Advertenties


geluid koude motor

Gestart door fitz, 22 november 2012, 19:53:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

fitz

5w40.... hogere viscositeit betekent nog dikker en dat lijkt me niet de bedoeling

Renegade (Mark)

Klopt ! Had het even door elkaar gehaald. Olie die koud dunner is dan de 5w is er volgens mij ook niet toch ?

fitz

0w is er ook wel, maar lijkt mij niet aan te bevelen, aangezien er koud meer speling op alles zit.

Renegade (Mark)

Alweer iets bijgeleerd :) en inderdaad, ik denk dat de olie dan op plaatsen gaat zitten die niet wenselijk zijn. Misschien is het een optie om de oliedruk te meten om erachter te komen of het de pomp is ? Lijkt me minder werk dan de pomp vervangen.

fitz

Misschien de oliedrukschakelaar verwijderen en tijdelijk vervangen door een manometer? Maar ja, dan moet je wel een metertje hebben en de aansluiting moet maar net in het gat passen (schroefdraad).

Renegade (Mark)

Of een oude drukschakelaar scoren op de sloop en hiermee een tijdelijke aansluiting beunen voor de manometer.

fitz

#21
Dan moet je dus de schakelaar mollen en een verbinding zien te fabriceren met de manometer. Mij lijkt het simpeler om de schroefdraadmaat te weten te komen en van daaruit verder te gaan. Als ik weet wat de aansluiting precies is, kan ik zo wat in elkaar beunen op het werk.
Op zich is het nog simpeler om zoiets aan te schaffen voor een paar tientjes. http://www.ebay.nl/itm/NEW-OIL-PRESSURE-GAUGE-PETROL-ENGINE-AUTOMOTIVE-KIT-SET-13-PCS-CAR-GAS-ENGINE-/271042376073?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f1b627189
Of deze (is incl verzendkosten wat goedkoper) http://www.gereedschapbestellen.nl/auto-accessoires-gereedschap/gereedschap/diagnostiek/tester-oliedruk-universeel-luxe-uitvoering

BadEend

Kan je de oliedruk niet gewoon uitlezen via OBD?
Ik denk eerlijk gezegd dat het probleem daar niet mee te maken heeft vanwege het soort geluid.
Plaats je probleem eens op www.problemcar.nl, daar zitten meerdere monteurs, misschien herkennen die het.

fitz

Naar mijn weten niet uit te lezen met OBD, omdat er slechts een oliedrukschakelaartje inzit tbv het olielampje op het dashboard. En misschien moet ik het idd daar posten.

fitz

Probleem geplaatst op problemcar, daar zitten monteurs, maar hier ook en die heb ik nog geen antwoord zien geven.

BadEend

Van afstand is iets altijd moeilijker te beoordelen.
Een terzake kundig monteur zal het geluid wel herkennen of kunnen traceren als hij er bij staat.

fitz

Ik heb een monteur laten luisteren en die kon het niet zo snel aanwijzen. Het geluid duurt ook niet zo heel lang. Daar wordt het wat lastiger van.

nielsjoh

Ik heb bij koude motor (2.0 8v) ook altijd zo'n bijgeluidje, monteur zegt dat het geen kwaad kan.
Ik rijd al een dik jaar 30.000km rond met dit geluidje de eerste 2 tot 3 minuten na de start.
Zag laatst een Renault Laguna met dezelfde motor en het zelfde bouwjaar, ook die miek dat geluid bij een koude motor.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

cabrio1

treklager van de koppeling?

fitz

Het geluid lijkt het hardste te horen zijn rechts achter onder de motor. De koppeling zit aan de andere kant. Maar ik heb in eerste instantie idd wel aan het druklager gedacht.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev