Advertenties


EGR afdopset, ziet dat er zo uit?

Gestart door Djurre1980, 1 december 2012, 17:40:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Djurre1980

Ik heb bij de Renault dealer een EGR modificatiesetje gekocht om mijn EGR klep af te kunnen sluiten en dus buitenspel te kunnen zetten.

Nu hebben ze me de volgende onderdelen meegegeven, die gezamelijk vallen onder nummer: 8201141296
Is dit het setje wat ik moet hebben, ik heb geen idee???

EDIT: inmiddels weet ik bijna zeker dat dit niet is wat ik nodig heb, wat ik wel nodig heb moet er ongeveer zo uitzien:



Weet iemand wat de partnummer is van deze set zodat ik dat bij Renault kan bestellen?

Dit heb ik nu van ze gekregen:






Rohald

Ik heb mijn EGR-klep ook afgesloten, maar op een hele simpele manier. Heb namelijk bij een doe het zelf zaak een beugel gekocht waarvan 1 kant dezelfde maat heeft als de klep zelf. Hier 2 gaatjes ingeboord (voor de moeren). Dan krijg je eigenlijk zo'n zelfde plaatje als 77 00 112 362, maar dan zonder gat in het midden.
Dan schroef je de EGR-klep los en doe je het plaatje ertussen en weer vastschroeven. Meer is het niet. Gewoonweg een simpel plaatje ertussen schroeven.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Djurre1980

#2
Hey Rohald,

Dat klinkt als een supergoede oplossing.
Heb je een plaatje misshien van de beugel die je gekocht hebt?
Dan weet ik wat ik moet zoeken bij de bouwmarkt.

Moet je overigens nou op 1 of 2 plekken van die afsluitplaatjes plaatsen?

Groetjes!

Rohald

Ik heb er geen plaatje van (hij zit er al tussen).
Ik kan je wel de afmeting doorgeven. Want ik heb nog ergens een oude EGR-klep liggen.

Laat het je morgen weten.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Djurre1980

Super bedankt.

Ik dacht misschien kan je in google een plaatje van het betreffende onderdeel vinden wat je bij de bouwmarkt gekocht hebt, dan weet ik wat ik moet halen  _o_

Rohald

Je kan natuurlijk ook gewoon plaatje 77 00 112 362 meenemen voor de juiste maat :D

Ik had een beugel met een U-profiel om een balk in te leggen. U-profiel eraf gehaald en 1 gaatje moeten boren.
Let er dus wel goed op dat je geen gaatjes rong het midden hebt zitten. Dan valt het nog gelijk met het gat in de EGR-klep en heeft het geen werking.

Succes !-!
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Djurre1980

#6
Het rare is alleen dat die EGR afdekplaatjes die ik op internet allemaal tegenkom deze vorm hebben:



Ik denk dat plaatje 77 00 112 362 de verkeerde vorm heeft om als mal te gebruiken helaas :(
Maar misschien kan jij dat morgen ff op die oude EGR checken voor me.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Rohald

Ik had echt het formaat van 77 00 112 362. De 2 gaten zitten schuin tegenover elkaar. De 77 00 112 362 is degene die je moet vervangen. Maar dan in een dichte versie. Als ik op google zoek naar EGR-klep kom ik ook niet die tegen die er bij ons inzit.

Maar ik zal morgen de foto plaatsen van de EGR-klep die ik heb.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Djurre1980

Oke super bedankt man!

Ik heb trouwens ff wat foto's van je Megane bekeken, geweldige wagen heb je ervan gemaakt.
Die lederen bekleding in die kleurstelling, prachtig!!!!!!

Rohald

Dit is de EGR-klep:

Zoals te zien is moet je dus een plaatje ter grote van het onderste gedeelte hebben.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

fitz

Dat setje van de dealer zou toch moeten passen, afgaande op het plaatje van de egr-klep? Of hoort dat ronde dopje niet in het middelste gat van dat plaatje?

Djurre1980

#11
Daar lijkt het wel op ja Fitz, misschien was het dan toch een EGR afdopset wat Renault me heeft gegeven....

Maar omdat e.e.a niet overeenkwam met plaatjes van andere EGR afdopsetjes op internet dacht ik dat ze het verkeerde hadden gegeven haha

Bedankt voor de info mannen, stel ik op prijs!!!


Roadkill (Michiel)

Misschien zijn die andere plaatjes van een diesel....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Djurre1980

Daar zou jij heel goed gelijk in kunnen hebben Michiel, want men dopt bijna nooit een EGR af van een benzineauto, meestal van een diesel.

Jacques

Citaat van: Djurre1980 op  4 december 2012, 10:29:31
...., want men dopt bijna nooit een EGR af van een benzineauto, meestal van een diesel.
Maar ik kan je wel vertellen dat ook een inlaatspruitstuk van een benzine motor helemaal vol met kool kan zitten t.g.v. een EGR klep. Ik heb zelf een F7R gerevideerd met 212000km waar een EGR klep op zat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev