Advertenties


Green of K&N open luchtfilter

Gestart door Remco_B, 14 mei 2005, 19:04:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ForeverYoung

#60
Op m'n 19 (RT 1.8i) had ik gewoon een simpel AutoStyle imitatie dingetje toen het originele luchtfilterhuis kapot ging (was een leuk geluid maar eventueel stof had in de motor kunnen komen omdat het hele huis loshing  :P)

maar ik was dus klaar voor iets van 34 euro ofzo, open luchtfiltertje + wavin riool buisje en ik merkte het zeker wel tijdens het rijden  8)

moet er wel bij zeggen dat bij die motor de luchtfilterslang ovaal was dus die kon je makkelijk om de wavin buis vastzetten.

sinds kort rij ik dus M?gane, met een 1.6e in het vooronder, en een origineel luchtfilterhuis nog.

het geluid mis ik wel een beetje, al is dit luchtfilterhuisje wel sportiever ingesteld dan die van de 1.8i in de 19 die ik had. (geluid van M?gane luchtfilterhuis is wat mooier en het rijdt wat sportiever ook)

de motorruimte van de M?gane is gelijk aan de motorruimte van m'n phase 2 19 (alle dingetjes zoals koelvloeistofexpansievaatje op dezelfde plek zeg maar) alleen hebben ze bij mijn M?gane al een verbindings buis tussen de bumper en het luchtfilterhuis gemaakt, dus ik moet ff kijken hoe ik dit binnenkort ga doen, omdat bij de 19 er meer ruimte was voor het open luchtfilter maar daar verder van de bumper afzat.

m'n komende open luchtfilter wordt denk ik ook gewoon weer een imitatie, hartstikke leuk dat K&N maar ze laten je dik betalen voor de naam (ok kwaliteit is wel beter maar ik hoef dan weer niet zo zeer een complete kit als ik het ook kan redden met een stukkie wavin riool buis (ik werk bij de wavin toevallig  ;) )

overigens behandelde ik het filter gewoon met K&N spul  :D

en dat bij het stoplichtsprinten het originele luchtfilterhuis even op gang moet komen was me soms al opgevallen (ik was lange tijd een open luchtfilter gewend  ;D)

ronaldm

heeft er iemand toevallig ervaring met open luchtfilters van Pipercross
bij Biesheuvel.nl zijn die te koop voor 109 euro

Er staat bij voor renault megane 1.6i 8v   1.6i is toch t zelfde als 1.6e

ForeverYoung

ja is hetzelfde (1.6i bedoelen ze 1.6 injectiemotor mee)

de e komt van Renault, Energy (je kunt er zuiniger mee rijden)

ronaldm

iemand ervaring met filters van Pipercross  ???

Timo Zuiderduin

Ik heb een klein vraagje en drop hem maar even in dit topic (nutteloos om een nieuw topic aan te maken).

zoals jullie hebben kunnen zien in DGB hebben ze er bij mij ook een open luchtfilter ingezet. nu zit alleen nog steeds mijn normale luchtfilter ertussen,.. dit is waarschijnlijk gedaan vanwege het feit dat de normale luchtfilter vastzit met een ovale aansluiting en de open luchtfilter een ronde aansluiting heeft.

ik zit nu te twijfelen wat ik moet doen,.. is de ronde aansluiting d.m.v. een soort overbrenging aan te sluiten op mijn blok of moet er gewoon een nieuwe luchtfilter voor komen? is het anders mogelijk om de gehele inhoud van mijn originele luchtfilter eruit te trekken zodat ik toch een soort van open luchtfilter heb?

Wat zouden jullie hebben gedaan? ik zit zelfs te twijfelen om het luchtfilter weer origineel te maken maar dan heb ik een nieuwe aanzuigbuis nodig!

beetje een moeilijk verhaaltje geworden maar ik hoopd at iemand hem nog begrijpt!

bas1984

er zijn verloop ringen verkrijgbaar van ovaal na rond...

en ten 2de ik zou je lekker een inlegfilter erin leggen das beter dan een openluchtfilter :D

Meganez

@ bas 1984

Hoe kom je er bij dat een inleg filter beter is als een open lucht filter???

Zag in eerdere post van jou het argument dat je met een openluchtfilter bij warm weer vermogensverlies zou hebben??? De lucht die je via het orgineel filter naar binnen zuigt is altijd even warm al dan niet warmer als met een openlucht filter (geplaatst op een plek waar je gekoelde rijwind ontvangt). Bovendien heb je daarbij ook nog is meer lucht met een open luchtfilter dus daarom ook "altijd" meer vermogen!

Altijd, staat hierin tussen haakjes, omdat het nog wel is wil gebeuren dat je vermogensverlies hebt met een open luchtfilter. Dit is omdat er in koelere lucht meer zuurstof zit, en dan wordt er ook nog is meer lucht aangezogen, dus heb je voor een goede verbranding ook meer brandstof nodig. Soms kan het zijn dat je injectiesysteem dit niet aan kan waardoor er dus een slechte verbranding ontstaat enz enz.. de rest begrijp je wel.

Ook stelde je eerder in dit topic de vraag wat het verschil was tussen een k&n inlegfilter en een standaard inlegfilter. Nooit de demostand van k&n gezien, die met lucht een pingpong balletje omhoog blaast? Hier kan je dan een standaard filter inschuiven of die van k&n en dan zal je dus zien dat het balletje bij k&n veel hoger komt. Ofterwijl, deze laten dus ook meer lucht door terwijl ze dezelfde (ze zeggen zelfs betere) filterende werking heeft.

Ik heb zelf ook nog een vraag aan de mensen hier. Ik rij zelf met een 2.0L 8v met G3. Er wordt geadviseerd hier nooit een openlucht filter (of vervangend inlegfilter die meer lucht door laat) te monteren. Dit is omdat je bij een gas-systeem te maken hebt met een verdamper die het gas moet verdampen voor deze het inlaatkanaal in komt, en de verdamper het niet aan zou kunnen om de hoeveelheid gas te verdampen die bij een grotere luchthoeveelheid benodigd is. Zijn er desondanks toch mensen die wel een openlucht filter op zn G3 heeft? Wat zijn je ervaringen hier mee? Weet iemand of er een mogelijkheid is er een grotere verdamper in te zetten???

Hurricane

Ik rij een coupe uit 2000 met een 2.0 IDE 16V blokkie erin, zijn er mensen die hierop ook een openluchtfilter
op hebben zitten? Hopelijk hebben jullie een goed advies hiervoor mijn of misschien nog wat fotos.
Ben er wel benieuwd naar.

Risk

Ja, ik heb zelf ook een IDE en heb er een universeel sportfilter opgezet. Je moet er wel voor zorgen dat er genoeg koude lucht binnen komt.
Maar het werkt gewoon en het geluid wordt wel iets leuker...  :D

bas1984

langverhaalf en momenteel geen zin om te lezen  ;D

openlucht zuigt dus idd mee warme lucht aan mits je goed koele lucht toevoerd dan zal het nie veel uitmaken tegebover een gewoon filter....

en zowat iedereen zegt dat je bij een openluchtfilter vermogen verlies kan hebben en dat dit bij een inleg filter de winst kan stijgen... denk hierbij dan aan maximaal 1 tot 2 pk.....

bij een opelluch filter heb je dus alleen watmeer herrie wat je bij een inlegfilter nie hebt.,.,..

Timo Zuiderduin

#70
Als dat klopt heb ik binnenkort een openluchtfilter in de aanbieding, herrie is namelijk al hard zat!!

en aangezien mijn temperatuur verder oploopt dan hij daarvoor deed lijkt het mij verstandig om het weer zoveel mogelijk origineel te maken!

Hurricane

Ik heb net een green besteld voor mijn 2L 16v, als het goed is komt ie morgen binnen of anders volgende week.
Dus dan kan ik mijn ervaring aan jullie mededelen.
Maar ik heb er wel grote verwachtingen van om eerlijk te zijn :D










bas1984

Citaat van: Hurricane op 23 september 2005, 14:01:34
Ik heb net een green besteld voor mijn 2L 16v, als het goed is komt ie morgen binnen of anders volgende week.
Dus dan kan ik mijn ervaring aan jullie mededelen.
Maar ik heb er wel grote verwachtingen van om eerlijk te zijn :D











zal er nie teveel van verwachten behalve wat meer geluid

Hurricane

Kreeg net telefoontje dat een green-kit niet op de phase II past, terwijl het wel zo
in de catalogus staat  :-X Nu ff naar K&N gebeld en die hebben een net nieuwe ontwikkeld
die er wel voor geschikt is en in prijs gelijk is als die van green  8) ff afwachten nu dus

Meganez

Citaat van: bas1984 op 22 september 2005, 18:03:31
langverhaalf en momenteel geen zin om te lezen? ;D

openlucht zuigt dus idd mee warme lucht aan mits je goed koele lucht toevoerd dan zal het nie veel uitmaken tegebover een gewoon filter....

en zowat iedereen zegt dat je bij een openluchtfilter vermogen verlies kan hebben en dat dit bij een inleg filter de winst kan stijgen... denk hierbij dan aan maximaal 1 tot 2 pk.....

bij een opelluch filter heb je dus alleen watmeer herrie wat je bij een inlegfilter nie hebt.,.,..

aan je reactie te zien merk ik dat jij nu kennis probeerd over te brengen, die je van andere misschien hebt gehoord, maar niet met technische bewijzen weet te onderbouwen..

Meer warme lucht bevat DUS MEER ZUURSTOF als minder warme lucht...   O0

Verschil merk je met allebij niet veel hoor, behalve als je het goed doet en ook een compleet groter uitlaatsysteem hebt. Maar gevoelensmatig levert een openluchtfilter meer op omdat er idd meer geluid bij komt en ietsje meer vermogen. (wel 2 tot 5 pk winst met een open lucht filter ipv 0 tot 3 pk winst met een ander inleg filter)

Waarom denk je dat elke grote tuner liever een open luchtfilter heeft als een inleg filter.. (nee, eg nie alleen voor de show hoor..)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev