Advertenties


olielekkage

Gestart door Umpire (Robin), 20 december 2012, 17:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Robin, zoals al eerder is gemeld door Jo, zou dit relatief snel over moeten zijn als de lekkage is opgelost.

Indien het blijft roken en de oliesporen op je blok weer terugkeren dan is de kans toch echt heel groot dat dit je koppakking is zoals verschillende eerder al hebben gezegd. Het is natuurlijk lastig de definitieve oorzaak hiervan vast te stellen aangezien wij alleen met suggesties kunnen komen aan de hand van de foto's en de berichtjes die je stuurt.

BadEend

Beter ga je langs een garage bedrijf om zeker te weten waardoor het komt.

Umpire (Robin)

Als m'n dashboard er weer in zit gaat m'n schoonpa er even naar kijken.

Weet niet zeker wanneer dat zal zijn, want om nou vanuit Haarlem naar Naarden met een auto aan m'n rechterhand te lopen is ook iets teveel van het goede..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Update!

Hele motorblok schoongemaakt met ontvetter e.d. en alle olie was weg.

Nu begint het weer te roken, dus ben gaan kijken en er was inderdaad weer olie. Het ligt aan de rechterkant van het hitteschild, bij het motorplaatje. Wel boven de afscheiding met de koppakking, Olie gaat niet omhoog, dus kan er zowat zeker van zijn dat er geen lekke koppakking in het spel is..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

even een stel foto's erbij, het is niet de leiding op de tweede foto trouwens. (of loopt daar ook olie doorheen 8)7?)



Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

Haha, bedoel je dat rubberen slangetje waar die pijl op richt, is dat niet je "gas" kabel? :D

Op de foto lijkt het net alsof je koelvloeistof vaatje leeg is :P,

Kan je niet een foto maken van wat dichterbij dat je kan zien wat er tussen zit? Ben niet zo bekend met dit blok :$

Umpire (Robin)

Nee Mark, zo slim ben ik wel dat ik de gaskabel herken. Ik bedoel de leiding die achter het spruitstuk doorloopt. even foto maken!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

Volgens mij loopt is dat de leiding die het koelvloeistof naar de waterpomp brengt!

Heatzone (Mark)

Onder het spruitstuk zit ook de koppakking, voor wat ik zo kan vinden!

Heatzone (Mark)

Dit is de E7J als het goed is:


Umpire (Robin)

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

Robin, als je op de schematische tekening kijkt die ik stuurde zie je dat de koppakking erboven zit.

Maar als ik het zo goed zie beginnen die oliesporen onder die buis op de schematische tekeningen? en boven die buis is niks van sporen te zien? Volgens mij loopt er door die buis koelvloeistof maar dat kan je zo zien als je de slangetjes volgt! Heb op internet schema's gezocht van het blok, maar als ik zo kijk zou ik het echt niet weten anders dan misschien je koppakking.

Umpire (Robin)

leiding loopt inderdaad naar waterpomp.. Dit is echt enorm raar..

Voor de rest helemaal geen tekenen van een slechte koppakking, maar zie inderdaad wel aan de tekening dat het erboven zit..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Roadkill (Michiel)

Je Oliepeil blijft dus gelijk zeg je, en je koelvloeistof???? Als ik het zo beetje lees met je foto's erbij verdenk ik eigenlijk ook die pijp van je kvs, als je blok een beetje vettig is,en dat is kvs ook dan kan het ook op olie gaan lijken.. Als je er aan ruikt hoe ruikt het dan??
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

Ik zeg uitwendige lekkage van de koppakking.
Dat komt bij deze motoren wel vaker voor.

Extremer kan ook nog, scheurtje in het blok.(maar dat verwacht ik niet).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev