Advertenties

Megane II voor + achterbumper spoiler

Gestart door Nicklas, 19 november 2012, 00:06:02

Vorige topic - Volgende topic

Nicklas

Goedendag mede Megane II Rijders,

Zo juist kwam ik op marktplaats een voor en achter bumper spoiler tegen het ziet er wel leuk uit. Graag uw oordeel.

Mijn eigen mening is dat het geheel er leuk uitziet en de auto een flink stuk lager oogt. Daarnaast ziet het er voor mijn idee te robuust uit wat ik niet bij de megane vind passen. (neem nou de RS die is silk en tight)

:afro: :afro:

Op de site van Morette kom ik toevallig het zelfde setje tegen onder een megane II.

Site naar de foto's

Mvg,
Nicklas
Megane II 2002 - Blauw metalic - 3 deurs - trekhaak

gielguner

De achter lip is leuk echter de voorste is iets minder doordat er in het midden een raar driehoekje is vindt ik.
zijn dit echter bumpers of een lipje?
Bij een lip moet je echter weer plakken en heb je soms wel een kleurverschil als je auto al enkele jaren oud is..
mvg giel

Tedo

Het zijn overduidelijk van die aan/over plak spoilers en skirts. En misschien net wat te extreem om mooi te zijn (in mijn ogen dan). Beter een compleet andere bumper monteren dan.

Hier iets dergelijks, maar dan wat strakker.

Of deze en deze

Nicklas

Het gaat inderdaad om een aanbreng spoiler lip of hoe je het ook wilt noemen. Je moet een beetje fatsoenlijke spuiter vinden die je eigenbumpers eerst goed poleist zodat het kleur verschil minimaal is. Het gaat hier ook meer om het kosten aspect.

Een diffuser zoals het met een sjiek woord heet, kost meestal rond de 100 €. Spuiten en poesten/poleisten ook nog eens 75 tot 100 € Ben je voor relatief weinig geld al goed bezig.

Zelf vind ik dat een strakke lijn in de auto mooier staat. Bijvoorbeeld de RS bumpers welke lastig te krijgen zijn.

Van carzone bestaat er een set, van polyester flex ofzo een materiaal wat minder goed is dan origineel of ABS bumpers. Maar goed daar is de prijs ook naar, voor een kleine 300 € bezit je al een RS (look) bumper ex gril en mistlampen.

Roadkill (Michiel)

Wel ff een kleine kant tekening, de auto lijken niet alleen lager, deze zijn ook lager! (kijk maar eens naar de wielen, het gat tussen wiele en wielkast is behoorlijk kleiner dan standaard, deze set gaat er waarschijnlijk dan ook niet uit zien bij een MegII op standaard Hummer hoogte..)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nicklas

Ja na twee keer kijken kom ik er ook achter. Nu moe tik zeggen dat iemand die andere bumpers neemt of wat aan de body verandert meestal ook de veertjes laat zakken. Zo niet dan is het geen gezicht.

Paul-Meg2 heeft deze diffusers onder zijn megane 2 zitten. Foto's zijn te zien in de wall of face op pagina 3 Of klik hier

Rens

Ikzelf heb deze lip erop:

Helaas ben ik in het bos achter een klein stronkje blijven haken bij achteruit rijden, en heb ik hem stuk getrokken.
Bij de dealer koste dit model rond de €360 zonder spuiten. Dus wil je hem nieuw kopen dan denk ik dat je beter voor een RS bumper oid. kunt gaan.
Maar 2e hands is het zeker een aanrader, vind het de mooiste lip die er is, en nog eens OEM ook, dat is helemaal mooi.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Nicklas

Dat is zeker een mooie lip Rens!

Als je de (grijze) bumper delen ook zwart laat spuiten is het een mooi geheel. Zelf heb ik de metallic blauw versie van de Megane II uit 2002, ben een locale spuiter opgevraagd wat het me kost om deze delen te spuiten (voor +achter) kost me een nette 200€ incl het poetsen van de auto (niet polijsten enkel op poetsen) Dus mooie deal 8)

Het is vaak lastig om een keuze te maken omdat mijn auto nog op originele hoogte staat, dan is een lip met 15 inch velgen niet echt mooi. :afro:

Tedo

Is dit niet zo'n OEM spoilerlip als hierboven?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev