Advertenties


EGR afdopset, ziet dat er zo uit?

Gestart door Djurre1980, 1 december 2012, 17:40:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Djurre1980

#15
Ik heb dat egr afdopsetje van Renault eens wat beter bekeken, maar dat dopje past door het ronde gat van het afdekplaatje?
Dat is niet echt logisch???
Dat afdekplaatje zou het dopje op zijn plaats moeten houden zou je zeggen?

Rohald

Als je eigenlijk je pakketje bekijkt, zou ik denken dat je hier niets aan heb.
Het eerste onderdeel (plaatje) moet je juist vervangen door een dicht plaatje. Het tweede en derde onderdeel (dop en klem) snap ik niet.
Het had logisch geweest als dat dopje in je EGR-klep zou komen en hem daardoor afdopt. Maar hij is veels te klein.
Heb de EGR-klep van binnen bekeken, maar daar valt hij in weg. Hij loop van binnen niet taps af.

Dus echt geen idee wat je met deze onderdelen moet doen om hem af te doppen :huh:
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Djurre1980

#17
Haha ik weet het ook niet meer, laat wel dicht plaatje maken, 2mm RVS.
Heb jij nog pakkingen tussen je plaatje gedaan trouwens?

Rohald

Denk dat je een te klein dopje gehad hebt.
Hier heb je namelijk ook andere maten.

Nee, ik heb het plaatje er gewoon tussen gedaan. Ik kwam er wel heel moeilijk bij, dus het is wel aan te raden om eerst goed te voelen hoe alles vast zit en alles goed vasthouden en vooral niet laten vallen :D
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Jacques

Als dat dopje geen rand heeft zou ik het niet gebruiken. Als het in je motor komt is alles stuk. Neem gewoon een stripje.  Zelf een stukje van een blik (cola oid) is al genoeg. Is 5 minuten werk om te maken. Even een pakking tussen stripje en spruitstuk tegen de valse lucht. Succes overigens met je IDE.

Roadkill (Michiel)

Stukje blik is dan weer af te raden, heb ik de gevolgschade als eens van gezien..... (werd dus zo de motor ingezogen...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Djurre1980

#21
Ik heb bij een metaalboertje (H. Metaal in Amersfoort) twee stuks RVS plaatjes 2mm laten maken.
Eentje gaat er dus tussen gemaakt worden, de ander heb ik dan als reserve.
Het zogenaamde RVS afdeksetje wat ik van Renault heb gekregen (afdekplaatje + dat te kleine rvs dopje) gaat terug naar Renault.
De metalen klem die ook in het Renault afdeksetje zat hou ik wel, omdat die nog wel eens kapot willen gaan.




Rohald

 !-! snel ertussen zetten en weer en probleem minder ;)
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Jacques

Snel ertussen zetten anders vervuilt je IDE.

Djurre1980

#24
Inderdaad  8)

Het RVS afdekplaatje wat H. Metaal voor me gemaakt heeft gaat er direct tussen, voordat ik met de Megane ga rijden.
Ook wordt er een Oil Catch Can geplaatst om het injectiesysteem schoon te houden.



Rohald

Hier nog wat tips voor een IDE motor. Waaronder:
CiteerConclusie een mogelijke  oplossing voor het IDE gezeik is :
A. Haal je kunstof motor beschermkap weg 4 boutjes M10
Egr afdoppen met een blinde metalen plaatje (heel simpel klusje EGR zit met 2 bouten vast op je blok , deze loshalen dan valt het bestaande  pakkings plaatje ertussen uit deze is 0.2 mm dik. Er is ruimte genoeg voor een dikkere pakking verders hoeft NIKS los dus ook de buis van uitlaat naar EGR klep laten zitten .
Deze vervangen door een blinde plaat 1mm (zonder gat erin dus)  zo kan de stekker er gewoon op blijven zitten en werkt de EGR gewoon alleen komen die vuile uitlaatgassen er niet meer in. De computer geeft geen foutmelding. Je kunt ook de stekker eraf laten geeft ook geen storing maar je weet niet of de EGR klep is blijven hangen door smerigheid oftewel misschien in het ergste geval  wel open staat.

B. Tank V power het kost iets meer maar het houd je verstuivers schoon . Nieuwe verstuivers erin laten zetten  kosten 1100 euro.

C. Koop een busje forte intake cleaner en spuit elke maand   met pufjes een keer of 10 in je inlaat.
Je haalt de beschermkap weg 4 boutjes M10 en trekt eerst de slang van het stationaire stappenmotortje los en dan schroef je de klem los van  de dikke slang op je inlaat. Start de motor en met de hand (waar je gaskabel zit) geeft je iets gas 2000 toeren en je spuit met tussenpoze pufjes in je inlaat. Hij gaat ff inhouden
maar loopt daarna gewoon door . Ook in het gat bij je stappenmotortje met pufjes spuiten. Dit is voor de aanslag op je inlaatkleppen weg te krijgen aangezien daar nooit benzine langskomt ivm de Direct inspuiting . Vervuilde kleppen sluiten niet goed , je auto gaat zeer slecht lopen, stoten , horten
slecht stationair lopen en uiteindelijk afslaan.

D:Stationair Stappenmotortje loshalen ivm onregelmatig stationair lopen (heel simpel klusje)eerst stekkertje eraf halen daarna de 2 boutjes M10 loshalen.
Spuit deze in met forte intake cleaner en laat deze ff inwerken om daarna met schudden weer leeg te halen herhaal zonodig nog eens de behandeling.
Haal motortje NIET uitelkaar .

E.Ververs je olie en olie filter elke drie maanden en doe er hoogwaardige olie in .
Wat kwikfit en andere garages erin kieperen is de normale standaard olie .

F.Let op de bougies die erin zitten zijn speciale bougies deze hebben een langere schacht dan de normale bougies .
Champion RECPYC   kosten bij renault dealer 8,30 euro per stuk .

G. Trek de auto af en toe los bij een geheel opgewarmde motor uiteraard.
Daar is tie voor gemaakt en niet voor oma`s , dus gewoon af en toe tot het rode gebied in de toeren rijden.
Zo brand de motor schoon.

Je kunt ook een motor flush behandeling laten geven bij een garage

Zo houd je de motor in conditie en draait deze goed .

Mocht de motor  al zo vervuild zijn geraakt door de EGR klep dan is eigenlijk de enige remedie kop eraf en deze goed schoonmaken vooral kleppen en klepstelen. EGR klep werkt /gaat open  bij volledig opgewarmde motor vanaf 1700 tot 3000 toeren . Eronder en erboven is deze dicht. behalve als de boel zodanig vervuild is dan werkt de klep niet meer goed en blijft in het ergste geval open staan. Ook vlammen met  de auto helpt dan niet meer want stukjes kool die loskomen van het vlammen gaan weer tussen je kleppen zitten etc .
B is een hele mooie. Het kost wel wat meer, maar bij mij is hij hierdoor wel zuiniger geworden.  !-!
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Djurre1980

#26
Dit zijn inderdaad gouden tips Rohald, ik had ze al gelezen, maar bedankt dat je ze even hier gepost hebt, altijd handig om na te lezen.

Ik heb geen V-power in de buurt maar wel BP Ultimate 98, dat zal wel net zo goed zijn.
Verder ben ik voornemens af en toe een flesje Forte Fuel system cleaner erin te gooien.
In combinatie met de aanpassingen zou de Megane dan goed moeten rijden.
Heb jij verder nog problemen met je IDE motor?


Djurre1980

Ik heb vandaag de Megane Coupe opgehaald jongens:





















Zoals jullie zien is het nog een mooi karretje.
Moeten nog wat kleine zaken opgelost worden met de verkoper.
Mijn spiegelbediening doet het bijvoorbeeld niet, en ik zag vandaag dat de buitentemperatuuraanduiding in het display ook weg is (geeft helemaal niets aan)
Heeft dit met elkaar te maken?
Verder paar nieuwe ruitenwissertjes erop.
Voor de rest mankeert er eigenlijk niets aan, so far so good  8)

Dante

Temperatuurmeter zit in de bijrijdersbuitenspiegel. Dat kleine bolletje aan de onderkant ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Djurre1980

Aaah helder.

Maar als daar een defect in zit klopt het dan dat hij helemaal geen temperatuur meer aangeeft?
Dus geen verkeerde waarde, of streepje ofzo, maar helemaal niets?
Zie de laatste foto van het dashboard.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev