Advertenties


Warmlopen megane 1.6 16v

Gestart door Smg_mr2, 29 december 2012, 17:11:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Smg_mr2

Wie kan me helpen met het volgende probleem?

Mijn motor loop warm na een minuut of vijf. Zelfs nu ik de thermostaat er uit heb gehaald gaat het precies hetzelfde.
Koelvloeistof zit er genoeg in.

Waar kan dit aan liggen?

kees de jong

als je vloeistofpeil gechecked hebt, en je voelt dat de aan- en afvoer koelslangen warm worden dan is er in ieder geval circulatie...

schakelt je ventilator aan??
om te forceren: stekker bij je radiator losmaken en doorverbinden met iets van een paperclip.


met vriendelijke groet, Kees

fitz


Smg_mr2

Citaat van: kees de jong op 29 december 2012, 17:21:33
als je vloeistofpeil gechecked hebt, en je voelt dat de aan- en afvoer koelslangen warm worden dan is er in ieder geval circulatie...

schakelt je ventilator aan??
om te forceren: stekker bij je radiator losmaken en doorverbinden met iets van een paperclip.

Of er circulatie is durf ik niet met klem te zeggen, maar de vin slaat in ieder geval niet aan.

Renegade (Mark)

De motor even goed laten warmdraaien en dan voorzichtig aan de afvoerslang van de radiator voelen, als deze koud blijft heb je geen circulatie. De vin wordt normaal ingeschakeld door een temperatuursensor die de temperatuur van de kvs meet, deze kan ook stuk zijn.

BadEend

Lekke koppakking zou ook nog kunnen.

Paul

Geeft je meter wel de juiste temp aan?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Smg_mr2

Citaat van: Renegade (Mark) op 31 december 2012, 14:05:17
De motor even goed laten warmdraaien en dan voorzichtig aan de afvoerslang van de radiator voelen, als deze koud blijft heb je geen circulatie. De vin wordt normaal ingeschakeld door een temperatuursensor die de temperatuur van de kvs meet, deze kan ook stuk zijn.

Heb de motor warm laten draaien en gevoeld aan beide slangen die aan de thermostaat bevestigd zitten. Deze waren beide warm, wat dus betekent dat het niet de waterpomp is?

De vin draait ook niet en heb ook de thermostaat al verwijderd en getest en deze gaat gewoon open.

Wat is de volgende stap?


Smg_mr2

Citaat van: Paul v Dijk op  2 januari 2013, 22:00:25
Geeft je meter wel de juiste temp aan?

Of het de juiste temperatuur is weet ik niet. Maar als mijn meter bijna bovenin staat, borrelt mijn koelvloeistof en is de motor te heet om aan te raken. Dus ik neem aan dat het niet aan de meter ligt.

Smg_mr2

Citaat van: BadEend op  2 januari 2013, 21:52:06
Lekke koppakking zou ook nog kunnen.


Dat hoop ik niet.
Maar dan zou mijn vin wel beginnen te draaien neem ik aan? Een lekke koppakking heeft daar geen invloed op neem ik aan...

Paul

Heb je een retour in het expansievat?
Als je de dop erop laat zitten worden de slangen dan hard?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Smg_mr2

Citaat van: Paul v Dijk op  3 januari 2013, 17:02:04
Heb je een retour in het expansievat?
Als je de dop erop laat zitten worden de slangen dan hard?

Nee, de slangen worden niet hard. Alleen warm, maar kan ze zo inknijpen..

megcab2000 (Verkocht)


Overduidelijk een lekke koppakking, want wie weet hoelang de oorzaak ,die ventilatorvin al niet aanslaat (in de zomer al ?).
Zoals Kees al zei - de aloude anwb truc - een paperclip tussen de verroeste stekkerverbinding van de vin plaatsen.
Maar dat had al veel eerder gemoeten, door de vorige eigenaar.
Helaas  ;(

gr.
Megane is verkocht

Smg_mr2

Citaat van: megcab2000 (Willem) op  3 januari 2013, 23:49:19
Overduidelijk een lekke koppakking, want wie weet hoelang de oorzaak ,die ventilatorvin al niet aanslaat (in de zomer al ?).
Zoals Kees al zei - de aloude anwb truc - een paperclip tussen de verroeste stekkerverbinding van de vin plaatsen.
Maar dat had al veel eerder gemoeten, door de vorige eigenaar.
Helaas  ;(

gr.

En wat zou dan de goedkoopste oplossing zijn?

Jacques

1. Zelf repareren en de onderdelen (koppakkingset + kopbouten) in UK bestellen.  2. Gewoon een ander blok kopen. 3. Auto afschrijven en iets anders zoeken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev