Advertenties


Niet meer willen starten!!Renault 1.4 16V RXE bj 1999

Gestart door honk1968, 1 december 2012, 15:53:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

honk1968

Van de 1 op de andere dag start hij niet meer,dus wat de kenners zeggen  :),BDP sensor vervangen!Gedaan,daarna dacht ik dat mn alarm ermee te maken had maar die heb ik ook laten " afkoppelen".Dacht even :"probleem opgelost,hij start gewoon weer vlekkeloos!Ik weer starten maar nu vonkt ie gewoon niet meer!!!Hij start dus wel,startmotor draait rond,bobine is het ook niet.Dus mensen weten jullie wat het dan wel kan zijn? :?

mab

Vonkt niet meer maar bobine is goed ? Bougies of kabels ?
Even een bougie op motorblok leggen, dan starten en zien offie vonkt.
Of brandstofgebrek ?

honk1968

Je hebt gelijk,ik beschrijf t verkeerd 8)7,ik heb 4 bobines,dus geen kabels,maar geen van de bougies vonken volgens de monteur die er nu aan werkt,en brandstof zit er genoeg in.Ik geef t ook maar door via hem dus vandaar mijn verkeerde beschrijving,sorry.Maar ........hij doet t nog steeds niet ,dit bovenstaande is al getest.

mab

#3
Komt er ook genoeg brandstof in de cilinders ? Brandstofrelais ? Startonderbreker ? Ergens een draadbreuk ? Hoofdzekering ? ECU ?
En als de bougies niet vonken hoe zit het dan met de bobines ?

honk1968

Startonderbreker is er al vanaf gehaald,dus dat is t niet.Ik kom zsm met meer en duidelijkere info maar krijg nu geen contact met die monteur,in ieder geval hartstikke bedankt voor de snelle info!!!Ik ga weer even verder kijken,u hoort zo snel mogelijk van mij hoe ver ik ben met dit probleem.

honk1968

Ik laat hem nu maar uitlezen,informatie volgt zsm,hopen dat dat wat oplevert,ik word er een beetje moedeloos van

matthew

Bobine's dienen aangestuurd te worden door de rekeneenheid,als dat niet gebeurd heb je ook geen vonk.

Wat dus kan zijn is dat je rekeneenheid defect is.

honk1968

Weer een stap verder:zeer waarschijnlijk de transponder in de sleutel als ik goed geluisterd heb naar de monteur.Hij wordt as donderdag gemaakt.Hij gaat  waarschijnlijk gereset worden,er was dus iets met de startonderbreker die ingebouwd zit in de motor,dus..tot na donderdag dan hoop ik het (goede) nieuws te kunnen vertellen dat mn karretje weer loopt,voor zo ver bedankt voor al jullie adviezen en uitleg,weer wat geleerd,thanks!!!! !-!

J to the H (Jeroen)


honk1968

Ik ben geen techneut,en moet dit verhaal dus van horen zeggen zo goed mogelijk hier verwoorden en het is al zo verwarrend maar goed...blijven lachen l-.Er zat een alarm op deze wagen met startonderbreker,en deze hebben ze dus afgesloten.Zij dachten nu gaat ie wel starten,nee dus!!Ik hoorde in de tussen tijd dat er een startonderbreker standaard op(in ) de motor zit vanuit de fabriek.En hoorde van de ANWB dat de oorzaak te vinden is in de sleutel,want daar zit een zgn.transponder die die startonderbreker dus aanstuurt/opheft.In de tussen tijd hadden ze al de BDP sensor vernieuwd want dat was de oorzaak dachten ze...!Dus nu zijn we/ze zo ver dat de sleutel en/of startonderbreker gereset wordt,ik ben heeeeeeeeeeeeeel benieuwd hahaha!!!!!! 8)7Wat een verhaal...zodra ik de afloop weet laat ik natuurlijk nog even horen hoe t nou zat,voor de geinteresseerden uiteraard,groeten en fijne avond.

vincent

als je sleutel kapot zou zijn kun je toch een noodcode opvragen bij de renault dealer daar start hij altyd op wel even vragen hoe je hem in moet voeren dat stelt niets voor maar je moet het wel even weten heb ik ook gedaan met de twingo vd buren

J to the H (Jeroen)

Ik heb ook wel eens lopen vloeken met mijn vorige megane 1 phase 1 (1.6 8v lpg)
Als ik de sleutel in het contact liet zitten en later wilde starten, draaide de startmotor prima rond, maar sloeg niet aan.
Ik moest dan de sleutel uit het contact halen, naar boven richten, op slot en van slot af, en daarna starten.

vincent

klop maar das enkel bij fase1 en fase 2 heeft daar geen last van

Karin

Moet je niet te hard zeggen Vincent. Ik heb een fase twee met combi alarm/startblokkering. Als ik die er vanaf haal en een tijdje wacht met het contact aanzetten dan zit toch echt de startblokkering er weer op.

vincent

ok dan trek ik me woorden terug mijn vorige cabrio een fase 2 kon ikm dagen laten staan met de sleutel erin en omdraaien en hij liep nu heb ik een fase 1 cabrio maar ik geloof na 10min oid opslot en openen met de ab anders start hij echt niet

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev