Advertenties


BDP sensor ???

Gestart door PassieWaterm, 27 november 2012, 10:23:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PassieWaterm

Hallo,

Las net een oud topic over de BDP sensor waar net niet mijn vraag door beantwoord is.

Mijn Megane 1 1.6 16V uit 2001 heeft AF EN TOE startproblemen (soms 2/3 dagen achter elkaar, dan dagen/weken geen problemen). Ik kan niet zeggen bij koud of warm weer, vochtig of droog weer maar wel altijd bij de "eerste start van die dag".... eenmaal gestart, doet hij het de hele dag normaal.
Hij wil dan wel aanslaan, doet hij op een gegeven moment ook maar gaat dan boven de 2000 RPM stationair draaien. Wil ik wegrijden slaat hij meteen af. Dit doe ik dan twee of drie keer en dan kan ik wegrijden. "Dieselt" dan wel na...maar ja....dan is er natuurlijk ook veel benzine te verwerken.

Misschien toeval en overbodig, maar deze problemen ontstonden direct de dag na grote beurt en vervangen distributieriem.
Kan dit de BDP sensor zijn ????

Ik dacht zelf eerst dat het misschien verschil in benzine was (soms NL en soms DE benzine), maar dan zou hij het elke keer bij starten moeten hebben toch ?

BadEend

Als het de BDP sensor zou zijn zou hij helemaal niet starten.
Denk eerder de temperatuursensor.
Laat de waardes van de sensoren eens uitlezen.

PassieWaterm

zou kunnen.
maar kan het nog de oorzaak zijn als de eerste verschijnselen begonnen toen het 25 graden buiten was ? dat was namelijk in de dagen dat ik die grote beurt liet doen. toen weken niets en toen weer bij buitentemp van ongeveer 12 graden......

Jeremy

Als het de Bdp sensor is kan het heel goed dat hij gewoon start... Heb het zelf ook gehad en hij startte meestal ook gewoon

BadEend

Laat de waardes van koelvloeistoftemperatuur sensor eens uitlezen.
En controleer of je stappenmotor nog goed werkt.

Roadkill (Michiel)

Ben het helemaal met Jeremy eens, schoonmaken kan vaak ook nog wel eens helpen, als ie dan daarna wel weer gewoon start zou ik die eens vervangen, zijn het werk en de kosten nu niet echt.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

vincent

als je je bdp sensor vervangt neem er gelijk een stekkertje bij die was bij mijn vorige auto de boosdoener starte ook soms niet dan zat ik even aan de stekker en weer starten kon weken goed gaan of 2x per dag even aan stekker zitten stekker en bdp sensor vervangen en nooit meer gezeur gehad ik had een automaat en die sensor en stekker samen waren wel duur meen 120e bij de dealer maar steeds niet starten is veel erger suc6 (ik had een 1,6 16v automaat toen')

Dante

Die stekker zit standaard bij de nieuwe ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

vincent

bij de dealer moest ik hem los erbij kopen die stekker was ff uit me hooft 60e heb ik het wel over een automaat bdp sensor deze is anders dan een handbak

Roadkill (Michiel)

stekkertje zat er bij mij ook niet bij, bdp sensor was 60 en de stekker nog eens een kleine 40 zo uit mijn hoofd.. Dat was voor de Kangoo met 1,4 8V btw
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

vincent

was idd schandalig duur voor een stekker met 2 kleine losse draadje

RobScénic

Dan ben je schandalig afgezet door de dealer, ik heb destijds voor mijn Coupe automaat een nieuwe BDP-sensor LATEN monteren door mijn dealer, en betaalde iets van 50 euro incl. stekker, sensor en montage....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Rohald

Het is inderdaad voor minder te doen. Heb hem laatst ook vervangen en ik heb het bonnetje nog: € 47,55 (inclusief clubkorting !-!) met stekker bij Brezan.
Vervangen is opzich wel zelf te doen, mocht je er gemakkelijk bij kunnen.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Dante

De dealer loopt binnen met dikke marges op dit soort "vervangbare" onderdelen. Ik heb de mijne (Zie projecttopic) bij D'Uston & Allard hier in Den Haag gehaald voor 35,- incl. stekkertje. Hier zat wel een kleine korting overheen voor m'n monteur.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

BadEend

#14
Onderdelenprijzen bij de dealer zijn soms 2 of meer keer zo hoog als bij een automaterialenzaak/internet.
Tip: vraag om korting als je naar een automaterialenzaak gaat, meestal hebben ze wel een redelijke marge namelijk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev