Advertenties


Warmlopen megane 1.6 16v

Gestart door Smg_mr2, 29 december 2012, 17:11:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Smg_mr2

Citaat van: Jacques op  4 januari 2013, 17:30:49
1. Zelf repareren en de onderdelen (koppakkingset + kopbouten) in UK bestellen.  2. Gewoon een ander blok kopen. 3. Auto afschrijven en iets anders zoeken.
]

Is er ergens een soort van how- to te vinden? voor het repareren??

BadEend

Onderdelen kopen via de automaterialenzaak of online. (bijv via www.mister-auto.nl)(UK lijkt me vanwege de verzendkosten niet echt rendabel)

Smg_mr2

Welke verbinding moet ik doorverbinden om de vin geforceerd te laten draaien?

BadEend

#18
Ik zal in dialogys kijken of er een reparatiebeschrijving in staat van de koppakking.
Bij de garage kunnen ze met een uitlaatgastester of met een co lek tester kijken of er uitlaatgassen in het koelsysteem komen. Aan de hand daarvan kunnen ze met grote waarschijnlijkheid zeggen of de koppakking wel of niet lek is.

Doorverbinden is alleen maar een lapmiddel, zou maar niet meer rijden tot het euvel verholpen is.

Smg_mr2

Citaat van: BadEend op  5 januari 2013, 16:17:14
Ik zal in dialogys kijken of er een reparatiebeschrijving in staat van de koppakking.
Bij de garage kunnen ze met een uitlaatgastester of met een co lek tester kijken of er uitlaatgassen in het koelsysteem komen. Aan de hand daarvan kunnen ze met grote waarschijnlijkheid zeggen of de koppakking wel of niet lek is.

Doorverbinden is alleen maar een lapmiddel, zou maar niet meer rijden tot het euvel verholpen is.

Dat zou ik heel erg waarderen als je een reparatiebeschrijving zou kunnen vinden. Ben geen automonteur, maar wel een beetje technisch. Zou wel makkelijk zijn als ik een beetje weet wat ik moet doen, voor ik er te veel af haal of juist te weinig. Ben er inmiddels wel redelijk van overtuigd dat het de koppakking is, ook de olievuldop zit van binnen een soort van yoghurt op haha.
Wat ik denk nodig te hebben voor de reparatie:
koppakkingset en kopbouten
kleppendekselpakking
En meteen ook maar even distributieriem vervangen en spanrol en waterpomp lijkt me het beste.


BadEend

Zou wel proberen te achterhalen wat de oorzaak is dat de koppakking lek gegaan is.
Anders gebeurd het straks weer.

Smg_mr2

Citaat van: BadEend op  5 januari 2013, 18:26:55
Zou wel proberen te achterhalen wat de oorzaak is dat de koppakking lek gegaan is.
Anders gebeurd het straks weer.

Denk dat het aan de vin heeft gelegen die het niet deed, of is dat niet logisch? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

BadEend

#22
Problemen met de koeling maar ook een te arm mengsel kan een kapotte koppakking tot gevolg hebben.
Werkt de vin inmiddels wel naar behoren en is de rest van het koelsysteem in orde? (waterpomp, thermostaat, koelslangen, radiateur, kvs temp sensor)

De vin word bij de 1.6 16v aangestuurd door de kvs temp sensor. (deze regelt de vin, de temp meter en het kvs temp signaal voor de motor)

Smg_mr2

Denk inmiddels dat mijn probleem wat anders is dan een lekke koppaking. Ben bang dat mijn radiateur zit verstopt. De aanvoerslang naar de radiateur wordt heet en bouwt druk op en de afvoer vanaf de radiateur blijft koud en zit totaal geen druk in.

Hoop dat dat het enige is

BadEend

#24
Bij een lekke koppakking worden de slangen hard door de druk.
Je zou kunnen proberen of het helpt om de radiateur door te spoelen.
Verlies je koelvloeistof?

Smg_mr2

Citaat van: BadEend op  7 januari 2013, 21:28:28
Bij een lekke koppakking worden de slangen hard door de druk.
Je zou kunnen proberen of het helpt om de radiateur door te spoelen.
Verlies je koelvloeistof?

Dat was ook wat ik in gedachten had  om morgen maar eens even te proberen. Is de druk van een tuinslang genoeg?

BadEend

Ja, dat is genoeg. Je moet tegen de stroom in spoelen.

Smg_mr2

Citaat van: BadEend op  7 januari 2013, 23:19:10
Ja, dat is genoeg. Je moet tegen de stroom in spoelen.

bedankt, dat is wel een goede tip. Is dus van onder naar boven. Kan ik hem er dus beter uithalen lijkt me?

BadEend

Dan kan je er beter bij. Zijn de lamellen nog goed van de radiateur?

Smg_mr2

Ja, die zien er nog goed uit. Mocht het nou wel verstopt zijn moet ik even kijken om een andere denk ik?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev