Advertenties


Hulp / tips bij monteren sportstuur!

Gestart door Remy P, 7 december 2012, 11:01:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Remy P

Ik heb gister het Momo sportstuur met bijbehoren van Benjamin gekocht. Nu wil ik deze het liefste zelf gaan monteren, om kosten te sparen. Alleen kan ik alle hulp en tips gebruiken over hoe ik dit moet aanpakken en uberhaupt of alles direct zal passen, want.....!

De bijbehorende naaf heeft op Benjamin's ph.1 gezeten en ik heb een ph. 2.   ZIT HIER VERSCHIL IN??? (Ribbels of inkepingen op de stuurkolom etc.) Of past deze naaf zonder problemen?

Vervolgens: Hoe ga ik te werk met het verwijderen van het stuur met airbag? In elk geval de auto van het contact af en voor de zekerheid de accu loskoppelen, maar dan.....??

Iemand ook enig idee hoe hard of hoe zacht alle bouten aangetrokken moeten/mogen worden?

JB

Het stuur verwijderen is een fluitje van een cent.  2 schroefjes aan de achterzijde loshalen. Kapje aan de voorzijde omhoog en dan zie je de airbag en de centrale schroef.
Voor de zekerheid even je accu loshalen. Stekkertje eruit van de airbag en een paar tikjes geven vanaf de achterkant van het stuur.
Ik heb er een ander stuur ingezet omdat die van mij lelijk was en voor weinig een bijna nieuw stuur kon kopen.

De naaf zou ik niet weten.

Remy P

Iemand die weet of de naaf gaat passen ivm. ph. 1 en ph.2 uitvoering?

JB

Je kan toch even het stuur eraf halen? Dat is nog geen 10 minuten werk. Dan zie je zo of het past
Vraag me alleen af of je geen storingslampje van de airbag krijgt omdat er in dat sportstuurtje geen airbag inzit.
Dan zal je waarschijnlijk de kabels moeten doorverbinden om de computer te neppen dat er 1 in zit.

Remy P

Voor de elektronica heb ik al de benodigde kabeltjes. Dat is geen probleem
Ik kan inderdaad het stuur eraf halen, maar als het dan niet past kan ik het allemaal weer terug zetten. Hier op het forum deze vraag stellen spaart me die moeite :)

Roeland75


Remy P

Oke, dat is fijn om te horen. Dit weekend maar aan de slag denk ik ;)

Iemand ook een idee of de betreffende bouten met een specifieke (moment)kracht aangetrokken moeten worden?

Remy P

@ Roeland: ik zit toch te twijfelen of de naaf dan zal passen, want de sportnaaf die ik heb ziet er exact uit als die van Dirk Kuipers (zoals op zijn projectpagina is te zien). Rondom voorzien van ribbels, maar daardoor paste de naaf bij hem dus niet.
Aan de andere kant vraag ik me af waarom de naaf bij Benjamin wel gepast heeft, want dat was ook een phase 1  :?

Roeland75

Heel vreemd.... Weet je het kenteken van de andere en jou auto?

Remy P

Citaat van: Roeland75 op 13 december 2012, 21:01:44
Heel vreemd.... Weet je het kenteken van de andere en jou auto?

Te vinden op de projectpagina's hier op het forum.

Roeland75

Als in het onderdelen systeem kijk hebben alle Megane I cabrio's het zelfde onderdeelnummer. (en zouden dus gelijk moeten zijn) Er is alleen een verschil tussen met en zonder ESP. En dit zit alleen in het monteren van een stuurhoeksensor.

Snap dus niet waar om het niet past.......

Roeland75

bij een universeel sportstuur moet wel een renault naaf zitten..... Als dat niet het geval is zou het alleen nooit moeten passen!

Remy P

Vandaag ermee begonnen, maar ben niet verder gekomen dan het loshalen van de airbag-unit. Ik had niet de juiste maat torx om de bout mee los te draaien. Weet iemand welke maat dat moet zijn? De grootste maat die ik heb is T45.

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Remy P

Stuur is gemonteerd! Alles paste perfect en is aangesloten! Alleen de kabels voor de claxon pasten niet, dus dat moet ik nog oplossen. Ik zal morgen bij daglicht foto's maken en op mijn projectpagina zetten. Iedereen bedankt voor de tips!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev