Advertenties


Green of K&N open luchtfilter

Gestart door Remco_B, 14 mei 2005, 19:04:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Stefan

warmere lucht bevat meer zuurstof dan koudere lucht........ ??? ???
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Stefan op 23 september 2005, 22:09:29
warmere lucht bevat meer zuurstof dan koudere lucht........ ??? ???
eiiinnggggg (buzzer) dat was het verkeerde antwoord!! ;D

leg maar eens een dichte lege colafles in de zon! de fles zet gelijk uit!
als je luchtmoleculen verwarmtk gaan ze "bewegen"en nemen ze meer ruimte in,.. vandaar ook het feit dat warme lucht opstijgt!
is een heel lang natuurkundig verhaal maar warmere lucht bevat minder zuurstof!!

bas1984

#77
Citaat van: Meganez op 23 september 2005, 20:53:42
Citaat van: bas1984 op 22 september 2005, 18:03:31
langverhaalf en momenteel geen zin om te lezen? ;D

openlucht zuigt dus idd mee warme lucht aan mits je goed koele lucht toevoerd dan zal het nie veel uitmaken tegebover een gewoon filter....

en zowat iedereen zegt dat je bij een openluchtfilter vermogen verlies kan hebben en dat dit bij een inleg filter de winst kan stijgen... denk hierbij dan aan maximaal 1 tot 2 pk.....

bij een opelluch filter heb je dus alleen watmeer herrie wat je bij een inlegfilter nie hebt.,.,..

aan je reactie te zien merk ik dat jij nu kennis probeerd over te brengen, die je van andere misschien hebt gehoord, maar niet met technische bewijzen weet te onderbouwen..

Meer warme lucht bevat DUS MEER ZUURSTOF als minder warme lucht...?? O0

Verschil merk je met allebij niet veel hoor, behalve als je het goed doet en ook een compleet groter uitlaatsysteem hebt. Maar gevoelensmatig levert een openluchtfilter meer op omdat er idd meer geluid bij komt en ietsje meer vermogen. (wel 2 tot 5 pk winst met een open lucht filter ipv 0 tot 3 pk winst met een ander inleg filter)

Waarom denk je dat elke grote tuner liever een open luchtfilter heeft als een inleg filter.. (nee, eg nie alleen voor de show hoor..)

schijnbaar weet ik het dan nog altijd beter als jou dus ga jij nog maar lekker je theorie eens doen.....

een openluchtfilter zal nog altijd meer warme lucht pakken wat bij de moter vandaan komt dat een inlegfilter.....
warme lucht is minder goed dus zal een inlegkruisje beter perseteren.....

dus...... nie dom ###len en geef me maar gelijk :-)

EDIT: en jij krijgt dus NEVER NOOIT van je leven 5 pk winst met een openluchtfilter..... weet je wat je doet.... die briefjes wat de fabrikant bij je luchtfilter doet weggooien en niet lezen want als je hun moet geloven moet je er 15 pk winst mee krijgen.....
als je toch 5 pk winst wil hebben zou je toch een grotere inverstering moeten doen dan een openluchtfilter

en een echte tuner volgens jou heeft dat geen opeluchtfiltertje maar dan heeft ie er wel iets meer aanhangen wat wel helpt.... denk dan bijvoorbeeld aan een twister.....

Stefan

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 23 september 2005, 22:25:53
Citaat van: Stefan op 23 september 2005, 22:09:29
warmere lucht bevat meer zuurstof dan koudere lucht........ ??? ???
eiiinnggggg (buzzer) dat was het verkeerde antwoord!! ;D

leg maar eens een dichte lege colafles in de zon! de fles zet gelijk uit!
als je luchtmoleculen verwarmtk gaan ze "bewegen"en nemen ze meer ruimte in,.. vandaar ook het feit dat warme lucht opstijgt!
is een heel lang natuurkundig verhaal maar warmere lucht bevat minder zuurstof!!

Ik had ook zo'n idee mbt warme en koude lucht idd.... ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Reinier Goorden

#79
Waarom wordt anders het open luchtfilter zo ver van de motor geplaatst. En allerlei rare slangen vanachter de bumper richting het filter gelegd!!! :)
Een open filter kan meer lucht aanzuigen, je moet er dus alleen voor zorgen dat de aangezogen lucht koud genoeg is om voor betere prestaties te zorgen. ^-^
Lang verhaal kort : Als een open filter goed gemonteerd is zal het toegenomen aantal pk's meer zijn dan bij welk inlegfilter dan ook!

Stefan

waarom zie je als je uitademt in de winter wel de condens uit je mond komen en in de zomer niet bijvoorbeeld...
Dat heeft echt niet alleen te maken met het temperatuurverschil tussen je adem en  de buitenlucht ofzo.... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Reinier Goorden

Wat heeft condens hier mee te maken ouwe mazdarijder ??? ;D

Reinier Goorden

Moet er nog een beetje aan wennen. :-\

SlamDub

Ik heb een stukje van zijn oude megane  ;D

Stefan

#84
Zet ff een foto  op het forum, is leuk om te zien hoe "mijn" wielen nu onder jouw auto staan  ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Meganez

@bas1984 en de rest die mijn verhaal verkeerd heeft begrepen.

Oooww ..

Tuurlijk zit er in koelere lucht meer zuurstof dan warmere lucht  O0
DIT IS NOGAL OVERDUIDELIJK LOGISCH

Das nie zo moeilijk, warme lucht bevat, zoals boven beschreven, dus minder zuurtof moleculen als koude lucht omdat bij een hogere temperatuur de moleculen harder tegen elkaar aanbotsen waardoor de lucht uitzet...

Wat ik letterlijk zei is:
"Meer warme lucht bevat DUS MEER ZUURSTOF als minder warme lucht...   "
Wat ik hiermee bedoel is dus:
stel dat de buitentemperatuur 30 graden is, en je zuigt 1 gram lucht op, dat hier meer zuurstof in zit, als dan dat het 30 graden is buiten en je zuigt maar 0,5 gram zuurstof op...

DUS...

Met dat openluchtfilter zuig je gewoon meer lucht op en ongeacht de temperatuur HEB JE DUS MEER VERMOGEN!!!

en ten tweede zuig je met een openluchtfilter dus vaak ook nog koelere lucht op dus nog meer vermogen.

om even duidelijk te maken wie zichzelf hier nou voor gek houdt, met een vervangingsfilter zuig je dus ten alle tijden MINDER lucht naar binnen. Dat is dus ongeacht de temperatuur..

En nog iets, als je een compleet open uitlaat systeem hebt, en je zet er dan een openluchtfilter op heb je zeker wel 5 pk winst..

En als laatst nog 1 ding voor de duidelijkheid.. ik zit nu in mijn voorlaatste jaar Autotechniek op de Hogeschool Rotterdam.. Autotechniek op HBO niveau dus, om later in de ontwikkeling van autotechnische zaken te kunnen werken.

Reinier Goorden

Citaat van: Meganez op 24 september 2005, 19:49:25

om even duidelijk te maken wie zichzelf hier nou voor gek houdt, met een vervangingsfilter zuig je dus ten alle tijden MINDER lucht naar binnen. Dat is dus ongeacht de temperatuur..


Wij zijn het eens, maar hier bedoel je toch in vergelijking met open filter zeker?

Meganez

Uiteraard.. :D

en zoals ik al eerder aangegeven heb, met een open lucht filter KAN je dus meer vermogenswinst hebben als met een inlegfilter, als je brandstof injectie het echter niet aan kan om bij een grotere hoeveelheid lucht/zuurstof ook een grotere hoeveelheid brandstof te geven zal je vermogensverlies hebben maar meestal moet dit voor de gemiddelde auto geen probleem zijn. Zo KAN je met een turbo meer vermogen er uit halen maar als je een te hoge compressie hebt zal (hoe raar het ook klinkt) de turbo voor vermogensverlies zorgen..

Joost-cabrio

pffffffff en ik d8 hem alleen voor het geluidt in te hebben gebouwd  :P
ow en trouwens voor mij is het een sparco powerflow  :D :D :D

bas1984

en ik blijf er niks vangeloven.......  :-X

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev