Advertenties


1e post: Ratelend geluid bij gelijke snelheid

Gestart door Sebastiaan, 18 november 2012, 18:37:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan

Hallo,

Sinds begin deze week heb ik een 2e hands Megane coupe (bj 2000) gekocht, waar ik nu tijdens het rijden een ratelend geluid hoor.

Wanneer ik een constante snelheid rij, bijvoorbeeld 50km, hoor ik rechtsvoor een ratelend geluid. Zodra ik het gas los laat, is het geluid direct weg. Wanneer ik weer gas geef komt het geluid na ongeveer 6/7 seconden weer terug. Het is een constant geluid, wat niet harder of zachter wordt zodra ik harder rij. Wanneer ik 80km rij, hoor ik het geluid vrijwel niet aangezien ik dan het bandengeluid etc. hoor.

Misschien nog wat aanknopingspunten:
- Zodra de motor echt koud is hoor ik het niet. Het begint zodra de auto wat warmer begint te worden;
- Het geluid is er alleen wanneer er een constante snelheid aangehouden wordt. Als de auto stationair draait hoor je het niets;
- Er is geen snelheidsverlies.

Het geluid moet dus ergens uit de aandrijflijn vandaan komen aangezien het direct weg is zodra het gas losgelaten wordt en de druk dus weg valt.

Wie o wie heeft er een idee / richting waar ik het moet gaan zoeken?

BadEend

Je hebt in het verkeerde forum gepost, je moet posten in het Megane 1 forum.

Sebastiaan

Excuus en bedankt voor het verplaatsen.

Heb jij wellicht ook een idee wat het zou kunnen zijn?

BadEend


J to the H (Jeroen)

Ik zou het zoeken in de aandrijving.
Misschien je aandrijfas.
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat bij de megane 1 de rubberhoes wat om de aandrijfas zit achter je voorwielen losraakt.
Dan loopt het vet eruit en droogt het uit.
Gooi je auto eens op de krik, en kijk even of alles nog schoon is achter je wielen.
Succes.

Sebastiaan

De garage geeft aan dat het getik van het koolstoffilter afkomstig is. Dit schijnt wel vaker het geval te zijn bij wat oudere auto's.

De aandrijfas en het rubber waren nog goed.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev