Advertenties


water in kofferbak bij krik megane gt 2003

Gestart door ron66, 4 december 2012, 19:47:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matthew

Haal de vloermat weg in kofferruimte, dan gaat er 1 man in de kofferruimte liggen en dan gaat er iemand anders met de hoge druk op spuiten rondom de klep,en diegene die in de kofferruimte ligt kan dan naar de lekkage sporen,dan weet je precies waar het vandaan komt. Anders blijft het gokken.

ron66

Hoi goed idee als het weer beter word ga ik dat proberen 8)

ron66

Hallo nou vandaag mat uit kofferbak gehaald.
Achterlichten rubber dik in de vaseline gezet, in de kofferbak gaan zitten en iemand met tuinslang laten spuiten.
Er komt water uit de steil die langs de achterlicht unit loopt daar kan je niet bij mij vraag is waar komt het nu naar binnen

ron66

help weet echt niemand waar dit vandaan komt >:(

Roadkill (Michiel)

GT is in dit geval een Grand Tour toch? Dan zou het eventueel via de afdekplaat boven op je kofferklep vandaan kunnen komen, kijk ff of je daar geen speling hebt Zo ja is vervangen wel de beste optie, je zal niet de eerste zijn die hem verliest (is mij ook overkomen)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

ron66

Hoi waar het rem licht in zit maar dat zit aan de achterklep vast .
En ja gt het komt via de steil naast het de licht unit

Roadkill (Michiel)

Maar dat is dus een apart deel, die willen ook wel eens loskomen (steuntjes breken dan), daardoor zou dan eventueel dus ook water door kunnen sijpelen, en dat loopt dan langs je lichten.... En een GT is een 165pk turbo versie van de 2.0 16V  dus net ff wat anders dan een Grand Tour (ben ik in het begin ook de mist mee ingegaan :D )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Voor hem is GT de afkorting van Grand Tour, niet eens zo gek bedacht.

ron66

hoi klopt heb ik ook niet van mezelf maar zag het op een ander forum dacht handig

Roadkill (Michiel)

Citaat van: BadEend op 12 januari 2013, 02:07:44
Voor hem is GT de afkorting van Grand Tour, niet eens zo gek bedacht.

Dat hebben de meeste hier in het begin, ik ook ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Harm2

Bij mij ook water in de kofferbak. Via het achterlicht kwam het in de kofferbak terecht, achterlicht goed geplaatst en strak getrokken. Nu blijft nog over lekkage in het midden, precies bij het slot. Daar verdenkt ik nu de overgang tussen kunststof reservewielbak en metaal van, daar komt het tussendoor als je met de tuinslang van onderen sproeit. Opvallend: bij parkeren in de regen blijft het droog, bij rijden wordt het nat, dus het komt van onder.

Vraag: kun je dat zomaar kitten vanuit de kofferbak (even de opbergbak weghalen en je kunt erbij) of moet er echt meer gebeuren, moet het los of zo?
Huidig: Megane II Grandtour Techline
Ex: Megane I Break RXi, Clio S, 5GTS

matthew

#26
Als het echt tussen de naad van bak en chassis komt, is het het beste om de bak compleet te demonteren en alles goed schoon te maken en dan alles opnieuw afkitten en weer monteren.


Ik zou eerst even je waterafvoer in de achterklep controlen, of deze niet verstopt zit.


Als je een trekhaak hebt, dien je eerst te controleren/de ingang van de balken achter de bumper of dat is afgekit.

Onlangs had ik ook een auto gezien waar ze heel profesories de kabelboom voor de trekhaak naar binnen hadden gebracht.
Dat was echt vragen om bakken met water.

mark29

Afdichting van de antenne lekt ook nogal eens op het dak.
Renault embleem op achterkleppen laten ook vaak water door.
Bij achterlichten hangt de bedrading nogal eens naar buiten, dubbel waardoor er water via het schuim naar binen loopt.
Die plastic bak is vaak ook af te kitten als de achterbumper eraf ligt.

Wij doen vaak achterbak dan leeg halen, en dan de auto onder de sproeier zetten. en kijken waar het binnen komt na verloop van tijd.
Of met luchtspuit op alle kiertjes blazen en ondertussen binnen iemand laten voelen waar de lucht vandaan komt.
Ook een aantal keer met gemaakt met megane 3 en dacias, dat er een gaatje in de lak zit tussen carroserie en achterklep zeg maar, daar zitten die kitnaden, waar over heen gespoten is. Vervolgens loopt er water in zo`n miniscuul gaatje.
Lastige problemen. in ieder geval.

Harm2

Update: achterlichten zijn los geweest, rand goed vastgezet, wat kit erbij, dat blijft nu droog. Maar nog steeds lekkage. Nu zijn de rubber doppen (op de stijl tussen achterlichten en de rubberrand van de kofferbak) eruit gehaald en vervolgens gekit en terug gezet en nu lijkt het echt opgelost (hoop ik). Maar ook hier loopt het water dus van boven langs de rand van de kofferklep, dus tussen de rubberrand en de achterlichten door en daar komt het dus via de achterlichten of via die rubber dop naar binnen.
Huidig: Megane II Grandtour Techline
Ex: Megane I Break RXi, Clio S, 5GTS

wickydude

Citaat van: Harm2 op  3 december 2013, 22:25:38
Bij mij ook water in de kofferbak. Via het achterlicht kwam het in de kofferbak terecht, achterlicht goed geplaatst en strak getrokken. Nu blijft nog over lekkage in het midden, precies bij het slot. Daar verdenkt ik nu de overgang tussen kunststof reservewielbak en metaal van, daar komt het tussendoor als je met de tuinslang van onderen sproeit. Opvallend: bij parkeren in de regen blijft het droog, bij rijden wordt het nat, dus het komt van onder.

Vraag: kun je dat zomaar kitten vanuit de kofferbak (even de opbergbak weghalen en je kunt erbij) of moet er echt meer gebeuren, moet het los of zo?

SCHOP! ;)
Harm, is jouw lekkage middenin nu echt opgelost? Of kwam het toch ergens anders vandaan?
Bij mij komt daar ook ergens water naar binnen, ondanks dat ik een rand kit had gelegd bij de verbinding tussen bak en carosserie en de trekhaakopeningen heb dichtgekit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev