Advertenties


klets maar raak DEEL 193

Gestart door matthew, 11 december 2012, 22:10:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rened

Was vrijdag voor t eerst met de auto in Duitsland, en waar ik al bang voor was gebeurde ook.... Panne!
Om een of andere reden was de stuurstang losgekomen, en stond ineens met 50km/h mn linkervoorwiel dwars.
Toen stond ik natuurlijk wel erg snel stil! Gelukkig niks of niemand geraakt, en kwam ik rechtdoor tot stilstand. Helaas wel midden in een tunnel.
Snel gekeken, wiel rechtgezet (stuurstand hing op de grond) en tunnel uitgereden.
Helaas heb ik alleen ANWB nl, en niet buitenland (tsja 1x in de 6jaar in het buiteland zou je kunnen risceren he??)
Dus lang verhaal kort, auto afgesleept door ADAC, daar werd ie ook gerepareerd, en met huurauto naar huis,
want op vrijdag om half 4 word er niet meer gerepareerd of vastgezet, maandag bent u de eerste meneer.....

Vandaag kon ik de auto ophalen, en ben er nog ziek van, vandaar hier ff mn frustratie luchten..... 1000 euro kwijt totaal!!!
Huurauto was eerst 118 euro voor weekend, maar moest een dag extra omdat de auto nog niet klaar was... 200 euro extra!!
reparatie, 600 euro... stuurstangen, stuurkogels en axiaalstang vervangen, alleen de stuurstang terug vast zetten deden ze niet....
argrrr... duitsers.. En als ik een moer en een sleutel bijhad had ik de stuurstok zelf wel vastgezet en in ieder geval naar NL gereden,
maarja langs de kant van een drukke weg kun je de auto ook niet laten staan.

Wel zorgelijk dat die stuurstang er zo maar uit kan vallen... Moet er niet aan denken wat er gebeurt was als in op de autobahn had gereden
en 1 wiel staat ineens dwars!

Maargoed, heb er ff de pee in.... en de auto trekt nog steeds naar rechts na al die reparaties...... grml


Edwin Postma

Citaat van: Rogier op 18 december 2012, 10:50:03
Ik ben blij dat me buurman voor postnl werkt, dus ik krijg me pakketjes altijd binnen en anders kan ik het pakketje bij me buurman thuis ophalen :P

Sommige bedrijven reageren ook niet op de mail, heb vorige week een mail gestuurd na Stroevemotorsport, maar reageren doen ze alleen niet :neen: straks nog maar een mailtje die kant op sturen en anders bestel ik wel onderdelen bij een ander.
Stroeve kun je het beste even bellen Rogier. o-)





@rened. Hoe weinig ik ook buiten nl kom heb ik wel een europa dekking gekozen.
Voor het geval dat.(het is en blijft een renault he ;) )
Maar moet je hem niet opnieuw uitlijnen? o-)
Truckertje

rened

Hij is nu 3 keer uitgelijnd, alle drie de monteurs zeggen dat alles klopt, maar toch blijft hij naar rechts trekken...
Ik weet niet hoe, maar denk dat de max verlaging er iets mee te maken heeft.

mark

Het kan ook aan de banden liggen, ik heb er nu vredestein snowtrack 3 voor en snowtrack 2 achter onder liggen

Als er iets spoorvorming in de weg zit dan wil mijn megane ook wel eens iets trekken, maar als ik bijv op een  nieuw stuk asfalt rij dan kan ik gewoon het stuur los laten ;)

En met de michelin energy saver zomer bandjes had ik hier helemaal geen last van  ;)

matthew

@Rogier

Stroeve kun je idd beter bellen.


@Rened

Zijn er dan niet eerst een kostenbegroting overlegd met je?
Dat zou ik namelijk de normaalste zaak van de wereld vinden.
Dat je dan afsleepkosten en huurauto moet betalen ok.
Maar voor repareren een prijsopgaaf.

Rogier

Net op Facebook de club even gepromoot bij de pagina van Clean look french car's, heb een foto van mijn coupé geupload na hun pagina en de url van de club erbij gezet :P kon het niet laten :D

http://www.facebook.com/rogier.vanewijk.1#!/CleanLookFrenchCar

Dennis Postma


Dirk Kuipers

Dat verdient natuurlijk een "like" :)

Roy (Coup a One)

Net als Karin want ze is altijd de 1e die reageert op de verjaardagkalender, en dat vindt ik zeer attent van Karin !-!

Remy P

Kan iemand mij vertellen wat het nut is van het doek onder de motorkap? Is dit brandvertragend? Geluidwerend?
Ik vind het namelijk niet uit zien en wil het er graag vanaf halen, maar menig een heeft me verteld dat het beter is om het te laten zitten, vanwege warmte en dat dit de lak kan aantasten.

Roadkill (Michiel)

Volgens mij is het meer om het geluidsniveau binnen de perken te houden. Ik heb het er juist zelf wel tussen gedaan van een diesel komt toch het comfort ten goede vind ik persoonlijk.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dennis Postma

Volgens mij kan het geen kwaad om het weg te halen. Zover ik weet dient het alleen voor geluidsisolatie. Volgens mij zijn er al meer geweest die het weg gehaald hebben.

Heatzone (Mark)

Volgens mij rijden er genoeg vijfjes rond die het allemaal eruit hebben gehaald! Voor zover ik weet is het alleen geluiddempend.

Wat een clubje dat PostNL trouwens. Het pakketje ligt gewoon nog steeds op het sorteercentrum in Amsterdam  ;(, Hij moet nog naar Drente toe.. Nu al 4 dagen en dat ik belde ging een mevrouw mij uitleggen (op kinderachtige wijze) dat het een hele afstand is en het een hele normale gang van zaken is.. Dus heen kan binnen 1 dag maar terug schijnt minimaal 1 week te duren  8)7... Want ze gaf aan dat hij Maandag waarschijnlijk in Drente is (als hij niet zoek raakt..).

Roadkill (Michiel)

Sterker nog binnen europa kan eventueel nog binnen een dag, maar je zei het zelf al he drenthe, daar werken ze natuurlijk nog met een postkoets en duiven..... :D :D :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Benjamin Renon

Bij mijn Clio zit ook geen isolatiemateriaal, maar bij een collega haar Clio zit het weer wel. ik stoor me er niet al te veel aan en het kan zeker geen kwaad om het niet te hebben.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev