Advertenties

Megane airbag lampje en service lampje

Gestart door Duncans, 18 november 2012, 15:40:27

Vorige topic - Volgende topic

Duncans

Dag iedereen,

Gisteren heb ik een tweedehands Renault Megane aangeschaft uit 2004. Het is een erg mooie auto, in goede staat, met 199000 op de teller (Diesel). Vanochtend toen ik uitparkeerde brandde het airbag en service lampje op het dashboard. Ik heb toen wat op internet gezocht en bij veel vergelijkbare klachten was er een draadje los onder de bestuurder en/of passagiers stoel los. Dit is bij mij niet het geval. Toen ik vanmiddag weer op de snelweg reed wilde ik mijn cruise control aanzetten.

Deze werkte ook niet meer. Mijn klachten zijn dus: het branden van de airbag en service lampjes en het niet werken van de cruise control. Weet iemand hoe dit komt of heeft iemand hier al eerder last van gehad en weet je wat het is, dan hoor ik dat graag. Een dealerbezoek kost namelijk weer een flinke duit.

Met vriendelijke groet,

Duncans

Felix

mark

Het wil ook wel eens voorkomen dat die stekker onder de stoelen doorbrand/verrot dus misschien dat iets aan de stekker frommelen wil helpen. Ik zou die stekker onder de stoelen is ff goed bekijken  !-!

Duncans

Nee heb de zekeringen niet nagekeken, waar kan ik deze vinden?

Ik heb wel onder de passagiersstoel gekeken, maar niks kunnen vinden. Zal de cruise control niet moeten werken als alleen de airbag het probleem is?

Jeremy

Zoek even op het forum naar klachten over de sleepring.
Heb daar weleens wat over gelezen op het forum en als die ring versleten is komen deze klachten naar boven.

mark

Roadkill (Michiel)

Sleepring op zeker, zal ook wel een ligt schurend geluid maken met draaien aan je stuur denk ik, ik heb precies hetzelfde... (nieuwe sleepring ex montage komt op iets van 270 euro ex geloof ik...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Duncans

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 19 november 2012, 15:37:15
Sleepring op zeker, zal ook wel een ligt schurend geluid maken met draaien aan je stuur denk ik, ik heb precies hetzelfde... (nieuwe sleepring ex montage komt op iets van 270 euro ex geloof ik...)

Klopt, een soort plastic langs plastic geluidje, heel zacht. Op zo'n manier wordt de nieuwe auto helaas een stukje duurder :(.. En installeren is geen pobleem of kan ik dat beter ergens laten doen?

mark

Je moet dan met de clip de airback vergrendelen voordat je die los haalt.

Dus tenzij je toevallig een clip thuis hebt staan kun je het beter bij de dealer laten doen  ;)

Drekepeteke

Het stuur van mij kraakte van de week ook.
Sindsdien brand het airbag en service lampje en doet de stuurwiel bediening van cruisecontrol het niet meer.
Dus sleepring kapot

mark

fbruijn

Alle klachten lezende kan het niet anders zijn dat de sleepring defect is. Zelf ook al gehad. Hiervoor moet je de combischakelaar vervangen. Via internet kwam ik bij Mareisa parts terecht en heb voor 95,00 een goede tweede hands gekocht. Let wel op dat je hetzelfde type aanschaft. Monteren is een fluitje van een cent. Omdat je geen speciaal gereedschap hebt moet je wel even eerst de accu loskoppelen.
Succes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev