Advertenties


olielekkage

Gestart door Umpire (Robin), 20 december 2012, 17:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul

90% zeker de koppakking
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Umpire (Robin)

De rook lijkt onder het kapje van de uitlaataansluiting vandaan te komen. Dat kapje dat over de aansluiting zit die het begin van de uitlaat (meen ik) aan de motor koppelt.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

matthew

Ik verdenk ook de koppakking.

Umpire (Robin)

Zit er geen pakking tussen de uitlaat en de motor? Kan het daar niet vandaan komen?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

matthew

Daar zit wel een pakking,maar daar loopt geen olie.

Umpire (Robin)

maar zou het kunnen dat die rook dan daarvandaan komt? Heel ingewikkeld dit haha
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Zojuist op aanraden van m'n schoonvader de motorruimte maar even schoongespoten met de hogedrukspuit.

Heb even in het dopje van de olie gekeken en geen 'zaanse mayonaise' te zien. Dus koppakking verdachte af?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Umpire (Robin)

ondertussen het hitteschild eraf gehaald en een rondje gereden. Het lijkt heel ernstig alsof de rook bij m'n uitlaatspruitstuk vandaan komt.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

Het is overigens niet enorm verstandig om met een hoge drukspuit je motorruimte schoon te spuiten... Als er water bij je computer is gekomen gaat deze ook de geest geven..

Je zou het eventueel ook moeten kunnen zien aan de kleur rook uit je uitlaat, dat is als er restanten olie mee het uitlaat traject in gaan als ik het goed zeg? Hoe ziet je koelvloeistof er uit?

Als je alle olieresten van je blok heb afgespoten dan zou je eventueel de motor kunnen laten lopen, klein rondje rijden en vervolgens zien of er weer olie sporen op je blok zitten en zo ja waar ze vandaan komen?

Umpire (Robin)

ik heb eerst alle elektriciteit afgesloten en alle elektrische delen afgeplakt en ingepakt met industrieel plastic.

Er komt geen blauwe rook uit de uitlaat, dat heb ik even nagekeken. De koelvloeistof is roze (de ingedane kleur) en hele minuscule zwarte stukjes.

Ook kwam ik er net achter dat tussen de aansluiting van m'n middendemper aan de einddemper water lekt. In ieder geval heeft het geen rare kleur en ruikt het niet anders, dus ik denk water.

Wel heb ik al langer een soort ratelend  geluid onder de auto, ik dacht dat het uit de middendemper kwam maar wist dit niet zeker. Dit geluid is te vergelijken met stukjes papier in een plastic buis waar lucht doorheen komt..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

Dat is denk ik iets dat geheel los staat van dit probleem, waarschijnlijk los geslagen stukjes metaal van je katalysator die nu rond schieten door je katalysator. Als je iets gas bij geeft hoor je het waarschijnlijk harder ratelen en hoe meer je gas geeft hoe meer het verdwijnt?

Maargoed, meest overduidelijke signalen van een lekke koppakking is toch wel, olie/smurrie in je koelvloeistof, blauwe rook uit je uitlaat, of koelvloeistof in je olie reservoir. Maargoed dat wil niet zeggen dat je koppakking uitgesloten is..

Umpire (Robin)

exactly, precies wat je zegt, zodra ik de koppeling intrap is het helemaal weg en op het moment dat ik gas geef hoor je het harder, is hier iets aan te doen eigenlijk?

Ik heb even gekeken en geen smurrie onder oliedop, geen blauwe rook maar meer iets dat lijkt op waterdamp (gewoon wit dus), alleen die kleine zwarte deeltjes in de het koelvloeistofreservoir, temperatuur blijft echter wel goed op peil..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

Het zou geen kwaad moeten kunnen, maar je katalysator vervangen of loshalen en de stukjes eruit tikken..

Zelf heb ik hem destijds vervangen :P

Umpire (Robin)

irritant *** geluid is dat gewoon..

Ik ga eerdaags even kijken waar de rook vandaan komt. Schoonpa zegt dat het ook vuil kan zijn dat op het spruitstuk zit.

Ik zie trouwens net ook dat er gele puntjes op het uitlaatspruitstuk zitten. Kent iemand dit?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev