Advertenties


Microfoon volume aanpassen standaard carkit

Gestart door pstrooij, 2 januari 2013, 15:35:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pstrooij

Ik heb een Megane Estate GT-line met Bose radio. Heeft iemand enig idee hoe ik het microfoonvolume van de standaard microfoon (naast de binnenverlichting) kan aanpassen? Ik gebruik een iPhone 4, maar krijg veel klachten over slechte verstaanbaarheid en ook de spraakherkenning van de iPhone vangt mijns inziens teveel omgevingsgeluid op.

Heb de vraag ook al neergelegd bij de dealer, maar daar krijg ik het antwoord 'kijk maar in de handleiding' of kijk op 'renault-multimedia.com', maar in de handleiding kan ik het niet vinden en de site ligt er al een paar dagen uit.
Megane Estate GT-line 2012 1.5dci Blue Malté full options

maikel049

Pstrooij,

probeer deze link eens: http://www.e-guide.renault.com/portail/eguide/?&lang=NLD&pays=nld&car=28
Dit is denk ik wat je zoekt.

Ik heb dit probleem ook zelf ervaren met een iPhone 4S op de Bose set.
Helaas ben ik er ook nog niet achter hoe dit werk :- ).
Als ik het kan vinden laat ik het weten.
Megane Coupe, GT-Line DCI 1.5 S&S Zwart

maikel049

#2
Gevonden !  !-!

Ik ben vandaag bij de Renault dealer geweest.
Ze weten mij te vertellen dat de software van mijn radio een update moet krijgen.
Overigens is de software inderdaad niet beschikbaar is op de site van Renault, iets waar in een ander topic over gesproken is.
Op de site is enkel terug te vinden HOE de update uitgevoerd dient te worden.

Mijn auto staat nu bij de dealer in Veghel.
Ze installeren de software gratis voor me en doen ook meteen een motor management update.
Onderdeel van service dus kosteloos !

p.s. mijn versie in de radio was: First_2.1.0.23_Premium.
De nieuwe versie welke er op gaat zal ik straks ook posten.
Megane Coupe, GT-Line DCI 1.5 S&S Zwart

pstrooij

Ben benieuwd, bedankt alvast voor je reacties!

Y
Megane Estate GT-line 2012 1.5dci Blue Malté full options

maikel049

Heb mijn auto opgehaald bij Renault, en ja de software van mijn radio heeft een upgrade gekregen.
Namelijk naar release:  First_2.2.0.14_Premium.
Ik heb direct een paar punten gecheckt.

1: helaas, de radio haalt nog steeds maar 50 contacten op uit het telefoonboek  :0
2: nee, ook het maximaal aantal MP3 nummers is niet verhoogd.  l-

MAAR:
3: Het geluid van mijn iPhone over bluetooth is veel beter geworden, ik hoor geen tikken meer door muziek heen over bluetooth en bij een uitgaand gesprek hoort de andere partij mij ook beter !  !-!

Misschien dus handig om de software te laten updaten van je radio !
Bij mij scheelt het duidelijk in de audio kwaliteit.


klein aandachtspuntje:  je verliest alle instellingen na de software update.
Megane Coupe, GT-Line DCI 1.5 S&S Zwart

pstrooij

Dank voor je reactie. Ik heb de softwareversie van mijn radio gecheckt, maar ik heb reeds de versie die jij nu met de upgrade hebt gekregen...

Maandag moet mijn auto naar de dealer en zal ik vragen of ze mij kunnen laten zien hoe ik het microfoonvolume kan aanpassen.
Megane Estate GT-line 2012 1.5dci Blue Malté full options

maikel049

kan je na gaan hoe slecht mijn geluid was !  8)
Megane Coupe, GT-Line DCI 1.5 S&S Zwart

pstrooij

Mijn auto staat nu bij de dealer (Stam Amersfoort) en die hebben nogmaals navraag gedaan bij Renault Nederland en er schijnt momenteel geen uitzicht te zijn op een update/oplossing voor dit probleem.

Ik had ook aangegeven dat ik door een collega van hen verwezen was naar de handleiding van de auto/radio, maar niet de functies in mijn radio terug kon vinden. Deze bleken inderdaad in een oudere softwareversie te hebben gezeten en nu niet meer beschikbaar te zijn. Lekker dan... >:(
Megane Estate GT-line 2012 1.5dci Blue Malté full options

maikel049

heb je het al eens geprobeerd met een andere telefoon ?
Die van mij werkt nu wel goed, overigens bel ik met een 4S en niet met de 4... maar verwacht niet veel verschil in de bleutooth module.

Wat bij Apple ook wel eens wil helpen is de telefoon een factory reset geven en daarna de backup terug zetten met itunes.
Ik neem aan dat je de radio ook al eens terug hebt gezet naar fabriek instellingen ?


Blijft wel raar dat ze bij de dealer niet weten dat die opties niet meer in de radios zitten ....  l-
Megane Coupe, GT-Line DCI 1.5 S&S Zwart

naish

Ik heb hetzelfde probleem met een Blackberry Bold 9900. Ik ben niet te verstaan. Mooi waardeloos als je zakelijk veel moet bellen.

Kom net terug bij van de Renault dealer. De optie om de microfoon harder te zetten is er uit gehaald, maar staat wel in het instructieboekje.

Dus een klacht ingediend bij Renault Nederland. Ben benieuwd.

Bart_Ehv

Sorrie dat ik dit topic omhoog schop, maar ik kwam dit topic tegen omdat ik hetzelfde probleem heb met mijn Renault Megane Estate (2012).
Ik bel ook met een iPhone 4S en ik ben dus niet te verstaan. Ik heb wel een schuif/kantel/panoramadak wat wellicht niet helpt bij de geluidskwaliteit.

Zojuist even contact gehad met Renault Arend in Eindhoven. Daar werd aangegeven om het volume van de microfoon van de telefoon zachter te zetten.
Ik kan natuurlijk wel het volume zachter zetten, maar of ik de microfoon van de telefoon zachter kan zetten, dat betwijfel ik.

Verder gaf hij aan dat boven de 80 Km/u het inderdaad een probleem is met het bellen via de ingebouwde carkit.

De softwareversie zou ik nog even na moeten kijken.

Gr
Bart

Rayman

Ik heb eigenlijk ook het zelfde probleem. Maar wat mij ook stoort is het zachte geluid van mijn TomTom. Deze komt vaak niet boven de radio uit en dan staat die nog niet eens hard.

Heb ook even het menu doorgespit maar nog niet kunnen vinden..

Iemand nog opties?

Ard Klok

Volume van TomTom kan je aanpassen op het moment dat er een gesproken instructie wordt gegeven. Gewoon volume op dat moment aanpassen tot het naar je zin is.

Rayman

Ik ga het van de week even proberen. Bedankt voor de tip


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev