Advertenties

Waarop te letten bij aanschaf Mégane?

Gestart door Frank87, 11 december 2012, 21:37:17

Vorige topic - Volgende topic

Frank87

Goeieavond mensen,

Even kort voorstellen: Ik ben Frank, 25 jaar en ben werkzaam als ICT-er in Amsterdam.

Eén dezer dagen ga ik afscheid nemen van mijn trouwe oranje '99 Peugeot 206 en wordt waarschijnlijk ingeruild voor een Mégane 2. Nu is mijn vraag: Waar op te letten bij aanschaf?

Zo had ik bijvoorbeeld deze gezien. Ziet er voor de leek prima uit. Wil hier binnenkort een proefrit in gaan maken (lang leven de eindejaarsbonus). Ik vraag me trouwens bij die advertentie af of je dat navigatiesysteem nog een beetje netjes kan wegwerken.

Alvast bedankt voor de replies!

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Frank87

Hey Benjamin!

Bedankt voor de snelle respons. Heb meteen het topic gelezen. Zijn er nog bepaalde plekken erg gevoelig voor roest waar je op moet letten bijvoorbeeld?

Benjamin Renon

Naar mijn weten roesten de auto's van tegenwoordig niet zo heel snel meer, behalve in geval een slecht gerepareerde schade of door ouderdom.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Ik zou in ieder geval kijken of de distributieriem recent is vervangen (dure grap bij een 1.6 16V), en of de auto goed start zonder ratels en andere bijgeluiden.
Overigens betreft de auto uit de advertentie geen Dynamique luxe, maar een Privilege luxe. Mooi voor jou, want dat was de duurste uitvoering van de "gewone" Megane II.

Roadkill (Michiel)

Persoonlijk zou ik voor een nieuwer bouwjaar gaan, de modellen 03/04 hebben imho de meeste storingen (geld niet enkel voor de Meg van die jaren maar lijkt bij veel types Renault dan voor te komen)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Je hebt er maandagmorgen-modellen bij ja, maar zo slecht als de Laguna II phase 1 zijn Megane's phase 1 (2002-2005) ook weer niet.
De phase 2 vanaf 2006 tot 2009 is wel beter, maar dan praten we ook over een ander prijskaartje.

BadEend

Laat de auto voor de aankoop uitlezen zodat je weet of er foutcodes instaan.

Karin

Wat je ook zou kunnen doen is een aankoopkeuring. Zeker als je bijna zeker weet dat je die auto wil hebben. Kost een paar honderd euro (dacht 200). Kan je achteraf een hoop geld schelen.

Tedo

Wat ik me trouwens afvraag: is de tijd dat je als jonge ICT'er standaard een leasewagen krijgt nu echt voorbij?

Fubar (Marcel)

Citaat van: Karin op 12 december 2012, 17:38:47
Wat je ook zou kunnen doen is een aankoopkeuring. Zeker als je bijna zeker weet dat je die auto wil hebben. Kost een paar honderd euro (dacht 200). Kan je achteraf een hoop geld schelen.

Aankoopkeuring kostte mij bij de dealer welgeteld €29,-.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Tedo op 12 december 2012, 12:40:05
Je hebt er maandagmorgen-modellen bij ja, maar zo slecht als de Laguna II phase 1 zijn Megane's phase 1 (2002-2005) ook weer niet.
De phase 2 vanaf 2006 tot 2009 is wel beter, maar dan praten we ook over een ander prijskaartje.

Hmm mij valt het anders toch op dat de 03/04 modellen vaker probs geven dan de 05 en verder (terwijl ze meestal minder kilometers hebben gereden) Btw nog ff en ik heb er een ton opzitten met de Grand tour! tenminste dat heb ik er dan bijgereden ;)
Slow&Low

Frank87

Citaat van: Tedo op 12 december 2012, 19:26:14
Wat ik me trouwens afvraag: is de tijd dat je als jonge ICT'er standaard een leasewagen krijgt nu echt voorbij?

Bij dit bedrijf toevallig wel, krijg wel vergoeding.

Tedo

@Michiel: Het verschil in problemen zit meer tussen phase 1 (9-2002 t/m 1-2006) en phase 2 (2-2006 t/m begin 2009). De 2005 modellen met update list radio (had jouw auto deze, Michiel?) hebben t.o.v. de eerdere modellen met tuner list radio een andere canbus aansturing, nl. een digitale i.p.v. een analoge. Dus ook andere stekkers en aansluitingen. De "problemen" (met name elektronische) werden pas grotendeels opgelost bij de phase 2. Een Megane van 2005 is dus net zo goed (of slecht) als een van 2002-2004.

Roadkill (Michiel)

Ik dacht ooit gehoord te hebben dat modeljaar 2005 al wat verbeteringen heeft gehad ten aanzien van de jaren ervoor. geen idee wat voor radio er standaard in heeft gezeten, zat een aldi ding in dat ik hem kocht ;) Maar op zich heb ik electronisch eigenlijk vrijweinig gehad, maar rij ook met de minder goed verkochte 1,4 misschien dat het daar wel eens mee te maken zou kunnen hebben?
Slow&Low

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev