Terlouw in Mijnsheerenland dit bedrijf reviseert bijna alle dieselinjectoren. De mijne heb ik uit voorzorg vorig jaar laten controleren. Zijn nog wel alle gloeibougie's inorde?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev