Advertenties


Green of K&N open luchtfilter

Gestart door Remco_B, 14 mei 2005, 19:04:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ForeverYoung

monteer dan gewoon eens zelf een open luchtfilter (met een goedkope van autostyle ben je voor 30 euro klaar, werkte bij mij voortreffelijk op m'n vorige auto en gaat binnenkort ook op de m?gane.)

niet gaan staan brullen over iets wat je alleen van horen zeggen hebt, terwijl je misschien nul komma nul ervaring met het spul hebt.

het geluid is leuk meegenomen maar wat belangrijker is, is dat je motor gewoon meer lucht krijgt, als ik het goed begrijp is het 'werkgebied' van een open luchtfilter ook groter, bij een origineel luchtfilter, (of dat nou een standaard of K&N vervangingsfilter is), zit altijd dat luchtfilterhuis eromheen, dat beperkt de lucht die aangezogen kan worden, is extra weerstand.

ForeverYoung

enneh een Twister is ook een open luchtfilter (niet van katoen maar dat maakt 'm niet minder open  ;) )

je spreekt jezelf tegen  :D

bas1984

Citaat van: ForeverYoung op 25 september 2005, 16:32:27
enneh een Twister is ook een open luchtfilter (niet van katoen maar dat maakt 'm niet minder open? ;) )

je spreekt jezelf tegen? :D

twister zit in een gesloten behuizing ;-)

bas1984

weet je wat het is.... met een openluchtfilter zal je altijd nog meer warme lucht aanzuigen dan bij een gewone filterbak......

en geen ervaring.... wahhaa.... heb het zelf in real life mogen meemaken bij een vriend van me...

Remco_B

Twister werkt goed en door de behuizing en evt een aanzuigslang waardoor het een ram airbox wordt werkt ie zeker prima, geen aanzuig van warme lucht, wel mooi aanzuiggeluid!!

Meganez

Twister zorgt ook nog is voor een gewenste werveling van de luchtstroom wat er uiteindelijk voor zorgt dat je een betere vulling in je cilinder krijgt.. (vandaar twister)

De behuizing van de green twister is hetzelfde princiepe als de kap van de k&n 57i kit, en is dus een hitteschild. De green twister kan je dan zien als een twijfel geval (een openlucht filter met een behuizing) die tevens gebruik maakt van Ram Air (er loopt een buis van vaak onder de bumper voor koelere lucht) maar zo'n "ram" buis of hitte schild kan je natuurlijk voor elk openluchtfilte maken als je zelf een beetje handig bent..

@ Bas, sorry voor de reactie dat ik zei dat je er geen verstand van heb zonder dat ik dat kan weten, ik begrijp jou twijfel goed hoor, in de praktijk komt het idd wel eens voor dat je vermogensverlies hebt met een openluchtfilter, maar dit is puur en alleen omdat je brandstof systeem het dan niet bij kan houden..

Maar voor meer vermogen blijf je toch echt meer lucht nodig hebben  ;)

Maar zo iedereen zn eigen gedachten over filters, toch??  :D ;D


bas1984

yups das waar... maja kan het nog 100 keer zeggen.... jij hebt weer een andere mening.....naar mijn mening blijf je altijd nog een klein beetje warme lucht opnemen mits je je koude toevoer erg goed gemaakt hebt.... en warme lucht vind de moter nie zo fijn als koude lucht.... maja..... mocht je winst hebben zal het HOOOGuit 1 of 2 pk zijn dus zal je nog nie eens merken  :D

wess

erg veel pk's zal je er idd niet mee krijgen. Misschien bij extreme vermogens, maar niet bij een megane.


Hurricane

Nou mijn dealer kreeg vandaag mijn k&n kit binnen voor de megane maar deze paste niet  :'(, dus toen hebben we
maar even een Green storm filter geplaatst, Is goed te doen moet alleen nog even kijken wat hij doet bij wat hogere snelheden en toeren. En ik wou nog gaan kijken wat het effect was voor een buisje ervoor op te maken.

ForeverYoung

Citaat van: wess op 26 september 2005, 23:06:58
erg veel pk's zal je er idd niet mee krijgen. Misschien bij extreme vermogens, maar niet bij een megane.



mijn ervaring is dat je het vermogen wat reeds in de motor zit er juist beter mee kunt benutten.

wess

't kan ook mis gaan, vindt het ook niet zo raar dat verzekeringen dit soort praktijken "chiptunen" niet dekken.

toeter

Onder m'n motorkop ligt een 1.4 tje (snik snik).  Maar goed, snel mag je toch niet (van de week nog gelaserd,, grrr)  Heeft het zin om een openluchtfilter te installeren of krijg je alleen een mooi aanzuiggeluid bij een motor met een grotere inhoud?

Stefan

nee, je krijgt ook wel een mooier aanzuiggeluid bij een 1,4-tje hoor :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

toeter

Citaat van: Stefan op  1 oktober 2005, 11:37:04
nee, je krijgt ook wel een mooier aanzuiggeluid bij een 1,4-tje hoor :D

Thanx, dan gaan we toch 'ns rondkijken..?

MB82

Je wilt niet weten hoe zo'n kabaal de fiat tipo 1.4ie van mijn broer maakt met een open luchtfilter ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev