Advertenties


Gaskleppositiesensor

Gestart door BadEend, 13 december 2012, 00:16:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BadEend

Het stationair toerental bij koude start is nog maar ongeveer 900 tpm daarom heb ik hem laten uitlezen. Het stationair toerental zakt met vlagen ook in, vooral als de airco aan staat. Voorheen was het stationair toerental met de airco aan ook hoger als nu. De auto schud ook bij het gas loslaten en sinds kort ruik ik soms onder het afremmen ook een benzinelucht in het interieur.

Ik kreeg de foutmeldingen DF002 bedrading smoorklepweerstand en DF060 circuit stationair regeling.
Daarom heb ik de gaskleppositiesensor vervangen, de oude rook verbrand.

Is dat normaal? (of komt dat door een slechte bedrading?)

BadEend


Jacques


BadEend

Gaskleppositiesensor hoeft volgens renault alleen ingeleerd te worden bij een ander gasklephuis.

Het stationair toerental die de computer doorgeeft is goed maar de auto loopt niet dat toerental.
Als er verbruikers aangezet worden word het toerental ook niet meer verhoogd.

BadEend

Waarschijnlijk is de koppakking lek, aangezien mijn auto nu veel koelvloeistof gebruikt en verder niet lekt.

Christian de Vriend

ff je olie controleren,ff kijken of er koelvloeistof in zit,en wellicht olie in koelvloeistof vat
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

Koppakking blijkt niet lek te zijn, koelsysteem is onder druk gezet en bleek lek te zijn bij de thermostaat.
Die pas vervangen is, dus maar weer terug naar die garage.

BadEend

Er bleek een verkeerde thermostaat in te zitten, deze is vervangen. Dus nu zou het opgelost moeten zijn.

fitz

Wat was er verkeerd aan de thermostaat?

BadEend

Pakking was te klein en opende te snel.

fitz

Ik snap niet helemaal wat dat te maken kan hebben met het stationair toerental bij koude start.

Christian de Vriend

opende te snel? zou geen kwaad moeten kunnen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

Klopt, maar heb verder geen problemen met de koeling, ook niet in de zomer.

BadEend

#13
Ben vandaag naar de garage geweest omdat ik soms een schurend geluid hoorde bij de multiriem en deze s'ochtends piept. Ze hebben geconstateerd dat de vrijlooppoelie van de dynamo vastzat.

BadEend

#14
Over 2 weken heb ik een afspraak bij de garage, ben benieuwd of en wat ze vinden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev