Advertenties


Hoeveel carteraansluitingen heeft de 2.0 16v IDE? Zie laatste vraag

Gestart door Djurre1980, 28 november 2012, 22:47:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Djurre1980

Ik ga een Oil Catch Tank laten installeren in een Megane Coupe uit 2001 met de 2.0 16v IDE.
Weet iemand welke diameter nippel ik moet bestellen, 9mm of 15mm????
Volgens mij is dat de diameter van de carterslang die op de nipple gaat, geloof ik??
Het gaat om deze Oil Catch Tank: http://www.fullcartuning.nl/35424/D1-Spec-Oil-Catch-Tank-480CC.html



Ze hebben die Oil Catch Tanks ook met een filter: http://www.fullcartuning.com/46609/D1-Spec-Oil-Catch-Tank-480CC-+-Filter.html
Heeft dat nog toegevoegde waarde?



Is er ergens een handleiding beschikbaar hoe zo'n Oil Catch Tank geinstalleerd moet worden op een 2.0 16V IDE?

Hoop op wat hulp.

Bedankt alvast  :afro:  _o_

-Jo-

waarom zou je dit willen installeren ? Het is totaal nutteloos, overbodig en zorgt enkel voor meer gewicht.

Djurre1980

#2
Het gaat om de 2.0 16V IDE motor he  8)

Om die motor lekker te laten lopen krijg ik overal het advies: EGR afdoppen, carterdamp opvangen in Oil Catch Tank.
Ik neem aan dat dit niet zomaar ergens vandaan komt, en met die twee aanpassingen worden bij deze motor goede resultaten behaald.
Ik volg die dus graag op.
Maar normaal gesproken kan ik me voorstellen dat het plaatsen van een oil catcher niet noodzakelijk is, maar zoals je misschien weet raakt de IDE motor
zeer snel vervuild. (ontwerpfout)

Vandaar dus..



-Jo-

bij elke doorsnee auto gaat de carter ontluchting het luchtfilterhuis in ;)

Roadkill (Michiel)

Daarom is een oilcatch juist wel fijn, motor loopt echt beter op schone lucht.... ;)  Heb er bij verschillende auto's ook meegreden, kan niet zeggen dat je het merkt qua prestaties, maar het inlaat traject vervuilt iif een stuk minder (en het heeft me toch ook al een keer een auto door de apk gered, zonder net te hoge uitstoot,met net onder de max waarde)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Renegade (Mark)

De diameter zal inderdaad de diameter van de aansluitingen zijn. Aansluiten is een kwestie van de carterontluchting op je inlaat loshalen, deze slang op de ingang van je tank en van de uitgang van je tank een slang weer terug richting je inlaat.

En ik zou als je er persee eentje wilt kiezen voor die zonder filter, dan houd je een gesloten systeem. Met filter worden er helemaal geen carterdampen meer afgezogen en kun je net zo goed een slangetje richting asfalt aansluiten !

Djurre1980

Hey Mark,

Aansluiten is dus duidelijk.
Wat betreft het monteren van de Oil Catch Tank in het motorcompartiment, moet ik daar nog ergens rekening mee houden?
Wat is een goede plek om die tank te monteren?

Ik heb wel eens gelezen dat hij laag moet zitten, klopt dit of maakt dat niet uit?


Roadkill (Michiel)

Hmm ik had enkel dus geen reour naar me inlaat, dus moest wel met een filtertje werken, en dan ff eens in het jaar tankje legen, maar dan ben je iig wel van die olie meuk af in je inlaattraject.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

-Jo-

als er olie uit je carter ventilatie spuit moet je in andere dingen investeren als deze onzintanks, want dan zit er iets goed fout.  :x

Djurre1980

#9
Weet 1 van jullie toevallig of een Megane Coupe 2001 met de 2.0 16v IDE 1 of 2 carteraansluitingen heeft?

De 1 of 2 langen moeten op de Oil Catch Tank aangesloten worden......

Dan weet ik of ik een oil catch tank met ontluchting moet kopen ja of nee.


Roadkill (Michiel)

#11
Citaat van: -Jo- op 29 november 2012, 16:04:40
als er olie uit je carter ventilatie spuit moet je in andere dingen investeren als deze onzintanks, want dan zit er iets goed fout.  :x

Spoot er niet uit hoor, zat na een jaar net een bodempje in, maar die zooi moet dan wel weer extra verbrand worden, en je wilt toch het liefst zo schoon mogelijke lucht bij je verbranding hebben... (btw ik had ze er ook opzitten zodat ik geen extra aansluitingen in de nieuwe rvs buizen hoefden te maken ;)  )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev